Knattenaten
Veteran
Hej,
Jag försöker ta fram ett demoniskt aggregat som kan skydda mot troll genom att automatiskt söva dem om de kommer för nära. Det jag har att jobba med i demonväg är en Irrlicht som är rang 3.
Min första fundering gäller den alkemiska processen installera transformator. Jag undrar om samma regler gäller för denna som för färdigheten transformera, alltså att man med en svårighetsökning kan transformera utan filamentförlust. Min besvärjelse (se nedan) kommer att behöva 3 effektgrader. Eftersom aggregatet kommer att ”fyra av” varje runda (aktiveringsvillkor ”alltid på”) så spelar det inte så stor roll om aktiveringssvårigheten blir Ob4T6 i stället för Ob3T6. Dessutom innehåller själva besvärjelsen svåra transformationer så det går på ett ut.
Så här tänkte jag sätta ihop magin:
[Demonen alstrar 3 daimotropiska filament]
[Alkemiska transformatorn omvandlar dessa till 3 filament psykotropi]
Och därefter själva den formaliserade besvärjelsen:
Alstra 3 filament psykotropi
Transformera 1 filament till astrotropi utan förlust (Ob4T6)
Transformera 1 filament till ataxatropi utan förlust (Ob4T6)
Väva effekten ”Förnimma varelse (troll)” med 1 effektgrad (Ob1T6)
Väva effekten ”Långtidsutmattning” med 1 effektgrad (Ob1T6)
Väva effekten ”Avstånd” (påverkar ”Långtidsutmattning”) med 1 effektgrad (Ob1T6)
Det är möjligt att någon av transformationerna är lätt, jag har inte böckerna framför mig. Men det spelar mindre roll eftersom aggregatet ändå kommer få aktiveringssvårighet Ob4T6. Om någon transformation är svår får jag nog tänka om.
Ser ni några sprickor i fasaden? Fire away. Tacksam för all hjälp!
/Martin
Jag försöker ta fram ett demoniskt aggregat som kan skydda mot troll genom att automatiskt söva dem om de kommer för nära. Det jag har att jobba med i demonväg är en Irrlicht som är rang 3.
Min första fundering gäller den alkemiska processen installera transformator. Jag undrar om samma regler gäller för denna som för färdigheten transformera, alltså att man med en svårighetsökning kan transformera utan filamentförlust. Min besvärjelse (se nedan) kommer att behöva 3 effektgrader. Eftersom aggregatet kommer att ”fyra av” varje runda (aktiveringsvillkor ”alltid på”) så spelar det inte så stor roll om aktiveringssvårigheten blir Ob4T6 i stället för Ob3T6. Dessutom innehåller själva besvärjelsen svåra transformationer så det går på ett ut.
Så här tänkte jag sätta ihop magin:
[Demonen alstrar 3 daimotropiska filament]
[Alkemiska transformatorn omvandlar dessa till 3 filament psykotropi]
Och därefter själva den formaliserade besvärjelsen:
Alstra 3 filament psykotropi
Transformera 1 filament till astrotropi utan förlust (Ob4T6)
Transformera 1 filament till ataxatropi utan förlust (Ob4T6)
Väva effekten ”Förnimma varelse (troll)” med 1 effektgrad (Ob1T6)
Väva effekten ”Långtidsutmattning” med 1 effektgrad (Ob1T6)
Väva effekten ”Avstånd” (påverkar ”Långtidsutmattning”) med 1 effektgrad (Ob1T6)
Det är möjligt att någon av transformationerna är lätt, jag har inte böckerna framför mig. Men det spelar mindre roll eftersom aggregatet ändå kommer få aktiveringssvårighet Ob4T6. Om någon transformation är svår får jag nog tänka om.
Ser ni några sprickor i fasaden? Fire away. Tacksam för all hjälp!
/Martin