Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
LJSLarsson said:
God morgon allihopa. Folk vill att jag outar mer, så jag outar det sista.

Jag ser när jägare lämnar spelet
Hur hänger det hela ihop med din roll som Trädgårdsmästare?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Liliana said:
4. K.K; a). Du skrev att du tyckte ditt föremål passade till ditt yrke. Hur kan du tycka att ett föremål du inte kan använda passar med ditt yrke, när det står att du inte kan använda den just för att den är magisk? Låter mer som tvärtom för mig; att den passar absolut inte?
b). Ja, jag ser när gycklare ryker. Mitt yrke är lite tvärtom. (så, nu har jag outat (well, nästan) som du ville, också).
Yepp. Stavar passar bra tillsammans med Präster tycker jag, men det är klart att en magisk Stav passar bättre i handen på en magiker som kan använda den.

En Stav är ju behändigt att bära med sig när man är ute på pilgrimsfärd. Ett hjälpmedel för att hålla sig på benen och även som effektivt vapen för att hålla ulvar stången.

Då har du konfirmerat att Cissis dokument stämmer. Jag är fortfarande lite besviken över att Cissi lyckades klämma in en lite trudilutt om att det kanske inte var så för att gardera sig, men nu känner jag att du har outat det mer tydligt och lägger det till handlingarna.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tripp said:
Ledsen Konrad, men du får nog motivera bättre varför jag ska outa saker. Du verkar inte gilla mitt drev mot Vimes, men i övrigt ser jag inte vad jag gjort för fel. Annars kan ju du outa lite mer om ditt föremål (om du inte redan nämnt det, i så fall ber jag om ursäkt och skyller på trötthet). Nu ska jag sova, godnatt på er alla!
Okay. Jag motiverar det hela med att vi inte vet något om dig. Ett föremål är det lilla jag "kräver" av dig så att vi har nått att gå på från din sida och kan fylla i det i Cissis protokoll. Jag tippar på att jag inte är helt ensam om att villa ha lite pryttlar från ditt håll.

Du är ursäktad, jag har släppt hela min roll förutom vilket yrke jag har koll på.

Tror du lider lite av tunnelseende också. Om du har Vimes på din ulvposition 1 måste det ju finnas fler ulvar. Jobba inte bara mot Vimes utan öppna upp ditt spel och kolla i fler riktningar. Jag har aldrig sagt att du gjort nått fel. Däremot tycker jag att du inte har en knivskarp bybo-edge som i senaste spelet utan så här långt in har du snömosat sönder tråden tillsammans med Vimes.

Jag själv är ju en given kandidat till att spamma ner en tråd. Det är lite mitt signum :gremsmile: jag vet ju hur illa du ser på en massa små och ointressanta inlägg, men jag kan inte komma ifrån det. I nuläget har du en massa stora inlägg som inte hjälper byn framåt vill jag påstå. I ärlighetens namn har jag inte fullt läst igenom ett enda av dem till punkt och pricka för i stort handlar det ju bara om beefen mellan dig och Vimes inget annat.

Patient Beta

Swordsman
Liliana said:
Empiricus: Vill gärna veta hur man får ditt dokument också.
Det är rätt lätt gjort, man klickar på den fina excel-filen jag bifogat lite längre upp i konversationen. :gremsmile:

(Det är ett relativt luddigt dokument där jag mest kopierat in saker som jag av en eller annan anledning tyckt känns bra att hålla koll på, samt tid när de postats/röstats)

Vimes

Sillkung
Jag har en scum tell på Tripp som jag tänker gå igenom nu. I min tidigare diskussion med tripp verkar det som att min argumentering inte kom fram, så jag ska vara lite mer strukturerad.

1. Liliana outar att hon (?) har en dyrksats. Jag minns att någon brödsmulat något om dyrkar och frågar om det var Liliana. Det var det inte. Jag går tillbaka och ser efter.

