Konrad Konvalj said:
Brynolf min vän. Du sitter inte på samma passiva förmåga som mig och Cissi så du har ingen aning hur det ligger till eller ska ligga till.
Det är jag alltså tämligen säker på att jag gör, och med min metod kan jag bevisa det också. Om jag outar vilken döing jag får info om, kan den (presumtiva) döingen bekräfta att hen existerar.
Om jag outar mitt yrke drabbas inte min förmåga av ett bakslag. Således är du fel ute när du tror att det hänger ihop. Larsson utgår från sin förmåga som är liknande min, och hans yrkesroll är tydligen viktig för honom. Att Larssons förmåga är "liknande" min är ju ett bakslag för Larsson. Han vet ju inte alls hur min förmåga funkar heller.
Här förstår jag inte hur du menar. Jag menar ju inte att MIN info hör ihop med MITT yrke, om det var det du trodde. Förtydliga gärna annars.
Du är ute och fiskar här Brynolf. Du spekulerar i det hela och vill få fram hur det är uppbyggt men det kommer du ju inte få så klart.
Ja alltså, anledningen till att jag är känd som en slow starter är ju för att jag vill ha något slags struktur att gå på, så du har ju rätt i att jag vill få fram hur det är uppbyggt. Men jag tycker bitarna redan börjar falla på plats.
"Om KK är kock, Cassius får veta när kocken dör, så blir det väl ändå rabalder när Larsson outar att han också får veta när kocken dör."
Varken Cassius eller Larsson skulle ju grönas i det här läget. Om jag outat mig som en Kock och ryker kommer ingen av spelarna grönas. Det är ju samma sak som att säga att K.K dog. Det är ju sånt som alla redan vet.
Nä, men vi får nåt ännu bättre: en av dem ljuger förmodligen.
Den här passiva förmågan är egentligen mest till för att stöka till det, men det kan gå att fälla ulvar med den om vi gör det på rätt sätt. Att göra det på the Brynolf way kommer inte att vara rätt melodi.
Så du håller inte med om att vi alla verkar sammanlänkade av yrke/föremål/info? I mina ögon är det en jättebra förutsättning för att hitta bruna maskor i väven.
Ulvarna. De mest misstänkta skall outa först. Det minimerar en eventuell ulv´s lägen att hänga med i matchen.
Ja, självklart. Jag sa ju inte att alla genast skulle skrika ur sig sin info.