Nekromanti Ett annat sätt att presentera en kampanj

Johan K

Gammal & dryg
Funkar, funkar inte? Hur brukar ni göra?
Det var ju ett lite annat sätt att göra ett intro till en kampanj. Dock så tror jag säkert att det kommer att funka. det gav tillräckligt med info för att ge lite hintar om var det ska spelas & sådant.

Hur jag brukar göra..
Tror att jag bara beskriver lite snabbt vad som komma skall, sena frågar jag om det finns några frågor & sedan tutar vi & kör !! :gremlaugh:
Inte så smidigt kanske, men det funkar för det mesta !

Rising

Vila i frid
Well, jag blev direkt sugen, så jag tycker det var ett utmärkt sätt.

Själv är jag usel på att få igång kampanjer i förtid på häftiga sätt. Det brukar vara så att vi pratar en massa och har diskussioner; och när vi väl gjort det så känner jag mig bara dum när jag ska skriva ner sånt som vi alla redan kommit överrens om. Det här är coolare på många sätt och vis.

Troberg

Sinister eater
Coolt! Jag tror att det är ett utmärkt sätt att kicka igång en kampanj.

Jag vill också säga att det är just sånt här som är så jäkla läckert för en spelmakare. I egenskap av den som påbörjade Razor Ridge så är det en otroligt spännande känsla att se vad andra kan utveckla konceptet till, och du lyckas fint. Det ger mig en känsla av "Wow, det lyfte verkligen allt några pinnhål!".

walium

Ganska töntig, faktiskt
Utomordentligt!

Jag tycker att det verkar mycket intressant och användbart, brukar personligen också lägga ner mycket krut på själva inledningen till kampanjen. Har du skrivit allting själv och kommer hemsidan att uppdateras med kampanjrelaterat material även fortsättningsvis?

Mattis

Swordsman
Re: Utomordentligt!

Jag har skrivit det själv, igår kväll. Jag funderar på att föra en kortare krönika som ska delas upp i in-game och off-game för att demonstrera PTA's styrka, men vi får se hur tiden räcker till. På lördag har vi möte för att diskutera rollernas "utvecklingsark" och spelandet drar igång i vår med ett spelmöte varannan onsdag.

Spelarna verkar uppskatta det, förövrigt. Vi har kommit överens om premissen tillsammans men det bygger till stor del på hr. Trobergs tankar om en sömnig gruvby.

walium

Ganska töntig, faktiskt

Det hade varit coolt om spelarna hade en egen personlig del av sidan där deras karaktärer fick skriva, någon kanske har en blog/dagbok, en annan skriver arga insändare, en tredje brev till familjen och så vidare. Allt sådant här kräver förstås en del extra arbete som det inte alltid finns tid för, men det är roligt när det fungerar.

Mattis

Swordsman

Yes, det hade varit coolt men spelarna är lata, så tyvärr. Vi har gjort flera försök tidigare med wikis och liknande men det blir aldrig något skrivit i dem.