2.
Jag hittar det och klistar in följande i tråden:
tripp_trap said:
Du är farlig, så är det. I de två spel jag deltagit i har du varit skurk, och du är en duktig sådan. Jag vet inte hur bra du är som bybo, så för mig är det naturligt att hoppa på drevet mot dig. Det är dags att dyrka upp mer av dina hemligheter, Vimes. Berätta gärna lite mer om utrustningen du bär på.
Det var alltså trippen som hade brödsmulat något jag uppfattade som dyrkar. Men nu hade någon annan outat dyrkar, och en förklaring av trippen är önskvärd.

3.
tripp trap svarar:
tripp_trap said:
Ja, det stämmer att det där var en brödsmulning från mig. Funderade mellan formuleringen "Det är dags att låsa upp mer av dina hemligheter, Vimes.", men valde den som ni ser i mitt inlägg för den brödsmulan tycktes mig vara lättast att se. Och någon snapppade i alla fall upp det.
Här menar alltså tripp att han lika gärna kunde skrivit "låsa upp" som "dyrka upp".

5.
Jag frågar tripp om det är så att han har en nyckel (vilket man ju använder när man låser upp). Jag menar alltså att man kan tolka det så att Tripp har alibismulat dyrksatsen och när det visar sig att det faktiskt fanns en dyrksats reviderar han smulan. Jag tycker det finns goda anledningar till att tripp ska outa sitt föremål.

Tripp svarar mig såhär:
tripp_trap said:
Vimes said:
Jg antar att du försöker säga att ditt föremål är en nyckel. Men faktum är att man inte dyrkar upp saker med en nyckel, det gör man med dyrkar. Är det inte bara så att du försökt att plantera in en alibibrödsmula att skörda senare? Kommer jag hitta fler avvikande formuleringar om jag granskar dina inlägg närmare?
Här drar vi hastiga slutsatser om min smulning ser jag. Läser man det citerade stycket ovan, mening för mening får jag fram:

1. tripp_trap har en nyckel?
2. man dyrkar inte saker med nycklar
3. tripp_trap planterar alibi?
4. tripp_trap är skum?

Detta från att jag sagt "Det är dags att dyrka upp mer av dina hemligheter, Vimes." långt innan Cissi nämnt dyrkar eller ens att särskilt många hintat om sina föremål. Brukar du ofta anstränga dig så hårt för att hitta scumtells på någon som riktar ljus, inte ens särskilt starkt ljus, mot dig? Som sagt, det är mest ditt beteende som stör mig, Vimes.
Med tanke på att tripp gisslat mig för bortviftande och raljant tonfall är det här inlägget anmärkningsvärt.

Tripp, du måste väl inse att din "dyrka upp" smula i första hand bör tolkas som att du smular dyrkar, och att man blir fundersam när någon annan outar dyrkar? Att du menar att du lika gärna kunde skrivit "låsa upp" gör mig ännu mer nyfiken, jag tycker "dyrka upp" är ganska specifikt och rätt skiljt från "låsa upp". Det är inga konstigheter att jag blir fundersam.

Du vill inte outa ditt föremål? Argumentet för det är glasklart: du tycks ha brödsmulat ett föremål som någon annan nu har outat.

Jag tror egentligen inte att föremålen har betydelse, men det här är anmärkningsvärt. Men kommer du med en bra förklaring så är det ju överspelat. Men just nu finns ingen förklaring till att du ser ut att ha brödsmulat något som någon annan sedan outar. Att du kunde skrivit "Låsa upp" är ytterligare en brödsmula, men dess giltighet kan ju inte bedömas förrens du outat, vilket jag menar att du bör göra.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vimes said:
..Lång utläggning om tripp_trap..
Instämmer med Vimes, om att du bör gå ut med ditt föremål. I och med att det reda outats drykar.

Så för att visa att jag stödjer Vimes i detta och för att sätta press på tripp_trap så lägger jag även min röst på tripp_trap.

