Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________
Ett äventyr
- En episk berättelse
______________________
Brynolf trycks ned i kistan, den låser sig på ett mystiskt förutbestämt sätt och Brynolf kommer få tillbringa resten av sina dagar åt att rulla tummarna.
Ni andra knatar vidare mot drottningen med amuletten och hennes hejdukar för en sista strid. Ni hoppar runt, slungar eldbollar, duckar för mörka nekromantiska besvärjelser tills drottningen till slut:
1. kastas nedför ett torn
2. spränger sig själv och tornet (amuletten och alla utom Empiricus överlever)
3. blir genomborrad av mången pil, kramar sitt svärd och säger nåt klyschigt
4. får ett svärd i magen och ägnar de 20 sista minuterna av sitt liv åt att förklara hur hon egentligen var en snäll person och att amuletten gjort henne ond.
Äventyret snabbspolas tills ni kommer hem igen och träffar den mystiska mannen på värdshuset. Han tycks inte ha gjort särskilt mycket medan ni var borta, men tar gladeligen emot amuletten och förklarar att ni har utfört ert uppdrag väl.
Äventyrarna lyckades till slut utmanövrera plundrarna och kamma hem belöningen.
Grattis till byn!
Stort tack till alla som var med!
och Mukwa presenterar
______________________
Ett äventyr
- En episk berättelse
______________________
Brynolf trycks ned i kistan, den låser sig på ett mystiskt förutbestämt sätt och Brynolf kommer få tillbringa resten av sina dagar åt att rulla tummarna.
Ni andra knatar vidare mot drottningen med amuletten och hennes hejdukar för en sista strid. Ni hoppar runt, slungar eldbollar, duckar för mörka nekromantiska besvärjelser tills drottningen till slut:
1. kastas nedför ett torn
2. spränger sig själv och tornet (amuletten och alla utom Empiricus överlever)
3. blir genomborrad av mången pil, kramar sitt svärd och säger nåt klyschigt
4. får ett svärd i magen och ägnar de 20 sista minuterna av sitt liv åt att förklara hur hon egentligen var en snäll person och att amuletten gjort henne ond.
Äventyret snabbspolas tills ni kommer hem igen och träffar den mystiska mannen på värdshuset. Han tycks inte ha gjort särskilt mycket medan ni var borta, men tar gladeligen emot amuletten och förklarar att ni har utfört ert uppdrag väl.
Äventyrarna lyckades till slut utmanövrera plundrarna och kamma hem belöningen.
Grattis till byn!
Stort tack till alla som var med!
Spelare: Vimes
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Stadsvakt
Förmåga: Du har en tendens att somna på din post, och därför har du lärt dig att hålla utkik efter dina befäl. Om en riddare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Jongleringsbollar. De tycks vara påverkade av gravitationen och du har synnerligen svårt att hålla dem i luften.
Spelare: Brynolf
Fraktion: Plundrare
Yrke: Riddare
Förmåga: Som det praktas till översittare du är har du full koll på dina stackars undersåtar som vanligtvis inbringar dig alldeles för lite pengar. Om en bonde lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Hillebard. Í äkta plåt, helt utan magiska tillsatser. Knappast ett vapen för en nobel riddare.
Dina plundrarkompisar är Cassius, LJSLarsson och Dieselsoppa. Ni får ta kontakt med varandra utanför speltrådarna. Varje runda får ni döda någon. Skicka PM till mig om vem ni vill döda.
Spelare: Vicotnik
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Bonde
Förmåga: Taket på ladan är det hål i, gångjärnen till ytterdörren är tröga, träet i trappen har murknat… Du förbannar gudarna men är glad över att de skapade hantverkare. Om en hantverkare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Svärd. Det duger inte till något användbart. För kort och rakt för att slå gräset med, för långt och brett som tandpetare.
Spelare: Empiricus
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Hantverkare
Förmåga: Du gör grejerna, någon annan säljer dem. Om en månglare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Högaffel. Det kan tyckas konstigt och du vet inte vad du ska ha den till, men det är en magisk högaffel. Åtminstone sade din kompis det till dig när du hittade den.
Spelare: Cissi
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Månglare
Förmåga: Fina tyger, exotiska kryddor, vapen… allt kommer med båtar. Om en sjöfarare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Hammare. Du började med två tomma händer och nu har du en… hammare. Grattis.
Spelare: Cassius
Fraktion: Plundrare
Yrke: Sjöfarare
Förmåga: En gång träffade du en forskare som skrivit en avhandling om vattnets betydelse för sjöfarten. Resultatet behagade dig inte, men det gjorde kölhalningen. Om en forskare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Penningpung. Det finns mynt i den så det är troligtvis inte din.
Dina plundrarkompisar är Brynolf, LJSLarsson och Dieselsoppa. Ni får ta kontakt med varandra utanför speltrådarna. Varje runda får ni döda någon. Skicka PM till mig om vem ni vill döda.
Spelare: Ruga
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Forskare
Förmåga: Skillnaden mellan dig och en magiker är att du vet att du inte har en aning om vad du håller på med. Om en magiker lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Kompass. Nålen är av och det är repor i glaset. Du funderar på att skriva en avhandling på dess användningsområde, för i dagsläget ser du ingen.
