Nightowl
Champion
Re: Regionaligheter
2, Klan/stamväsende avspeglar sig i lokala styret, medan ex-daladherna har haft mer avancerat styre i tusentals år (saker av den här typen förändras långsamt - Muhammed försökte få araberna att lägga av med vendetta-justis, och de har inte slutat än)
3, Arkitekturen är annorlunda.
4, De östra delarna har mycket mycket äldre städer, som kan ha katakomber och annat skoj.
Erik
1, Namn från Daladh är vanligare i de östra områdena, inte bara patricier och mystagoger har dem.Det låter ju riktigt spännande! Nu ställer jag mig dock lite undrande till hur urtermalisk och daladhisk kultur kan påverka staterna idag. Jag vet ju praktiskt taget ingenting om dem förutom att daladherna var lite grekiska och att termalier kom från skogen. Har urtermalierna någon historisk inspirationskälla? Goter?
2, Klan/stamväsende avspeglar sig i lokala styret, medan ex-daladherna har haft mer avancerat styre i tusentals år (saker av den här typen förändras långsamt - Muhammed försökte få araberna att lägga av med vendetta-justis, och de har inte slutat än)
3, Arkitekturen är annorlunda.
4, De östra delarna har mycket mycket äldre städer, som kan ha katakomber och annat skoj.
Erik