Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Men om du tänker dig in i vårt äventyr vi är ute på. Vad tror du är mest passande då? En dyrksats för att dyrka upp kistor och sarkofager är min gissning.

Eller menar du att det står skrivet i ditt protokoll (alltså att Mukwa har skrivit det) att du använder din dyrksats för att hänga upp saker med den.

Vimes

Sillkung
Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Coolt.

Intressant dock att du inte var den som skrev något om dyrkar. Det här måste jag kolla upp, för när jag läste det tänkte jag att det var någon med en dyrksats.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf min vän. Du sitter inte på samma passiva förmåga som mig och Cissi så du har ingen aning hur det ligger till eller ska ligga till.
Det är jag alltså tämligen säker på att jag gör, och med min metod kan jag bevisa det också. Om jag outar vilken döing jag får info om, kan den (presumtiva) döingen bekräfta att hen existerar.
Okay. Jag har absolut inte uppfattat det som att du sitter inne på samma pryl som mig. Att Cissi gör det är jag ju 100 på, men jag har ju fått en helt annan känsla av dig Brynolf.

Oavsett om du har den passiva förmåga eller icke så är det ju klart att du kan lägga fram vilken döing du får info om och sedan låter du en ulvpolare eller två bekräfta det hela. Det är ju en bra deal som ulv att "gröna" sig själv och en polare som kan haka på och hjälpa sin egen grönhet.
Ja, det skulle ju inte gröna mig, bara göra mig till en del av "väven". Och när vi hittar en brun fläck kan vi lätt se vilka som knutits an till den. Alltså, om jag hängs som ulv, blir ju den som bekräftat mitt yrke genast röd så det förslår.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Cassius said:
Liliana said:
Fan vad det där stinker alltså. Men det är så konstigt att jag nästan tycker att de grönar dig. Varför?

1. Drykar i fantasisetting syftar rimligtvis på låsdyrkar.

2. Insektssamlingar är för jäkla långt borta från "sätta upp saker på väggen".

Men samtidigt har jag svårt att se att en ulv skulle dra en så jäkla konstig lögn.
Instämmer. Samt jag får en känsla av att trots vi är äventyrare så är vi inte de mest kompetenta äventyrare som vandrat denna jord.

Brynolf

Dum fan
Liliana said:
Det här får mig bara att tro ännu starkare att Vic har rätt. Du har alltså en låsdyrksats som du inte vet hur man använder, så du använder den till någonting helt annat. Vilket stämmer bra in på övrigas föremål. Det är alltså inte alls "din" dyrksats.

Liliana

Veteran
mitt senaste inlägg var menat att quota K.K. Det 'r alltså SL som skrivit så i mitt Roll-Pm.

Vimes

Sillkung
Här var det:

tripp_trap said:
Du är farlig, så är det. I de två spel jag deltagit i har du varit skurk, och du är en duktig sådan. Jag vet inte hur bra du är som bybo, så för mig är det naturligt att hoppa på drevet mot dig. Det är dags att dyrka upp mer av dina hemligheter, Vimes. Berätta gärna lite mer om utrustningen du bär på.
Det var ju trippen som brödsmulade att han hade en dyrksats. Något du vill kommentera, tripp? Eller vill du hellre att jag ska prata om De 7?

Liliana

Veteran
Brynolf said:
Liliana said:
Det här får mig bara att tro ännu starkare att Vic har rätt. Du har alltså en låsdyrksats som du inte vet hur man använder, så du använder den till någonting helt annat. Vilket stämmer bra in på övrigas föremål. Det är alltså inte alls "din" dyrksats.
Aha, som en som använder två synålar som virknålar för att den inte vet bättre?

Brynolf

Dum fan
Liliana said:
Brynolf said:
Liliana said:
*känner sig träffad*

Hur som helst innebär det här att vi har flera länkar mellan oss, vilket gör det svårare för ulvarna att ljuga. I ett sånt här läge är det ingen bra idé att outa något utan att ha ett drev mot sig. Förutsatt då att dreven går efter misstankegrad.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Liliana said:
Brynolf said:
Liliana said:
Ungefär och jag gissar på att ditt yrke egentligen inte använder sig av en dyrksats till vardags, korrekt?

Patient Beta

Swordsman
För mig verkar det som att föremålet jag har med mig inte heller är något jag använder i mitt yrkesutövande. Däremot har jag sett ett annat yrke i kommentarerna som skulle kunna ha nytta av det till vardags.

