Nekromanti Evil = sexxy!

Nightowl

Champion
OK - erkänn! Ondska är sexigt! Så, vilka fiktiva elakingar får det att tända hos er? Ni behöver inte gå in på saucy details, håll det platoniskt så slipper vi få en låst tråd!

Här är min lista:

Ethan Buffy och vampyrerna Han är hyperbrittisk. Han är kaosdyrkare. Han kan trolla. Han är jävligt snygg för sin ålder. What more do you need?

Kunzite Sailor Moon, live-versionen i alla fall Förutom att han är den enda av shitennou som ifrågasätter både sin före detta chef och sin nuvarande (kan NÅN ta Beryl på ALLVAR?!), och således både har sunt förnuft och stake, är han den enda som inte ser löjlig ut i sin Liberace Warrior-outfit. Och så är han snygg, förstås.

Raven Snow Crash Han är aleut, och jag måste erkänna att jag har en grej för icke-kaukasier (vore vi vitingar en ras i D&D skulle vi ha minus på Charisma). Han har muskler. Han har hjärna. Han kan surfa mellan Asien och Nordamerika. Han har en atombomb riggad till sin hjärnaktivitet så att den smäller om han dör, bara för att få folk att hålla sig i skinnet!!! What is there not to love!?

Winnowill Elfquest Förutom att vara en av de få i Alverfolket man kan vara intresserad av utan att drabbas av skräck för att man kanske är pedo, och förutom hennes sköna sadism, och hennes frisyr (jag vill också ha sånt hår!), måste man bara uppskatta någon som kan skulptera ben och muskler med sådan talang. Konstnärlighet är ett bra drag hos en partner!

Magneto X-men, med mera mutantmojs från Marvel OK, jag erkänner: bara för att Ian McKellen spelar honom i filmerna. (Vad är det med mig och äldre killar egentligen?) Jag får väl skylla på att han inte är 100% skurk eller något... fast nä, allt är McKellens förtjänst.

Erik

Storuggla

Champion
Tja, jag tillhör ju den gruppen som bara tänder på kvinns, och där blir det sorgligt torrt med bra skurkar. De är antingen inte skurkar eller så är de dåliga skurkar. Till och med där man väntar sig finna en bra kvinnlig skurk (i Vulfs samling av Women in Prison-filmer) så finner man dem inte utan de blir bara dåliga karikatyrer. Alas!
Hade jag dock vari mer säkeri min manlighet hade jag erkänt att Jeremy Irons i Fallet von Bülow rockar mina sockor.

Storuggla, viftar med glad mössa

Nightowl

Champion
Men... du är ju geek, för fan!

Kithiara! Pixy Misa! Mylady De Winter! OK, det kanske inte direkt vimlar av EMILF (Evil Masterminds I'd Like to F... Fondle) om man måste ha tjejbaciller, men nog finns det trevliga henchmen!

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Sauron: Alltså, vet inte om jag kan hitta något ondare än så... han har allt som en riktigt ond skall ha, alla kategorier.

Nazgulerna: åxå en ondska som är ganska cool... Tänk då vad 9 stycken kan göra.... :gremtongue:

/ Johan K, som tvättar idag....

Storuggla

Champion
Re: Men... du är ju geek, för fan!

"Kithiara! Pixy Misa! Mylady De Winter!"

Känner igen ett namn där... De Winter.

"OK, det kanske inte direkt vimlar av EMILF (Evil Masterminds I'd Like to F... Fondle) om man måste ha tjejbaciller, men nog finns det trevliga henchmen!"

Trubblet är att kvinnor verkar glömma att de är skurkarna i dramat när de konfronteras med James Bonds Magiska Kalsonger eller vad fanken det nu är som gör att de byter sida. Det är liksom deras grej, de är svinelaka tills Hjälten dyker upp, Kysser Dem Som De Aldrig Blivit Kyssta Förut (17w4 i Heroquest-regler) och då byter de sida! Vafalls? Det är ju inga skurkfasoner, det är ju bara... mesigt. Buu. Det vore kul att se någon som gökar med Bond och sedan sätter en kula i ryggen på honom eller rentav stryper honom med en toffel. Eller som sket i att ruckla med honom i huvud taget.
Mer brallis-skurkar som inte byter sida vid första åsynen av manliga genitalier!

