Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Ja det är ganska konstigt att Seter tillåter de som kommer och pissar i hans blomkrukor kommer tillbaka gång på gång och gör det igen, redan nästa helg.
Är det så? Jag har stött ihop med mängder med personer som stolt proklamerat att de är rasister. De som döljer sin rasism har enligt min erfarenhet varit människor som ingår i pk-sfären som ofta, gärna och högljutt säger saker som "mer mångkultur, släpp in ALLA som vill in i Sverige, krossa alla gränser, bryt upp nationerna, fler flyktingförläggningar" osv. Betydligt tystare och i mer slutna sällskap säger samma personer"alltwå jagär inte rasist. Vi måste släppa in alla som behöver en fristad och vi behöver fler flyktingförläggningar men ärligt talat vill jag inte ha dem i mitt kvarter, på min gata. Fatta hur stökigt det skulle bli. Dessutom går värdet på min bostadsrätt ned".krank;n187075 said:Det är ett större problem att rasistiska vanföreställningar ibland inte ses som sådana.
Väldigt få ser sig själva som rasister. Väldigt många som inte ser sig själva som rasister sprider rasistiska vanföreställningar.
Då rekommenderar jag att du nästa gång testar att låta bli att fylla dina rants med ogrundade rasistiska apokalypsteorier, bekräftade lögner om "no go-zoner" och fula gliringar mot "sjw"s. Du har inhenstans gett intrycket av att faktiskt vara intresserad av "öppen och vänlig" diskussion. Tvärtom har du öppet deklarerat ditt förakt för dina oliktänkande.
Norm- och kulturrelativism, "rasifiering", exotifiering, etc.. alla gånger man sett och hört ord som "husn*ger" och liknande användas mot människor som inte haft "rätt åsikter" efter den mall som den goda "vänster anti-rasismrörelsen" beslutat om.Magnamund;n187423 said:Är det så? Jag har stött ihop med mängder med personer som stolt proklamerat att de är rasister. De som döljer sin rasism har enligt min erfarenhet varit människor som ingår i pk-sfären som ofta, gärna och högljutt säger saker som "mer mångkultur, släpp in ALLA som vill in i Sverige, krossa alla gränser, bryt upp nationerna, fler flyktingförläggningar" osv. Betydligt tystare och i mer slutna sällskap säger samma personer"alltwå jagär inte rasist. Vi måste släppa in alla som behöver en fristad och vi behöver fler flyktingförläggningar men ärligt talat vill jag inte ha dem i mitt kvarter, på min gata. Fatta hur stökigt det skulle bli. Dessutom går värdet på min bostadsrätt ned".
Eftersom Magnamund och Inkognito fortsatte ändå så tillämpar jag 48 timmar räfts och rättarting.Dante;n187103 said:MODERERING
Nu har den här tråden blivit en fortsättning på den tråd som Krille låste just för att den INTE skulle fortsätta.
Respektera det så jag slipper anställa räfst och rättarting.
Tack.