Därför tror jag att föremålen spelar roll, kanske det finns någon som har en förmåga som baseras på att koppla föremål till yrke?

Liliana

Veteran
Vicotnik said:
Liliana said:
Brynolf said:
Liliana said:
Ungefär och jag gissar på att ditt yrke egentligen inte använder sig av en dyrksats till vardags, korrekt?
Nej, det skulle jag verkligen inte säga att den gör. Tror jag sagt det tidigare, men föremålet är inte förknippat med yrket.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Empiricus said:
Därför tror jag att föremålen spelar roll, kanske det finns någon som har en förmåga som baseras på att koppla föremål till yrke?
Jag har också funderat i de banorna, men om vi ska utgå ifrån att det här spelet ska vara ett "klassiskt" parti så skulle en sådan sak verkligen sticka ut.

Om en sådan förmåga existera så skulle jag gissa på att när en spelare får "sitt" riktiga föremål så får personen ifråga även en förmåga som är knuten till föremålet. Men i nuläget känns ett sådant resonemang ganska långt borta, i alla fall för min del.

Patient Beta

Swordsman
Dessutom, Larsson har gett ifrån sig mer info nu, och jag har ingen anledning att ligga på vidare. Eftersom KK var väldigt på Larsson om att öppna sig mer så ser jag gärna en kompletterande öppning från honom.

Röst: Konrad Konvalj

Jag har läst igenom tråden några gånger, och som jag nämnde nyss så verkar det som en annan yrkesroll i spel kan ha nytta av mitt föremål i sitt arbete. Är det någon mer som känner att detta är bekant? Rimligt? Kan det vara att plundrarna kanske inte har matchande föremål med någon, om föremålsbiten spelar roll för att hitta dem?

Brynolf

Dum fan
Empiricus said:
som jag nämnde nyss så verkar det som en annan yrkesroll i spel kan ha nytta av mitt föremål i sitt arbete. Är det någon mer som känner att detta är bekant? Rimligt? Kan det vara att plundrarna kanske inte har matchande föremål med någon, om föremålsbiten spelar roll för att hitta dem?
Så kan det mycket väl vara, alternativt att ulvarna inte har någon utrustning alls och måste ljuga av den anledningen.

Liliana

Veteran
Empiricus said:
Dessutom, Larsson har gett ifrån sig mer info nu, och jag har ingen anledning att ligga på vidare. Eftersom KK var väldigt på Larsson om att öppna sig mer så ser jag gärna en kompletterande öppning från honom.

Röst: Konrad Konvalj

Jag har läst igenom tråden några gånger, och som jag nämnde nyss så verkar det som en annan yrkesroll i spel kan ha nytta av mitt föremål i sitt arbete. Är det någon mer som känner att detta är bekant? Rimligt? Kan det vara att plundrarna kanske inte har matchande föremål med någon, om föremålsbiten spelar roll för att hitta dem?
I sådant fall kanske de som har yrken som pssar med de föremål som outats låta oss veta det, så vi kan stärka denna hypotes? Bara en fråga/ett förslag.

p.s. Cassius, du har en jättefin kisse på din bild :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Empiricus said:
Jupp, jag känner igen det ifrån min yrkesroll.

En tanke skulle kunna vara att samtliga går ut med sina föremål. Där på får samtliga tala om vilket, om någont föremål passar bättre in med sitt yrkesval. Och efter det så går samtliga ut med sitt yrke och motiverar varför de valt föremålet och varför det passar bättre in hos dem.

Patient Beta

Swordsman
Vicotnik said:
Empiricus said:

En tanke skulle kunna vara att samtliga går ut med sina föremål. Där på får samtliga tala om vilket, om någont föremål passar bättre in med sitt yrkesval. Och efter det så går samtliga ut med sitt yrke och motiverar varför de valt föremålet och varför det passar bättre in hos dem.
Jag kan tänka mig att börja med att gå ut med mitt föremål. Om ingen känner att de är mer manade eller att någon annan borde börja. Jag har redan smulat lite om vad det är för något.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Empiricus said:
Vicotnik said:
Empiricus said:

Jag kan tänka mig att börja med att gå ut med mitt föremål. Om ingen känner att de är mer manade eller att någon annan borde börja. Jag har redan smulat lite om vad det är för något.
De som är mest misstänkta och som inte outat sina föremål ska gå ut med dessa först om något.