Nekromanti Europol vaktar prins i torn

chrull

Stockholm Kartell
Re: Cyberrymden idag?

Men det blir aldrig samma sak...

Dessutom så är personen inte ifråga ute och pratar med människor... han kanske gör det på nätet men där funkar det inte på samma sätt... Därför så kommer han inte funka som alla andra när någon helt plötsligt tar på honom...

chrull

ripperdoc

Myrmidon
<I>Eftersom "Devastator" bland annat snackade om att ha låta en dator simulera fester och sex så har jag uppfattat det som om det var just verklighetssimulering det handlade om.</I>

Han kanske menade att datorn simulerade festerna, men att riktigt folk var med över internet. Så uppfattade jag det.

<I>Så ser jag på det hela.</I>

Okej. Jag tror att man kan vara lika social över nätet, men på ett annat sätt.

När det gäller dina teorier om hur vältränad man är så säger jag bara, ha! Det tror jag inte ett dugg på det där. Om vi nu antar att det skulle vara långa gånsträckor till tunnelbanan elelr dyl. (vilket det rimligtvis inte borde vara) så hjälper det ända knappast. Personen i lägenheten förflyttar sig trots allt inom lägenheten. Sedan krävs det träning utöver det, och då kan man syssla med sport, motion eller träning på maskiner. Det sista valet är iaf nuförtiden inte sämre än de andra två.

Sist kan jag även säga att idrott är sällan något de mer fattiga deltar i, de ser det på TV. De ser alltid på TV, de få timmar de inte jobbar eller möjligtvis sover.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

smaffy

Hero
Re: Ezzy, låt han få det lite som han vill.

Du ska alltid vara så långsint...

Smaffy är jag. blä.

Emil

Hero
När det gäller dina teorier om hur vältränad man är så säger jag bara, ha! Det tror jag inte ett dugg på det där. Om vi nu antar att det skulle vara långa gånsträckor till tunnelbanan elelr dyl. (vilket det rimligtvis inte borde vara) så hjälper det ända knappast. Personen i lägenheten förflyttar sig trots allt inom lägenheten. Sedan krävs det träning utöver det, och då kan man syssla med sport, motion eller träning på maskiner. Det sista valet är iaf nuförtiden inte sämre än de andra två.</I>

Ärligt talat, hur mycket och ansträngande är förflyttandet i en liten etta, 5x5 meter? Och nä, jag har inte sagt att maskinträning är sämre än vanlig sport. Jag vill bara ha sagt att jag inte tror att man kan sitta vid datorn och TV:n hela dagarna samt träna på maskiner och genom detta upprätthålla sin goda fysisk, det skulle aldrig kroppen må bra av.

Visst, din fysik kanske inte skjunker så mega mycket, men har man 15 i STY, TÅL och RÖR så skulle jag tro att dessa sjunkit till 12 efter fem år i hemmet.

Sedan måste man också väga in den psykiska biten. Om man satt i system att spendera sin vakna tid framför TV och/eller på nätet, vad motiverar en sen att träna stenhårt på en-två träningsmaskiner varje kväll?

/Emil

ripperdoc

Myrmidon
<I>Ärligt talat, hur mycket och ansträngande är förflyttandet i en liten etta, 5x5 meter?</I>

Med tanke på att du går fram och tillbaka, ungefär så ansträngande som det är att gå till tunnelbanan.

<I>Visst, din fysik kanske inte skjunker så mega mycket, men har man 15 i STY, TÅL och RÖR så skulle jag tro att dessa sjunkit till 12 efter fem år i hemmet.</I>

Ja, men har man så mycket i grundegenskaperna är man ju en atlet, vilket kräver träning för att upprätthålla. Jag antog att vi pratade om en medelsvensson, inte en atlet. En medelvsvensson har så att säga inte så mycket att förlora. Sedan tvivlar jag på att RÖR sjunker alls.

<I>Sedan måste man också väga in den psykiska biten. Om man satt i system att spendera sin vakna tid framför TV och/eller på nätet, vad motiverar en sen att träna stenhårt på en-två träningsmaskiner varje kväll?</I>

Hela den här diskussionen bygger på att vi antog att rollpersonen valde att träna. Annars har vi väl diskuterat det i onödan?

/RipperDoc

Emil

Hero
<I>Med tanke på att du går fram och tillbaka, ungefär så ansträngande som det är att gå till tunnelbanan.[/i]

Faktiskt inte. Dels så rör sig den arbetande både på jobbet och i hemmet, dels så är faktiskt avstånden i en tunnelbana ganska långa. Rulltrappor och trappor upp och ner samt en del gående krävs då man måste en bit ner för att tunnelbanorlinjerna inte ska krocka och/eller påverka varandra eller markytan. Ofta är det så att olika tåglinjer går på olika nivåer, ska man byta mellan dessa för att komma så nära jobbet som möjligt (så man slipper gå så mycket) så måste man ändå gå en del under marken. Detta är något som man märkte av tydligt när man besökte London (där jag var för några månader sedan).