Röst: tripp_trap

Patient Beta

Swordsman
Gjorde en snabb sökning efter tripp_trap genom sidorna, och jag hittar väldigt lite av substans. Diskussionen med Vimes verkar som att den tar mycket av inläggen och visar aktivitet utan att faktiskt bidra med något till oss.

Jag hakar också på, jag tycker att tripp_trap skall ge något som gör att vi kan lita mer på hen och motivera det.

Ruga

Veteran
Vicotnik said:
Vimes said:
..Lång utläggning om tripp_trap..
Instämmer med Vimes, om att du bör gå ut med ditt föremål. I och med att det reda outats drykar.

Så för att visa att jag stödjer Vimes i detta och för att sätta press på tripp_trap så lägger jag även min röst på tripp_trap.

Instämmer med instämmandet.

Vimes

Sillkung
Ja, men vafan. Vi kör:

Motivering: Mer press på att tripp ska outa sitt föremål och ta den scum tell jag presenterat på allvar. Därtill tycker jag (i likhet med KK) att man kan önska mer av tripp än att han ska jaga mig angående frågor jag inte ser någon poäng med att diskutera.

Dock är jag inte såhär superduperdsäker på att tripp är ulv, men jag vill se föremålsoutning och vidgade vyer från hen.

Patient Beta

Swordsman
Och då ser rösterna nu ut så här:
tripp_trap har 4 röster (Empiricus, Ruga, Vicotnic och Vimes)
Konrad Konvalj har 3 röster (Brynolf, Dieselsoppa och LJSLarsson)
Larsson har 3 röster (Cassius, Konrad Konvalj och Korpa)
Max Raven har 3 röster (Liliana, Lu-Kaazh och Tyr)
Vimes har 2 röster (Cissi och tripp_trap)
Vicotnik har 1 röst (Max Raven)

Jake Armitage har inte röstat och inte varit aktiv.

LJSLarsson

Hero
För att svara på Konrads fråga så är flufforsaken att jag har koll på jägare att en sådan varit och trampat i mina botaniska trädgårdar.

Och trots att jag och Vimes stångats en hel del den här rundan så får jag erkänna att hans analysarbete av tripp är bra. Det är inget fel att omskriva saker (jag antar att det inte står "prelle" i Konrads pm, till exempel), men dyrk och nyckel är verkligen inte samma sak.

Röst: Tripp-trapp

Konrad Konvalj

Myrmidon
LJSLarsson said:
För att svara på Konrads fråga så är flufforsaken att jag har koll på jägare att en sådan varit och trampat i mina botaniska trädgårdar.

Och trots att jag och Vimes stångats en hel del den här rundan så får jag erkänna att hans analysarbete av tripp är bra. Det är inget fel att omskriva saker (jag antar att det inte står "prelle" i Konrads pm, till exempel), men dyrk och nyckel är verkligen inte samma sak.

Röst: Tripp-trapp
Tack för ditt förtydligande Larsson.

Jag lägger ner min röst på dig och hjälper till i kampen mot Tripp.

Jag är inte av den åsikten att Tripp är en ulv som det är nu, men jag är fortfarande intresserad av en outning av föremålet.

Röst: Tripp

Tyr

Hero
Ett kort inlägg ny eftersom jag inte hinner mer. Jag borde bestämt mig för någon ny att dreva för länge sedan. tripp låter bra så jag hjälper till med det drevet. Han har varit väldigt enkelriktad i det här spelet och när något begärts av honom så har han vägrat. Lite som om att han skiter i vad byn håller på med, vi är ju i processen att outa föremål exempelvis, och istället kör sitt egna race. Han behöver visa framfötterna så:

Röst: tripp-trap

Sedan tror jag att jag fick en fråga om vad min bok inte innehåller. Svaret är att jag inte kan svara på det utan att outa mer av min roll, och jag tycker inte det är läge än att outa. Så i sinomtid kommer du få lära dig bokens hemlighet(TM).

...och visst ja. Jag håller nog med om att det känns vettigare att outa yrken före vi outar förmågor.

