Nekromanti Ett litet universalrollspel...

Gordeg

Hero
Ok, jag känner mig lite skyldig till att tråden drog iväg åt fel håll...

Jag tittade också lite på förbättringssystemet. Det är säkert avsiktligt att det kan kosta alla rollpersonens erfarenhetstärningar att höja en grundegenskap 1 steg. Men är det kul? Det medför ju att rollpersonerna växelvis blir bättre och sämre hela tiden. (Hmm... det kanske är kul?) Anyway, ett alternativt sätt att lösa det är att låta spelaren köpa färdigheter, grundegenskaper och erfarenhetstärningar oberoende av varandra. Då slipper man bli sämre på kort sikt för att kunna bli bättre på lång sikt.

Gordeg

Arfert

Facit
mm, frågan är hur man ska lösa det rent regelmässigt... jag gillade tanken at man måste offra nåt för att bli bättre, men det kanske inte är optimalt...

Arfert

Facit
angående spalter

jo.. angående spalterna... spelet är på intet sätt färdiglayoutat, det som jag lagt ut är fixat lite snabbt i en ordbehandlare, Apples Pages, inte i ett layoutprogram... jag bara använde en mall som fanns färdig och bytte ut typsnitten (det var Palatino från början och jag hatar Palatino)... När texten är klar ska jag naturligtvis göra en sjukt snygg layout i InDesign. ;-)

fast jag har inga preferenser när det gäller enspalt, tvåspalt eller trespalt... det beror på typsnitt, pappersformat, grad, hur texten är skriven... Hursomhelst är "manuset" hyfsat läsbart som det ser ut nu...