Nekromanti Ett magiskt vapen för varje kort i den stora arkanan

God45

#PrayersForBahakan
Den stora arkanan (Major Arcana på engelska) är de 22 korten med speciella motiv i en tarotkortlek. Jag vill ha ett magiskt vapen för varje kort i den till min Pathfinder kampanj. Har ni några idéer för något av korten får ni gärna skriva upp det vapnet i tråden. Vapnen är alla skapade av ödesgudinnan i min kampanj för ett specifikt syfte så jag är mindre intresserad av specifika bakgrundshistorier om hur de skapades, i övrigt är det mesta fair game.

The Fool

The Fool är en quarterstaff i ett hårt och ljust trädslag. Den som håller i staven fylls av en lust för livets enkla men goda ting så som solskenet i ansiktet och vinden i ens hår. Bäraren av The Fool åldras inte så länge han fortsätter uppleva nya saker eller nya äventyr förutom denna nästan odödlighet för staven med sig två magiska förmågor. För det första vrider The Fool ödet runt bäraren så att i situationer där det är omöjligt att överleva så får bäraren göra en reflex save och om han lyckas med den överlever han. Så även om bäraren av The Fool faller ner i magma och inte kan nå någon kant att hålla fast sig i så får han en reflex save. Det är upp till spelledaren att beskriva det galna sammanträffandet som räddade karaktären, personligen är jag förtjust i örnar. Stavens andra magiska funktion är att den är ett +1 vapen.

God45

#PrayersForBahakan
The Magician

The Magician är ett elfenbensvit svärd med snirklig text i extremt små svarta bokstäver och symboler längd eggen. När en person plockar upp svärdet ändrar de kön från kvinna till man eller man till kvinna och förändras fram och tillbaks varje gång de drar och släpper svärdet. Detta för att överbrygga dualiteten inneboende i kön och föra karaktären vidare på en resa av upplysning. Karaktärer utan ett kön förändras inte och eftersom svärdet inte behöver ödsla energi på det så är The Magician ett +4 vapen för dem och inte bara ett +2 vapen som det är för karaktärer med ett kön. The Magician har förmågan att en gång per dag förvandla någon in synhåll för bäraren av vapnet till en icke-giftig orm på sisådär en meter. Den förvandlade karaktären behåller inte sin intelligens och är förvandlad under 8 stridsrundor om hon misslyckas med ett dc/15+bäraren av The Magicians halva level slag. The Magician kan inte döda någon utan förvandlar dem istället till en icke-giftig orm på sisådär en meter som inte behåller sin intelligens under 8 år.

chrull said:
Det blir skitknas i min hjärna om man blandar olika versioner av tarotkorten i en och samma hög...
God45 said:
Jag ska försöka hålla mig till en tarot version framåt.

God45

#PrayersForBahakan
The High Priestess

The High Priestess är en trehövdad morgonstjärna i blå och röd metall. Handtaget på morgonstjärnan har ett kors och en halvmåne inristade i handtaget. När någon plockar upp morgonstjärnan fylls de av ett inre brinnande ljus. Är de goda läker de 2 hitpoints per stridsrunda de håller i den, är de neutrala bränner den dem för 2 skada per runda och är de onda tar de 10 skada per runda. Desto längre en person besitter vapnet desto mer förändrade blir de av det. De blir efter en månad immuna mot negativ energi och efter ett år kan de inte dö eller bli medvetslösa så länge de har morgonstjärnan i sin ägo. Vapnet är dessutom +5.

God45

#PrayersForBahakan
The Empress

The Empress är en stridsspira (en heavy mace regelmässigt) i guld dekorerad med stjärnor av diamant och växter i grön jade. Den som håller i spiran kan aldrig gå vilse eftersom hon kan känna stjärnornas positioner i himmelen. Allting växer bättre i hennes närhet, fälten ger större skördar, träden mer frukt, haven ger mer fisk och barn växer sig friska och starka. En gång per dag kan den som håller i spiran använda formeln Reincarnate som en druid av samma level som användaren. The Empress är ett +5 vapen.

God45

#PrayersForBahakan
The Emperor

The Emperor är ett massivt gyllene tvåhandssvärd. Personen som plockar upp vapnet inser omedelbart att vapnet är intelligent och det fyller ständigt bärarens sinne med planer och strategier för att erövra och sedan härska över allt runtomkring dem. Svärdets röst är djup och låg. Svärdet är et +3 vapen som ökar bärarens armour class med 5 och ger honom förmågan att använda dominate person 3/per dag som en magiker av samma nivå. Svärdet kommer börja håna bäraren om hon inte erövrar och härskar och kommer till sist vägra använda sina magiska krafter om hon inte börjar bete sig mer som svärdet vill. Svärdet har 20 i samtliga mentala attribut och flera tusen års erfarenhet och kunskap om taktik och strategi som det gärna delar med sig av.

Cybot

Mest spelbar
Justice

Justice är ett skinande blankt långsvärd med en parerstång formad så att om svärdet hålls med spetsen neråt liknar svärdet en balansvåg. Svärdsknappen är formad som ett kvinnohuvud med en ögonbindel.
Svärdet är ett +2 Axiomatiskt svärd, det har förmågan att kasta Inflict Moderate Wounds (DC10 vs Will för att negera) på en person som begår ett brott inom synhåll för användaren. Eller rättare sagt, svärdet KOMMER att kasta Inflict Moderate Wounds på vem som helst som begår ett brott inom synhåll för svärdet. Vad som är ett brott bestäms av landets lagar (oavsett vilka dessa lagar är. Mord? Inflict moderate wounds. Befria slavar? IMW. Fiffla med skatterna? IMW? Stjäla en brödbit för att överleva. IMW).

Rättvisan är verkligen blind.

God45 said:
Superbt, tack så mycket :)
Cybot said:
Not. Det låga savet och förmågan att helt negera skadan är för att verkligen spegla kortets Revers. Det är inte en förmåga som hjälper mot skurkar utan är ren lagtyranni (då 2d8 är tillräckligt för att döda level 1 folk)..