Re: Mina tankar
Tack alla!
Byn gjorde ett jättebra jobb, KK, Emp, Tyr, Tripp, tja, ni var många som hade skarpa och riktiga analyser tidigt i spelet. Så det står klart: byn är FAN inte att leka med nuförti'n. Frågan är snarare hur ulvarna ska utveckla sina strategier?
Hursom, med anledning av frågor:
1. Jag ställde nog till det mest av oss ulvar. Dels så förekom jag Larssons yrkesoutning genom att outa Tempelriddare (vilket dessutom var ett skitdåligt val: stackars Brynolf var Riddare och jag hade med mig bandage. Utan att riktigt fatta hela spelväven tänkte jag diffust att det skulle vara smart att claima en Cleric-roll, typ kunna hela blabla.
Det var inte smart.
Jag kan bara skylla på att jag innan spelet var grymt sugen på att spela bybo (jag tyckte mig ha nått viktiga insikter i varulvsspelsanalys efter att ha spellett 'Ebon Oaks') och när jag sedan insåg att jag var ulv tappade lite motivation. Jag föreslog därför väldigt odemokratiskt att jag skulle gå ut och tokouta för att sondera terräng åt de andra ulvarna, en sorts gambit med andra ord. Idiotiskt med tanke på i vilket läge Larsson var (men samtidigt: KK vilket jävla ulvsniffar-geni!)
2. Lönnmördare? Skojar ni?
Alltså allvarligt, med handen på Svea Rikes Lag, inför Gud och Konungen: ALDRIG, NEVER, EVER, INFINITO, NIENTE att jag som bybo hade litat på en lönnmördare! På riktigt, vilka snubbar hänger ni med egentligen? Blev ni barnvaktade av Christer Pettersson? Ägdes er skola av Hell's Angels? Kastar ni ägg på konfirmander? Hånar ni Gullan Bornemark?
Näeh, jag är otroligt förvånad av hur
comme il faut det verkar vara att claima en lönnmördar-roll. Det ligger mig sannerligen i fatet att jag är så himla boyscout-snäll. Vet ni inte vad som kan hända om man sover med händerna under täcket?
Men jag fattar, även på den här punkten är jag hjälplöst efter. I f*****g DoD-91 är väl den där satans lönnmördaren med va? Som en helt rekorderlig svenne bland alla andra grisodlare?
Äh, jag suger.
3. Sedan måste jag ju säga att Mukwa lyckades med en närmast omöjlig uppgift: att konstruera ett fluff som var så bra balanserat att det hela tiden höll sig i bakgrunden och egentligen aldrig borde dominerat spelet, samtidigt som det hela tiden fanns intressanta grejer och diskutera och spekulera i.
Jag är otroligt imponerad av designen på spelet.
4. Jag tycker att alla var bra och bidragande till spelet på flera sätt. Mina favoriter som alla förtjänar ett extra bokmärke*:
– Brynolf, som fick försvara sig åt både höger och vänster. Stackars stackars Brynolf, men kul att få se vad du går för!
(Sedan måste jag få passa på att berätta att Brynolfs orienteringslag 'Trattkantarellerna' vann klubbmästerskapen förra helgen i Lillagulleskogen! Brynte är så blyg att han inte ville berätta nåt om bedriften så jag passar på att göra det åt honom! Jag utgår från att jag har hela forumet bakom mig när jag utbringar ett grattis!)
– KK. Hur fan gör du? BDG har fått en konkurrent på riktigt.
– Vimes. Du har roligast svada och är också träffsäker. Du var knappast medioker utan gjorde vad du skulle. Ingen nazigris för dig inte. (Men fortsätt gärna att utlova såna där'na härligheter! Det finns många chanser kvar! ^^)
– Empiricus. Du har tagit spelet till en helt ny nivå. Fantastiskt bra!
–Liliana, Ruga: välkomna hit och jättekul att ni var med! Bra jobbat, inte minst Liliana som pressade bra! Jag vill verkligen se er spela mer!
* På min tid, i slutet av Kambrium, fick man alltid ett bokmärke efter att ha varit hos den fasansfulla tandläkaren. Nuförti'n antar jag att de delar ut ett Playstation 3, Ipad minis och såna därna scootrar som de kan köra omkull oss gamlingar med?