Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Basenanji

Postd20modernist
Re: Det har blivit dags för...

Okej, nu måste jag gå en hög med ärenden. I morgon börjar en konferens i Bergen: den årliga nordiska konferensen för alla oss som diggar musikpedagogisk forskning.
Jag ska försöka ta lite bilder, för Bergen ska tydligen vara en av nordens häftigaste och vackraste platser.

---

Sedan undrar jag vad Vicotnik och Vimes tycker om KK?

Liliana

Veteran
Knäpp kanske du är, men det är det bra att vara. Jag är det i alla fall :gremsmile:

Jo, min sak är absolut min. Det är klart och tydligt. Men, det tillhör inte mitt yrke, så vitt jag vet.
Har försök brödsmulat, men kanske inte är så duktig på det?

Luktar jag fortfarande ädelost för dig kan jag outa, om du vill? Vill andra det?

Basenanji

Postd20modernist
Det som gör mig misstänksam är att du upprepar hur "föremålet är mitt" UTAN att det hänger ihop med ditt yrke?

I så fall har Mukwa skruvat till rollerna rätt ordentligt.

Nej, det här börjar närma sig Larsson-nivå. Kläm fram vad det är för föremål du har.

Snääällaaa?

Vimes

Sillkung

Ge fan i att försök läxa upp mig kring hur man ska spela, SJSLarsson. Om du läser det jag skrivit i inlägget du utgått ifrån (där jag skriver att jag inte uppfattade din brödsmula) är det väl uppenbart att jag menar att man ska vara ärlig och öppen? Det är bara larvigt att komma dragandes med mästrande tjaffs om att man "skall alltid spela så ärligt som möjligt". Det var ju precis det jag ondgjorde mig över, att det här läsa-mellan-raderna-spelet skapar en stämning där det är svårt att vara öppen och ärlig bybo.

Det är intressant att vi missuppfattat varandra dock. Jag trodde du menade att jag uppfattat en subtil brödsmula och du menade tydligen bara att jag hade läst och nickat åt din outning. Nu har jag inte riktigt tid att kolla exakt vad som skrevs i början av rundan, men jag ska göra det sen för att se om det är jag som läst/minns galet eller om du kanske håller på och hittar på saker i efterhand.

Vimes

Sillkung

Dieselsoppa said:
Jag har KK på min gröna lista, och har haft det ända sedan han förklarade sin miss i början. Jag tycker han spelar solitt annars, men just nu håller jag väl honom för grön mest för att hans misstag verkar ärligt utifrån den förmåga han (och alla andra typ) har.

Liliana

Veteran
Mitt föremål är en Dyrksats. Det är ett verktyg, enligt google. Vilket stämmer med beskrivningen av föremålet. Där det även står att den är min, fast med andra ord.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Dieselsoppa said:
Har inte fokuserat så mycket på Konrad, men den generella uppfattningen just nu om honom är att han är aktiv men slarvig. Han är fortfarande inte av kroken.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Brynolf min vän. Du sitter inte på samma passiva förmåga som mig och Cissi så du har ingen aning hur det ligger till eller ska ligga till.
Det är jag alltså tämligen säker på att jag gör, och med min metod kan jag bevisa det också. Om jag outar vilken döing jag får info om, kan den (presumtiva) döingen bekräfta att hen existerar.

Om jag outar mitt yrke drabbas inte min förmåga av ett bakslag. Således är du fel ute när du tror att det hänger ihop. Larsson utgår från sin förmåga som är liknande min, och hans yrkesroll är tydligen viktig för honom. Att Larssons förmåga är "liknande" min är ju ett bakslag för Larsson. Han vet ju inte alls hur min förmåga funkar heller.
Här förstår jag inte hur du menar. Jag menar ju inte att MIN info hör ihop med MITT yrke, om det var det du trodde. Förtydliga gärna annars.

Du är ute och fiskar här Brynolf. Du spekulerar i det hela och vill få fram hur det är uppbyggt men det kommer du ju inte få så klart.
Ja alltså, anledningen till att jag är känd som en slow starter är ju för att jag vill ha något slags struktur att gå på, så du har ju rätt i att jag vill få fram hur det är uppbyggt. Men jag tycker bitarna redan börjar falla på plats.

"Om KK är kock, Cassius får veta när kocken dör, så blir det väl ändå rabalder när Larsson outar att han också får veta när kocken dör."

Varken Cassius eller Larsson skulle ju grönas i det här läget. Om jag outat mig som en Kock och ryker kommer ingen av spelarna grönas. Det är ju samma sak som att säga att K.K dog. Det är ju sånt som alla redan vet.
Nä, men vi får nåt ännu bättre: en av dem ljuger förmodligen.

Den här passiva förmågan är egentligen mest till för att stöka till det, men det kan gå att fälla ulvar med den om vi gör det på rätt sätt. Att göra det på the Brynolf way kommer inte att vara rätt melodi.
Så du håller inte med om att vi alla verkar sammanlänkade av yrke/föremål/info? I mina ögon är det en jättebra förutsättning för att hitta bruna maskor i väven.