Max Raven

T12-kultist
Eftersom Vicotnik varit så tillmötesgående (lite i överkant kanske) så är jag tillfredställd. Har samma undringar som andra här, så därför:
röst: tripp_trap

Patient Beta

Swordsman
Nu är vi alltså uppe i åtta (8) röster på tripp_trap, halva deltagarantalet med andra ord. Det borde betyda att det finns plats för ett drev till mot någon, om det finns fler som skulle behöva lite översyn.

Jag är lite nyfiken på Cassius, som har varit bra på att tidigt komma och förespråka struktur, men som inte förrän i går kväll skrivit en rad om sig själv:

Jag håller på att läsa ifatt och outningarna om förmåga grönar en del folk i min bok. Varför?

1. Jag har samma typ av förmåga.
Jag tänker dock inte flytta min röst nu själv, men jag tycker det tål att tänkas på.

Cissi

Up to no good.
Konrad Konvalj said:
Cissi said:
Outning: Jag får reda på om sjöfararen lämnar spelet.
Hur får du reda på det?
Ingen aning. Det står att jag får reda på det, inget mer.

En tanke som jag har är kopplat till mer fluff i min roll där det står att jag började utan någonting, och nu har jag mitt föremål. Grattis till mig!
Kanske kommer jag få sjöförarens föremål också om den personen lämnar spel. Så när ett nytt föremål dyker upp så vet jag att sjöfararen är borta. Men det står inget alls i rollen eller fluffet om hur jag dealar till mig den kunskapen, bara att jag får reda på det.

Har tittat lite kort på vad som hänt i dag och tänker ta bort mina arga ögon från Vimes och KK för tillfället. Jag är nöjd.

Däremot blir jag alltid lite extra paranoid när folk tar rygg på mig och håller med mig i saker jag säger, särskilt när jag enligt en del spelare betett mig märkligt och skumt. Misstanke om ulvar som försöker smitta mig gör sig då påmind och de som jag upplever tagit lite rygg och parti för mig, trots att en del erfarna spelare så tydligt sagt emot mig, är Liliana och Tripp. De är mina hetaste ulvkandidater idag och jag är beredd att kliva på ett drev mot Tripp.

Jag tror dock fortfarande på att outa vilket yrke vi får veta lämnar och vi har ju börjat se att yrkena finns representerade. Det kan ju vara så att jag är skitfel ute men vi måste ju börja någonstans. Och så vill jag IGEN uppmana byn att jobba och skriva och analysera. En passiv by är en slagen by!

Röst: Tripp

Konrad Konvalj

Myrmidon
Emp said:
Nu är vi alltså uppe i åtta (8) röster på tripp_trap, halva deltagarantalet med andra ord. Det borde betyda att det finns plats för ett drev till mot någon
Jag håller med.

Min röst skulle så klart falla på Brynolf som är ute och dyrkar satanister. Nog för att han är en slowstarter, men visst kan vi kräva mer av Brynolf.

En annan sak som jag mer än gärna skulle villa se av alla deltagare är lite tankar om vilka som är ulvar. Det är lite för lite sånt tycker jag. I detta skede av spelet bör man ha skaffat sig en egen uppfattning om vilka man misstänker mer än andra, och som alla vet är det svårare för en ulv att hitta på misstänkta.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cissi said:
Ingen aning. Det står att jag får reda på det, inget mer.

En tanke som jag har är kopplat till mer fluff i min roll där det står att jag började utan någonting, och nu har jag mitt föremål. Grattis till mig!
Kanske kommer jag få sjöförarens föremål också om den personen lämnar spel. Så när ett nytt föremål dyker upp så vet jag att sjöfararen är borta. Men det står inget alls i rollen eller fluffet om hur jag dealar till mig den kunskapen, bara att jag får reda på det.
Kom igen. Du måste nog förtydliga dig skapligt här vill jag påstå. Vad menar du?

Har du plötsligt fått ett föremål? Nu alltså i detta skede av spelet?