Ja, men har man så mycket i grundegenskaperna är man ju en atlet, vilket kräver träning för att upprätthålla. Jag antog att vi pratade om en medelsvensson, inte en atlet. En medelvsvensson har så att säga inte så mycket att förlora. Sedan tvivlar jag på att RÖR sjunker alls.

Eftersom man slår fram attributen så är 15 i någon av de tre nämnda attributen inte ovanligt.

Hela den här diskussionen bygger på att vi antog att rollpersonen valde att träna. Annars har vi väl diskuterat det i onödan?

Från min synvinkel handlade diskussionen om att man riskerar att förlora sin fysik och kondition om inte lämnade hemmet, även om man hade träningmaskiner. Och i det måste man ju väga in om maskinerna används och i så fall i hur stor utsträckning. Det är ju dumt att bygga en diskussion på en hyptes "om han satt fast i sitt hem och tränade kondition dag och natt"

Det är ju lätt att när man rollspelar göra saker som man i verkligen aldrig skulle orka med, exempelvis knacka runt i en halv stadsdel och fråga om de sett "det här personen", bara som ett exempel.

Dags att avsluta debatten?

/Emil

G

Guest

Guest
i en liten etta, 5x5 meter

Om vi talar om den person som detta inlägg gäller så talar vi inte om en liten etta. Vi talar om tre tak våningar i en skyskrapa. Jag har för mig att den låg på 2500 kvadrat meter... han hade en pol som var 50m lång.

Mvh Ezzy

Emil

Hero
Om vi talar om den person som detta inlägg gäller så talar vi inte om en liten etta. Vi talar om tre tak våningar i en skyskrapa. Jag har för mig att den låg på 2500 kvadrat meter... han hade en pol som var 50m lång.

Hmm, grannarna måste ha undrat var en person med tvivelaktigt förflutet fått alla pengarna ifrån... /images/icons/wink.gif

/Emil

G

Guest

Guest
Re: Europol vaktar prins i torn{OT}

Ja som alla rika har han väl ärvt dem eller något...
i själva verket minns han inte var han har fått den i från och han(som är japan) delar den även med en biffig rasist vid namn max... det var ett kul uppdrag när de fick den, synd att jag inte han spela klart det.

Mvh Ezzy

Confusion

Veteran

Då utgår du ifrån att alla andra möter folk normalt IRL (in real life).
Personen som har största delen av sitt sociala liv via nätet är annorlunda än folk som träffas IRL, men de har ett utmärkt socialt liv, och självklart beter de sig annorlunda än IRL-folk. Jag kan garantera dig att IRL-folk anses vara konstiga enligt "nät-folk".

/Henning

chrull

Stockholm Kartell

Men jag tvivlar starkt på att det finns många som helt lever sitt liv på nätet... Några få kanske finns.. men jag tror inte det är många som HELT lever på nätet... Och jag tror att om man har en PER över 10 så skulle den sjunka om man tillbringar 5 år utan kontakt med andra människor...

Givetvis kommer den inte att sjunka till noll, men den kommer att sjunka...

Dessutom så tror jag inte att de personer som lever större delen av sitt liv genom nätet tycker att det är konstigt att träffa andra människor i verkligheten... Det har väl alla gjort... annars är man extrem...

chrull

ripperdoc

Myrmidon

Antagligen lever många nästan helt på nätet, udnerhela sitt liv. Denna killen levde helt på nätet i 5 år, eftersom han inte kunde gå ut (det var farligt, om jag förstod det rätt). Jämna man ut det borde det funka rätt ba.

/RipperDoc

cernael

Warrior
Re: Schysst system!

Skall man i så fall ta det högsta, lägsta, medianen eller mediumvärdet av samtliga betyg?
Eller kanske summan?

/Cernael - Spelledare kan också vara kobolder!

smaffy

Hero
Kan du inte bara ha låtit honom genomgå en karriär som net-head?
Tycker jag oxå! men det får han ju inte av de andra rollpersonerna... Skulle bli rätt skoj resultat föresten om han fick fängelse eftersom han då drar ut på tiden för mycket... Men nethead är la rätt ok!

Smaffy är jag. blä.

smaffy

Hero
Ärligt talat, hur mycket och ansträngande är förflyttandet i en liten etta, 5x5 meter?

Näe, inte en liten etta på 5x5 meter. Han hade en vindsvåning, eller rättare sagt tre våningar på toppen av en skyskrapa (som naturligtvis var skriven i en annan persons namn och finansierades av en speciell fond), det var dock bara en liten skyskrapa så det blidde bara 7500 kvadratmeter.

Det tuffa är att min rollperson bara vaknade upp i den en dag och upptäckte till sin förvåning att den var hans! Naturligtvis hade vi spelat ett äventyr innan där han fick den men han kom inte ihåg det (äventyret) på grund av vissa omständigheter...

Smaffy är jag. blä.