Nekromanti Ett forum för miniatyrer, spelplaner och sånt

tull

Hero
solvebring said:
Persson said:
solvebring said:
Sedan förstår jag inte varför du vill peta in att jag ska ha slarvläst och inte brytt mig, eller att jag går in för att ogilla din tråd?
Det gör mig lite ledsen, ärligt talat.
Då ber jag om ursäkt.
Ingen skada skedd - och jag har inte förolämpat dig hoppas jag?
Nej jag blir väldigt sällan arg på internet.

Caligo

Swashbuckler
Allra helst skulle jag vilja se ett (lite) bredare forum med all slags figur- och terrängmålning. Jag vet att väldigt många rollspelare även är intresserade av själva målandet och skapandet - snyggt målade figurer och terräng kan ju användas till rollspelande, figurspel och dioramor.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Caligo said:
Allra helst skulle jag vilja se ett (lite) bredare forum med all slags figur- och terrängmålning. Jag vet att väldigt många rollspelare även är intresserade av själva målandet och skapandet - snyggt målade figurer och terräng kan ju användas till rollspelande, figurspel och dioramor.
Det är rätt om nu man skulle gå ditåt, men alla vet ju att om det ska startas ett nytt forum så är det ju såklart Old-school forum - där skulle det smattra till av koola grejer hela tiden :gremsmile:
eller inte?

Unfair

Hero
Jag instämmer med flera föregående talare och delar deras åsikter när jag säger att jag inte ser det som nödvändigt. Ja, jag kan se att det finns ett mindre intresse för det men det finns det även för mycket annat så som lajv eller indie (som har ett relativt stort territorium på forumet).

Unfair - alla vanligt återkommande trådar bör inte ha ett eget forum.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Instämmer med majoriteten av de som lagt rösterna här i tråden. Det finns en stark (högljudd?) minoritet som har ett intresse för det, men forumet i sig har inte direkt tillräcklig aktivitet för att motivera ett nytt forum. Det är väl en uttalad idé att hålla nere antalet forum, så att då lägga till ett forum som troligen, som Vitulv säger, inte kommer ha hög aktivitet känns dödfött från början.

chrull

Stockholm Kartell
Caligo said:
Tanken var väl att inte göra ett figurspelsforum, utan ett forum för alla sorters pyssel, props och tillbehör till rollspel. Figurer, terräng, maffiga handouts och egengjorda spellederskärmar, tex.

tull

Hero
Robert Jonsson said:
Instämmer med majoriteten av de som lagt rösterna här i tråden. Det finns en stark (högljudd?) minoritet som har ett intresse för det, men forumet i sig har inte direkt tillräcklig aktivitet för att motivera ett nytt forum. Det är väl en uttalad idé att hålla nere antalet forum, så att då lägga till ett forum som troligen, som Vitulv säger, inte kommer ha hög aktivitet känns dödfött från början.
Fast majoriteten i den här tråden tycker att vi behöver ett nytt forum.

tull

Hero
chrull said:
Caligo said:
Tanken var väl att inte göra ett figurspelsforum, utan ett forum för alla sorters pyssel, props och tillbehör till rollspel. Figurer, terräng, maffiga handouts och egengjorda spellederskärmar, tex.
Ja precis.

solvebring

Superhero
Tråden har blivit lång, många har sagt sin mening, Gardener skulle kunna låta ett sådant forum skapas skriver han...

Kort sagt, det finns väl inte mycket mer att säga.

Jag antar att Vän av ordning, som är forumsansvarig, och att någon innehållsansvarig, bör tycka till i frågan om något ska bli av?
Eller hur funkar det egentligen?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag har följt diskussionen men känner fortfarande inte att det är motiverat med ett till forum. Lustiga gränsfall kommer uppstå både med och utan.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Den stora osten säger sitt

Alla är varmt välkomna att starta trådar om rollspelsrelaterade props, minis och terräng i Rollspelsforumet.

Om trådarna blir tillräckligt många ska jag överväga att starta ett underforum.

Eksem

Champion
Ett oldschool-forum skulle bestå av att du och någon gång DeBracy skriver listor över PDF:er som ni har köpt och att jag svarar med "Det verkar kul, det skulle jag kunna tänka mig att testa när jag får tid".

