Sa jag att det behövde vara skrämmande för mig? Och ja, mitt exempel med Bratz var för att förtydliga vad jag menar. Jag menar alltså inte att jag, du, min mamma och hennes syster, eller ditt ofödda barn ska vara rädd för det, jag menar att det ska förmedla skräck.krank said:Så om jag inte blir rädd av några skräckskildringar alls, så finns inte skräck?
Jag har aldrig läst varken Dracula eller Frankensteins monster, men jag antar att om de är skräck så förmedlar de skräck. Jag kan till och med hävda att jag är rätt säker på det utan att själv ha läst dem.
Konstigt va? Att vad jag skrev faktiskt hade en poäng.
Counter-EDIT:
Angående indiepop; ingen aning, jag har ingen koll på vad det är egentligen. Det klart det finns porr som inte är upphetsande för mig, och för den delen skräck som inte skrämmer mig, men för allt i världen, det ska fortfarande förmedla skräck, eller typ sex när det kommer till porr.krank said:EDIT: Kan det enligt dig finnas indiepop som inte är gjord av ett litet oberoende skivbolag? Kan det finnas porrfilm som inte gör dig upphetsad?
"Skräck" är namnet på en genre, en estetik, en intention. Inte på vad de som upplever verket upplever eller känner.
Jag säger inte att det är busenkelt att säga vad någonting förmedlar. Det finns inte en liten lista du kan gå till och bocka av saker för att se om någonting är skräck, eller för den delen porr. Självklart kan folk därför ha olika åsikter, men tills du övertygar mig att systemet förmedlar skräck så håller jag fast vid min ståndpunkt. Än så länge har du basically sagt att det behandlar element som finns i mycket skräck och att det går att spela skräck med det, och jag håller med om båda punkterna.