Nekromanti ett något ovanligt (tror jag) problem.

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
jag har ett underligt problem.
ni vet kanske att jag har frågat mycket här på forumet om hjälp med diverse äventyr.
nu har jag ett annat problem, mina spelare blir SKIT sura när jag bryter ett spelmöte (efter 6tim och med en sjutusans huvudvärk efter all koncentration, och utan fler ideer).
jag börjar nästan tro att mitt äventyr/kampanj har blivit lite FÖR bra, spelarna vill aldrig sluta.
vad ska jag göra? jag blir tokig snart.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Gott betyg !

Tycker först & främs att du ska ta åt dig att det verkar som du är en bra SL.
Sen så tycker jag att dina spelare är lite väl krävande !! Försök att göra ett logiskt resonemang med dem & se vad som händer.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"nu har jag ett annat problem, mina spelare blir SKIT sura när jag bryter ett spelmöte (efter 6tim och med en sjutusans huvudvärk efter all koncentration, och utan fler ideer)."

Säg så här innan ni börjar: "Jag måste upp och XXX:a i morgon, så vi bryter 22:30. Är det okej för alla?" Ställ sedan klockan på så mycket. Spela fram tills klockan blir så mycket. Bryt. Bestäm en dag och tid när ni fortsätter. Säg hejdå. Sparka ut spelarna.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
om du bryter mitt i nått kan jag förstå dem någorlunda.

om du däremot bryter precis innan ett spänningsmoment, tex avslöjar att de just vandrat ner i skurkens lya, och sen börjar plocka med dina prylar, utbristandes: jaha, då slutar vi för idag, det där kan ni fundera på under veckan.

Tajma gärna in det så att det kommer precis när klockan som Krille föreslog ringer, så kommer du få helnöjda spelare.
 

ElakaTiraken

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
9
Location
Framför Datorn
Du ska vara Glad!

Mina spelare klagar OFTA på mig när jag glömmer detaljer t.ex. om nån drar kniven som jag förmodar sitter i bältet helt plötsligt sitter där hans hand är blir han sur på mig när jag säger den sitter i bältet tills han sätter den i stövlen. DOm klagar ofta på mig fast vi spelar med en Sl (alltså jag) och det är inte så lätt med 7spelare och vi har kört rollspel i typ 2år...Vad ska jag göra för att bli bättre ( på allt alltså ) /images/icons/sad.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tålamod & lite hus i H****** !

Som sagt, har tålamod & styr med "hela handet".........
Visa att det är DU som är den alsmäktige i ALLT !! Så ska det nog ordna sig !!!/images/icons/wink.gif
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Tålamod & lite hus i H****** !

ElakaTiraken, dina spelmöten låter ungefär som mina, men å andra sidan ha jag spelat i ett halvår och mina spelare ca 1 månad mindre.....
 

parasite

Veteran
Joined
16 Jan 2002
Messages
51
Du måste få pli på dina spelare /images/icons/devil.gif
Med hjälp av våld så lyder vilken människa som helst.

Aja, nu ska jag va seriös. Låt dom bara förstå att "Om inte SL vill lira, så skjut upp spelandet till morgondagen" Rollspel är ju trots allt inte allt i världen...



"I love the smell of napalm"
 

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
Våran SL har samma problem.....han brukar köra något i stil med: "Nej, nu är jag för trött för att fortsätta....om vi fortsätter nu kommer jag inte orka tänka ordentligt och då slutar det bara med att ni dör".....då slutar vi tjata /images/icons/crazy.gif
 
Top