Typ min reaktion. Varför POLEN? Ukraina var förvånande, jag trodde inte tittarna skulle ge dem så mycket röster. Var helt säker på att Australien skulle vinna. Nåja. Bättre det än Ryssland.Mundo;n180824 said:Vem i hela himmelen röstade på Polen?
Cirkusdirektöremovampyr.
Vad jag inte förstår är varför Azerbaijan aldrig skickar några riktiga azerer. Jag menar, fatta vad häftigt med en brinnande dvärg med bronshud liksom.Minimoni;n180829 said:Jag gillade Ryssland bäst rent musikaliskt och show-mässigt. Jag lägger alltså inga politiska värderingar i det. Ukraina var väl ok, men jag gillade Aserbajdsjan näst bäst.
Första momentet var jury, land för land, där de dolade ut sin tia med röst och resten gick per automatik i bakgrunden.Rymdhamster;n180905 said:Jag gillar att de slutat dela ut varje poäng "live" utan bara slänger ut allting utan 12:an på en gång.
Men så har de tydligen delat upp poängutdelningen i två olika moment. Vet inte hur det andra gick till, för skjutsen hem gick mitt i första momentet.
En musiktävling där folk bara röstar om vilken låt som är bäst känns ju som en rätt ljummen idé. Det är de politiska poängen och svågerpolitiken som gör Eurovision bra. Jag avskyr när folk röstar på de låtar de tycker är bäst. Vissa har inga principer. Själv röstar jag ju baserat på språk, men jag kan förstå de som baserar sitt tycke på kostymer eller flashiga scenframträdanden, eller helt enkelt efter hur mycket de gillar länderna ifråga.Henke;n180901 said:Slutade följa tävlingen i mitten på 90-talet och har aldrig fått tillbaka intresset. Att göra politiska poäng av en musiktävling gör knappast att intresset ökar. Vad man tycker om Putin borde inte skada ryska artister.
Hear hear!! Säger bara Zeljko Joksimovic (Serbien 2004). Den långsamma uppbyggnaden! Höjningen! Rösten! Scennärvaron!Dazumal;n180852 said:Jag saknar de tjocka knippena av mustiga balkan-ballader som man brukade bjudas på.
Ett sånt här viktigt beslut kan ju inte överlåtas på vanliga plebejer! Vad som förvånar mig är att de ens fortsätter låtsas som att tittarrösterna har någon betydelse alls. Alla vet ju att det egentligen bara är Peter Björkman som avgör vem som vinner och delar ut instruktioner till hur de olika landens representatner skall fördela rösterna för att det ska bli rätt.Anchorman;n180921 said:Sen undrar jag varför i h-vete det finns en jury?! Vad är syftet? Vad är uteffekten?!