Spelare: Tyr
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Magiker
Förmåga: Du har ett vidgat sinne, fullt av magi. Du har magiska elixir och artefakter. Du kan frammana helvetet bara genom att knäppa med fingrarna… och ändå får du inga anhängare. Om en präst lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Bok. Den innehåller inga trollformler och är således att betrakta som fullständigt värdelös.
Spelare: KK
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Präst
Förmåga: Naturen är skapad av gudarna. Prästerna är förvaltarna och botanikerna är frisörerna. Om en botaniker lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Stav. Du vet att den är magisk, det är nämligen alla stavar, men dina gudar tillåter dig inte att trolla.
Spelare: LJSLarsson
Fraktion: Plundrare
Yrke: Botaniker
Förmåga: En gång trampade en jägare ned din blåbärsodling. Om en jägare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Religiös symbol. Om man vänder den uppochned ser det ut som en cirkel, fast uppochned.
Dina plundrarkompisar är Brynolf, Cassius och Dieselsoppa. Ni får ta kontakt med varandra utanför speltrådarna. Varje runda får ni döda någon. Skicka PM till mig om vem ni vill döda.
Spelare: Max Raven
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Jägare
Förmåga: Du befinner dig ofta i snår och i dungar, spejandes på ditt byte. Varje runda får du sia en person och se vilken fraktion den spelaren tillhör. Meddela mig om vem du vill sia genom att svara på detta PM innan rundans slut. Du får ändra dig till rundans slut, det är bara det sista namnet som kommer gälla.
Föremål: Örter. Du har en massa örter i fickorna. Det är bra om man bara visste vilka örter man kunde ha till vad. Vissa örter är goda att tugga på.
Spelare: Jake Armitage
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Helare
Förmåga: En bra lönnmördare gör dig arbetslös, en halvdan kan göra dig rik. Om en lönnmördare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Pilbåge. Det kan vara en ensträngad, dåligt stämd harpa utan resonans också.
Spelare: Dieselsoppa
Fraktion: Plundrare
Yrke: Lönnmördare
Förmåga: Dödsångest och gurglande läten är musik i dina öron. Om en bard lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Bandage. Det skulle kunna gå att strypa någon med dem, men du misstänker att det inte är så de var avsedda att användas.
Dina plundrarkompisar är Brynolf, Cassius och LJSLarsson. Ni får ta kontakt med varandra utanför speltrådarna. Varje runda får ni döda någon. Skicka PM till mig om vem ni vill döda.
Spelare: Lu-Kaazh
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Bard
Förmåga: Din pappa sade alltid att en tjuv stulit din talang. Om en tjuv lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Dolk. Du är ganska osugen på att använda den som flöjt.
Spelare: tripp_trap
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Tjuv
Förmåga: En gång träffade du en rik hertiginna. Hon försvann men du har fortfarande kvar hennes pärlhalsband. Om en ädling lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Harpa. Spela falskt är din melodi, men måste det låta så bedrövligt?
Spelare: Liliana
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Ädling
Förmåga: Du är alltid omgiven av narrar. Om en gycklare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Dyrksats. Du använder dyrkarna som tavelkrokar till dina obskyra samlingar.
Spelare: korpa
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Gycklare
Förmåga: Du kan jonglera, göra volter och trixa för att avleda folks uppmärksamhet. Du kan skydda en person från nattmord varje runda. Du får inte välja samma person att skydda två rundor i rad. Meddela mig om vem du vill skydda genom att svara på detta PM innan rundans slut. Du får ändra dig fram till rundans slut, det är bara det sista namnet som kommer gälla.
Föremål: Finkläder. Du har inget annat än kläder i packningen, och eftersom alla kläder i din packning är hela, rena och fina så är det förmodligen inte dina.
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Stadsvakt
Förmåga: Du har en tendens att somna på din post, och därför har du lärt dig att hålla utkik efter dina befäl. Om en riddare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Jongleringsbollar. De tycks vara påverkade av gravitationen och du har synnerligen svårt att hålla dem i luften.
Spelare: Brynolf
Fraktion: Plundrare
Yrke: Riddare
Förmåga: Som det praktas till översittare du är har du full koll på dina stackars undersåtar som vanligtvis inbringar dig alldeles för lite pengar. Om en bonde lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Hillebard. Í äkta plåt, helt utan magiska tillsatser. Knappast ett vapen för en nobel riddare.
Dina plundrarkompisar är Cassius, LJSLarsson och Dieselsoppa. Ni får ta kontakt med varandra utanför speltrådarna. Varje runda får ni döda någon. Skicka PM till mig om vem ni vill döda.
Spelare: Vicotnik
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Bonde
Förmåga: Taket på ladan är det hål i, gångjärnen till ytterdörren är tröga, träet i trappen har murknat… Du förbannar gudarna men är glad över att de skapade hantverkare. Om en hantverkare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Svärd. Det duger inte till något användbart. För kort och rakt för att slå gräset med, för långt och brett som tandpetare.