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Robert Jonsson said:
Jag får nog säga att sett till antal inlägg så kan jag tänka mig att det finns större underlag för till exempel ett rollspelsteoriforum. Öht finns det massor av specialintressen; vi har inte ett indiespelsforum, ett teoriforum, ett gamismforum, ett djupimmersionismforum... Det blir bara fragmenterat. Och vi ÄR redan fragmenterade så det räcker, framför allt i och med de där officiella rollspelsforumen med 4-5 trådar i.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Eksem said:
Ett oldschool-forum skulle bestå av att du och någon gång DeBracy skriver listor över PDF:er som ni har köpt och att jag svarar med "Det verkar kul, det skulle jag kunna tänka mig att testa när jag får tid".
Men det låter ju underbart :gremsmile:
Finns forum här som har mindre innehåll än det.
:gremsmile:

Ram

Skev
Re: Den stora osten säger sitt

Bara som en tanke, vad tror ni om att bredda Gallerier-forumet lite? Från bara bilder (typ) till alla typer av kreationer?

Caligo

Swashbuckler
Re: Den stora osten säger sitt

Ram said:
Bara som en tanke, vad tror ni om att bredda Gallerier-forumet lite? Från bara bilder (typ) till alla typer av kreationer?
Om det skulle gå att fixa ett speciellt underforum till galleriet som bara behandlade figurer, målning och terräng så skulle det vara kanon. Skulle knappast störa någon oskyldig. Fast i galleriet måste man väl posta en bild också.

tull

Hero
Följande skrevs i tråden "Feedback på senaste ändringarna".

Vitulv said:
Magnus Seter said:
#8495 said:
Två saker:

1. Vi behöver fortfarande ett forum tillängnat rollspelsprylar; miniatyrer, handouts, folköl, tärningar, med mera.
En verkstad, lixom. Jag gillar tanken.
Jag gillar också tanken, men är rädd för att det skulle bli väldigt inaktivt. Idag är det i princip bara jag och Persson som postar inlägg om props, och om de trådarna inte låg i rollspelsforumet är jag rädd att de aldrig skulle få någon uppmärksamhet.

Liksom, inte ens på stora forum som EN world ser man särskilt många propstrådar. Om vi hade ett sådant forum skulle jag ha en tråd där, och Persson en, och sedan skulle det vara tomt. Tror jag.

Hmm. Ja Vitulv har (kanske, högst eventuellt) en poäng. Ett alternativ skulle vara om man döpte om Rollspelsmakarforumet till Rollspelsverkstaden. För att på så sätt inkludera allt från regelfnul till att stryka gamla tepåsar mot papper.

Sodivra

Champion
Först så tänkte jag "Gör ett rollspelsteoriforum istället, så att rollspelsmakande handlar om konkreta grejer!"

Sedan tänkte jag "Fast, rollspelsteori kan ju finnas både i rollspelsforumet och rollspelsmakarforumet. Kanske det skulle funka bättre med ett konkret rollspelsforum för diskussioner om konkreta lösningar, handouts, upplevelser och produkter, och ett abstrakt rollspelsforum för teori, analys och kritik"

Sedan tänkte jag "Fast, det kanske bara är bra att teoretiker och praktiker tvingas ihop så vi inte blir så insnöade"

Så då tänkte jag "Det kanske är bäst som det är" Fast det hjälper ju inte dig ett skvatt. :gremsmile:

Tyr

Hero
Pärsson said:
Hmm. Ja Vitulv har (kanske, högst eventuellt) en poäng. Ett alternativ skulle vara om man döpte om Rollspelsmakarforumet till Rollspelsverkstaden. För att på så sätt inkludera allt från regelfnul till att stryka gamla tepåsar mot papper.
Det alternativet gillar jag mycket bättre. Det är ju inte direkt så att forumet svämmar över av pysselinlägg, och jag har aldrig upplevt att sådana trådar stör där de nu skapas. Bättre att bredda ett existerande forum än att skapa ännu ett halvdött forum.

tull

Hero
Arvidos MC said:
Sedan tänkte jag "Fast, det kanske bara är bra att teoretiker och praktiker tvingas ihop så vi inte blir så insnöade"
Ja, och gillar man teori men inte praktik är det ju ingen som tvingar en att delta i de praktiska trådarna. Och tvärtom.