Ulvarna. De mest misstänkta skall outa först. Det minimerar en eventuell ulv´s lägen att hänga med i matchen.
Ja, självklart. Jag sa ju inte att alla genast skulle skrika ur sig sin info.

Vimes

Sillkung
Liliana said:
Mitt föremål är en Dyrksats. Det är ett verktyg, enligt google. Vilket stämmer med beskrivningen av föremålet. Där det även står att den är min, fast med andra ord.
Åh fan. Nu minns jag lite dåligt, men var det du som oh-so-obvius-brödsmulade dyrkar någonstans tidigare? Jag minns att någon gjorde det, men jag minns inte vem. Det var i stil med "vi får se vad vi kan dyrka fram", typ. Var det du?

Basenanji

Postd20modernist
Bra att ni svarar så snabbt grabbs! :gremlaugh:

Och nu skyndar Vimes till Lillianas försvar.

Noterat.

:gremlaugh:

LJSLarsson

Hero

Vimes said:
Ge fan i att försök läxa upp mig kring hur man ska spela, SJSLarsson.
Tog du illa upp för hur jag skrev ber jag självklart om ursäkt. Man låter alltid lite nedlåtande i text eftersom många av nyanserna från muntligt tal faller bort.

Men som sagt, jag ber om ursäkt.

Liliana

Veteran
Diesel/Basse, hur försvarar han mig? Tycker det är han som förhör mig?

Vimes; Nej, det var inte jag. Och jag sa aldrig att min brödsmuling var obvious. I mitt första inlägg (tror jag det var) smulade jag om samlingar. Samlingar, typ insekts-samlingar, brukar man ha i en sån där tavla med djup, som man hänger upp på väggen. Kanske lite svag och obskyr brödsmuling, men vill ju inte ge ut allt för mycket så här tidigt. I andra spel verkar majoriteten vara för att inte outa så mycket när det inte behövs?

Brynolf

Dum fan
Liliana said:
Samlingar, typ insekts-samlingar, brukar man ha i en sån där tavla med djup, som man hänger upp på väggen.
Har svårt att se vad en insektssamling skulle ha att göra med en dyrksats?

Konrad Konvalj

Myrmidon

LJSLarsson said:
Och på tal om hur bybor skall bete sig skall jag inte dra ut på det längre. Byn vill att jag outar mer, då outar jag självklart mer.

Mitt yrke är Trädgårdsmästare

Det blir väl då uppenbart att Mitt föremål inte är associerat till mitt rykte.
Oooh! En botaniker. Inte ett äventyrligt yrke direkt, men du har öppnat upp dig och släppt fram en outning.

Om det hjälper mig att gå vidare vet jag inte, men nu är det noterat.

Kan du använda ditt föremål för den delen?

Brynolf

Dum fan

LJSLarsson & Diesel said:
Vi är Trädgårdsmästare och Tempelriddare
Om min teori stämmer ska nu alltså någon kunna komma fram och bekräfta att det finns en trädgårdsmästare/tempelriddare. (Därmed inte sagt att det måste göras på stubben.) Är det någon jag tvivlar på bara utifrån ouningarna är det iaf tempelriddaren.

Liliana

Veteran
Man hänger upp tavlor med en dyrksats. Något om tavelkrokar? Hade det varit något om textil hade jag förstått, men nu kan jag ju bara gå efter vad som står i mitt Roll-PM, och det jag kan luska ut från Google.

Brynolf

Dum fan
Liliana said:
Man hänger upp tavlor med en dyrksats. Något om tavelkrokar? Hade det varit något om textil hade jag förstått, men nu kan jag ju bara gå efter vad som står i mitt Roll-PM, och det jag kan luska ut från Google.
Hm, jaha, jag är inte så bra på home improvement så det är möjligt att det finns dyrkar där också. I den här kontexten handlar det nog om låsdyrkar, dock.

Hur som helst, det var en väldigt obskyr brödsmula. :gremsmile: Inte för att jag direkt misstror dig i dagsläget.

Liliana

Veteran
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf min vän. Du sitter inte på samma passiva förmåga som mig och Cissi så du har ingen aning hur det ligger till eller ska ligga till.
Det är jag alltså tämligen säker på att jag gör, och med min metod kan jag bevisa det också. Om jag outar vilken döing jag får info om, kan den (presumtiva) döingen bekräfta att hen existerar.
Okay. Jag har absolut inte uppfattat det som att du sitter inne på samma pryl som mig. Att Cissi gör det är jag ju 100 på, men jag har ju fått en helt annan känsla av dig Brynolf.

Oavsett om du har den passiva förmåga eller icke så är det ju klart att du kan lägga fram vilken döing du får info om och sedan låter du en ulvpolare eller två bekräfta det hela. Det är ju en bra deal som ulv att "gröna" sig själv och en polare som kan haka på och hjälpa sin egen grönhet.

Cassius

Hero
Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Fan vad det där stinker alltså. Men det är så konstigt att jag nästan tycker att de grönar dig. Varför?

1. Drykar i fantasisetting syftar rimligtvis på låsdyrkar.

2. Insektssamlingar är för jäkla långt borta från "sätta upp saker på väggen".

Men samtidigt har jag svårt att se att en ulv skulle dra en så jäkla konstig lögn.