Dartagnan
Veteran
Hepp!
Jag håller med om att spelarna gärna vill frossa i stridskonster och har någon en bättre stridskonst än någon annan så kan det bli lite "gnäll". Min lösning är att ta bort stridskonster helt och hållet. Detta funkar bra eftersom stridssystemet i sig innehåller mängder med manövrar att använda. Och en skicklig brukare kan lyckas med de flesta. Detta gör även striderna mer intressanta då spelarna tvingas använda sin fantasi till att vinna en strid inte bara "Anfaller kraftfullt - med precisionsanfall i huvud - har två vapen så gör ett likadant anfall till,..."
Vidare så har jag tagit bort magikers möjlighet att kasta besvärjelser om de är i närstrid. Med tanke på att en smärtpoäng enligt reglerna är tillräckligt för att bryta koncentrationen så borde även svingande svärd, undanmanövrar och liknande vara det också.
/D
Jag håller med om att spelarna gärna vill frossa i stridskonster och har någon en bättre stridskonst än någon annan så kan det bli lite "gnäll". Min lösning är att ta bort stridskonster helt och hållet. Detta funkar bra eftersom stridssystemet i sig innehåller mängder med manövrar att använda. Och en skicklig brukare kan lyckas med de flesta. Detta gör även striderna mer intressanta då spelarna tvingas använda sin fantasi till att vinna en strid inte bara "Anfaller kraftfullt - med precisionsanfall i huvud - har två vapen så gör ett likadant anfall till,..."
Vidare så har jag tagit bort magikers möjlighet att kasta besvärjelser om de är i närstrid. Med tanke på att en smärtpoäng enligt reglerna är tillräckligt för att bryta koncentrationen så borde även svingande svärd, undanmanövrar och liknande vara det också.
/D