Nekromanti Ett litet (men irriterande) fel

Balderk

Swashbuckler
Det är så här. Jag kör med skinnet desert (som jag är helt beroende av, tål inte grundskinnet längre) och nu när jag skulle läsa spoilerserna till chrulls tråd om Sinbad (som jag inte har sett) så upptäcker jag att jag inte kan läsa dem? Varför? Jo, för att när jag markerar innehållet i spoilerrutan så är texten jätteljus! Jag kan inte se vad som står.

Jag trodde först att det berodde på skinnet men nu testade jag att läsa som utloggad också (utan skin) och då går det inte heller att läsa. Det borde inte vara mina browsers heller eftersom jag testat båda på IE och macs Safari.

Vad kan felet bero på? Ni andra kan läsa? Right?

/Balderk

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag kan läsa

Fast jag använder Opera om det nu spelar någon roll...

Balderk

Swashbuckler
Re: Jag kan läsa

spelar nog en jävla roll... Jag har mac-opera men jag tycker det är lite jobbigt (macversionen skiljer sig lite från pc, men inte mycket... däremot har jag inte hittat något serial, så jag har reklam :gremfrown: )

Men jag gillar Safari bäst av alla, synd bara att det krånglar lite på vissa sidor och så.

Men nu blev det OT, det var inte meningen. Konstigt alltså... Vad kan det bero på att du kan läsa det men inte jag? Någon som använder IE (helst mac men också PC) som kan kommentera på hur det ser ut för dem?

/Balderk

Oldtimer

Slava Ukraini!

Någon som använder IE (helst mac men också PC) som kan kommentera på hur det ser ut för dem?
Jag använder IE 6 på PC och texten blir grön, lite blekt grå-grön, när jag markerar den. Fullt läsbar och inte alls för ljus.

/Mikael

chrull

Stockholm Kartell

jag gissar på att text-färgen beror lite på vad du har för inställningar i ditt os. Nu var det länge sen jag satt med mac (det var svartvitt på min tid :gremooo::gremooo:) men det borde väl gå att ställa in färger i utseendet där också? Särskilt färgen på markeringar? jag har någon slags gul-orange färg där istället för den vanliga vita. och då blir ibland texten jag markerar rätt konstiga färger. Har du ändrat det? pröva att pilla lite där och se vad som händer...

fast det är ju en REN gissning dåra.

chrull

Foggmock

Myrmidon
Huu. Desertskinnet är ju precis skitfult. :gremtongue:

Själv får jag den klassiska blåa täckfärgen och vita teckenfärgen oavsettt browser och skin när jag markerar text, spoilertext som vanlig text, så felet verkar minsann ligga hos dig.

Balderk

Swashbuckler

Ja, den gissning verkar stämma. Problemet är att teten under det markerade (i spoiler rutan) blir vit och inte svart. Alltså måste jag ha svart markering för att kunna läsa det och det funkar ju inte så bra när man ska markera vanlig, svart, färg.

Nu har jag dock hittat lösningen: En grå historia! Den är tillräckligt ljus för att se alla svart färg tydligt och bra och tillräckligt mörk för att lätt kunna läsa spoiler-texten.

Tack Chrull!

/Balderk, markerar i grått

Balderk

Swashbuckler
Desert skinnet äger! Jag klarar mig inte utan det längre...

/Balderk, vill ha det som original :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Desert skinnet äger! Jag klarar mig inte utan det längre...
Japp, mycket lugnare för ögonen. Jag har iofs haft ett liknande färgschema sen jag körde med Amigan för 15 år sen, och kör även en aningen modifierad Desert i Windows (desert, men med svart till röd-tonade titlebars, röd markering, svart bakgrund och 11 pixels scrollbars).

Johan K

Gammal & dryg
Mysko !
Jag testade desert & kunde utan nått problem läsa spolermärkta inlägg..
Sen att desertskinnet kanske inte var det vakraste skinnet är ju en annan.. men det är ju en annan historia.
Vad det hela beror på vette katte, är en lyckligt ovetande n00b på sådant.. :gremcrazy:

Foggmock

Myrmidon
Re: Ett litet (men irriterande) fel [OT]

Det är fortfarande fult.

Själv kör jag med Stålgrå för det ser ut som klassiska forumet fast upphottat. Ärligt talat har jag inte kikat på alla skins på länge, men eftersom jag är nöjd.. varför laga något som inte är trasigt?

Balderk

Swashbuckler
Re: Ett litet (men irriterande) fel [OT]

Jag använde också stålgrå förut. Men sedan hittade jag Desert som jag gillade mycket bättre så då fick det bli det, i amband med detta kollade jag också igenom de andra skinnsen men de var väldigt fula tyckte jag då.

Bra att du använder nått skinn iaf :gremsmile:

MVH
Balderk