Re: "Ett väldigt bra spel som jag inte gillar"
DoDT: När jag tänker rollspel så är det DoDT som kommer upp först. Jag älskar miljön, stilen och världsböckerna. Och när man tänker tillbaka till spelmötena så minns man det bra. Men tyvärr så klarar jag inte reglerna längre, och det är inte så mycket att jag tycker de är dåliga, jag blir bara så avtänd av dem. "Fluffet" i dem är bra, men det blir lite som ett skraltigt skepp som läcker: helt ok virke, men båten sjunker.
Dessvärre gäller detta också Mutant (järnringens). Jag gillar världen, det var en höjdare att vara spelare (SL slog alla slag och höll i princip allt reglande dolt, tror inte ens vi hade formulären under spelets gång) men när jag ska planera egen kampanj så stupar det på reglerna.
Västmark. Jag blir så himla inspirerad när jag läser boken, framför allt av reglerna, men av någon anledning så blir det inget bra när vi ska spela. Och här är det mest den historiskt medeltida miljön kombinerad med matinéstilen som sätter käppar i hjulet. De fungerar inte ihop för mig. Jag vill ha biblioteksvärlden, Krille!
Nobilis kändes jättehäftigt när man läste boken. Men vid spel så föll det platt av någon anledning. Läser boken igen, ny inspiration, nytt fall.