Spelare: Empiricus
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Hantverkare
Förmåga: Du gör grejerna, någon annan säljer dem. Om en månglare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Högaffel. Det kan tyckas konstigt och du vet inte vad du ska ha den till, men det är en magisk högaffel. Åtminstone sade din kompis det till dig när du hittade den.
Spelare: Cissi
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Månglare
Förmåga: Fina tyger, exotiska kryddor, vapen… allt kommer med båtar. Om en sjöfarare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Hammare. Du började med två tomma händer och nu har du en… hammare. Grattis.
Spelare: Cassius
Fraktion: Plundrare
Yrke: Sjöfarare
Förmåga: En gång träffade du en forskare som skrivit en avhandling om vattnets betydelse för sjöfarten. Resultatet behagade dig inte, men det gjorde kölhalningen. Om en forskare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Penningpung. Det finns mynt i den så det är troligtvis inte din.
Dina plundrarkompisar är Brynolf, LJSLarsson och Dieselsoppa. Ni får ta kontakt med varandra utanför speltrådarna. Varje runda får ni döda någon. Skicka PM till mig om vem ni vill döda.
Spelare: Ruga
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Forskare
Förmåga: Skillnaden mellan dig och en magiker är att du vet att du inte har en aning om vad du håller på med. Om en magiker lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Kompass. Nålen är av och det är repor i glaset. Du funderar på att skriva en avhandling på dess användningsområde, för i dagsläget ser du ingen.
Spelare: Tyr
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Magiker
Förmåga: Du har ett vidgat sinne, fullt av magi. Du har magiska elixir och artefakter. Du kan frammana helvetet bara genom att knäppa med fingrarna… och ändå får du inga anhängare. Om en präst lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Bok. Den innehåller inga trollformler och är således att betrakta som fullständigt värdelös.
Spelare: KK
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Präst
Förmåga: Naturen är skapad av gudarna. Prästerna är förvaltarna och botanikerna är frisörerna. Om en botaniker lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Stav. Du vet att den är magisk, det är nämligen alla stavar, men dina gudar tillåter dig inte att trolla.
Spelare: LJSLarsson
Fraktion: Plundrare
Yrke: Botaniker
Förmåga: En gång trampade en jägare ned din blåbärsodling. Om en jägare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Religiös symbol. Om man vänder den uppochned ser det ut som en cirkel, fast uppochned.
Dina plundrarkompisar är Brynolf, Cassius och Dieselsoppa. Ni får ta kontakt med varandra utanför speltrådarna. Varje runda får ni döda någon. Skicka PM till mig om vem ni vill döda.
Spelare: Max Raven
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Jägare
Förmåga: Du befinner dig ofta i snår och i dungar, spejandes på ditt byte. Varje runda får du sia en person och se vilken fraktion den spelaren tillhör. Meddela mig om vem du vill sia genom att svara på detta PM innan rundans slut. Du får ändra dig till rundans slut, det är bara det sista namnet som kommer gälla.
Föremål: Örter. Du har en massa örter i fickorna. Det är bra om man bara visste vilka örter man kunde ha till vad. Vissa örter är goda att tugga på.
Spelare: Jake Armitage
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Helare
Förmåga: En bra lönnmördare gör dig arbetslös, en halvdan kan göra dig rik. Om en lönnmördare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Pilbåge. Det kan vara en ensträngad, dåligt stämd harpa utan resonans också.
Spelare: Dieselsoppa
Fraktion: Plundrare
Yrke: Lönnmördare
Förmåga: Dödsångest och gurglande läten är musik i dina öron. Om en bard lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Bandage. Det skulle kunna gå att strypa någon med dem, men du misstänker att det inte är så de var avsedda att användas.
Dina plundrarkompisar är Brynolf, Cassius och LJSLarsson. Ni får ta kontakt med varandra utanför speltrådarna. Varje runda får ni döda någon. Skicka PM till mig om vem ni vill döda.
Spelare: Lu-Kaazh
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Bard
Förmåga: Din pappa sade alltid att en tjuv stulit din talang. Om en tjuv lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Dolk. Du är ganska osugen på att använda den som flöjt.
Spelare: tripp_trap
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Tjuv
Förmåga: En gång träffade du en rik hertiginna. Hon försvann men du har fortfarande kvar hennes pärlhalsband. Om en ädling lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Harpa. Spela falskt är din melodi, men måste det låta så bedrövligt?
Spelare: Liliana
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Ädling
Förmåga: Du är alltid omgiven av narrar. Om en gycklare lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Dyrksats. Du använder dyrkarna som tavelkrokar till dina obskyra samlingar.
Spelare: korpa
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Gycklare
Förmåga: Du kan jonglera, göra volter och trixa för att avleda folks uppmärksamhet. Du kan skydda en person från nattmord varje runda. Du får inte välja samma person att skydda två rundor i rad. Meddela mig om vem du vill skydda genom att svara på detta PM innan rundans slut. Du får ändra dig fram till rundans slut, det är bara det sista namnet som kommer gälla.
Föremål: Finkläder. Du har inget annat än kläder i packningen, och eftersom alla kläder i din packning är hela, rena och fina så är det förmodligen inte dina.