Storuggla, upp på barrikaden

Nightowl

Champion
Protection mot byxor plus ett

Det gäller ingen av brudarna jag nämnde direkt - och jag tycker faktiskt det finns mer exempel på det. Men jag kan hålla med om att det borde finnas fler bossar som var av kvinnokön.

(Å andra sidan får man ju minnas alla manliga skurkar från Jabba till Dracula som inte tar livet av hjältinnor eftersom de tänker med testiklarna, eller vad nu Jabba har.)

Erik

Rising

Vila i frid
Obs! Jag försökte vara platonisk, men det sket sig. Det betyder att jag inte vill se något svar på just de delar som Nightowl inte ville se i tråden. Så spar buskisskämten, hö hö-frågorna och bogusfrågorna till en annan gång.

IG-88 Star Wars
Okej, IG-88 är en robot. Han saknar sex appeal. Han saknar drifter. Grejen är att han gör det till ett statement. I det avsnittet av Månadens Äventyr som fick mig att älska IG-88 så visade han Bossk (och alla oss köttsliga varelser) att vi var värdelösa genom att sända ut ett högfrekvent ljud som fick alla organiska livsformer att lägga sig ned i smärtsamma plågor och kval. Jag ville bli robot när jag var liten, ungefär som vita kids idag vill vara svarta. Inte egentligen för att det skulle vara så bra att vara robot (eller svart) utan för att det är så lökigt att vara organisk (eller vit). Morrissey säger att han själv inte är sexig alls, rentutav asexuell; "vilket i sig, är sexigt på sätt och vis". Det är precis så jag tänker med IG-88.

Poison Ivy Black Orchid
Jag hatar Uma Thurman-versionen av Poison Ivy; en söt blomflicka med förgiftade kyssar. Kvinnor ses ofta på som blommor; såsom något älskvärt. Så ömtålig, ljuv och spröd är den nya orkidéen som Black Orchid av Gaiman/McKean handlar om. Den Poison Ivy vi ser där är en helt annan sorts växt; ett ogräs, en giftig ranka. Hon tycks befinna sig i det mörka hjärtat av Arkham Asylum, med rufsigt hår, vild blick, hänsynslös, ett grönt brutet monster. Hon verkar knappt mänsklig överhuvudtaget: När den nya orkidéen berättar att den riktiga Black Orchid och hennes skapare är döda så svarar Ivy kort att det är sånt som händer. Orkidéen fortsätter berätta om andra som dött och Poison Ivy säger bara "there you go". Det är en av få serietidningsrepliker som jag kunnat höra medan jag läst serien. Så tät är den sekvensen. Jag kan tänka mig att hon luktar som nyklippt gräs. Det är inte vad jag skulle vilja kalla för traditionell sexighet, men jag tycker det är sexigt ändå. Det här vildvuxna, bångstyriga och rovgiriga... Det är något jag åtrår innerligt. De enda tjejer som är så i verkligheten är typ punkartjejer, och sådana finns inte i min ålder.

Om jag kunde leva om mitt liv så skulle jag satsa allt på att få bli en punkflickas pojkvän, och jag tror att det finns fler som tänker som jag. Dessa känslor, de är vad Poison Ivy anspelar på.

Draco Malfoy Harry Potter
Draco är en blandning av killen som alla hatade - och killen som alla ville vara - på ens högstadie och gymnasieskola. Den stöddiga brats-slyngeln och den coola liraren med världsvana i ett. Att läsa snusk-fanfics om Hogwarts är helt meningslöst så länge som det bara är tråk-Harry eller Ron som får stänka på Hermione. När Snape är i farten så blir det å andra sidan bara tokroligt, men när det är Draco och Hermione som vänslas i skolans korridorer så blir det hur bra som helst. Inte minst när Draco får leva ut sin föraktfulla sida och kalla Hermione för en "muggleblood" medan de gökar. Det är typ sånt jag också skulle vilja säga i en dylik situation.

Mystique X-Men
Vore det inte som att vara ihop med alla ens drömtjejer någonsin; samtidigt? Okej, inte mer än en åt gången, men trekanter är sex in the city-larvigt i vilket fall som helst. Hamnskiftare är kort och gott the shit. Jag undrar dock hur länge man kan vara ihop med en sådan innan ens normalitetsperspektiv blir helt mängul och man börjar be henne att omvandla sig till något helt kocko bara för att man tröttnat på modellkroppar och filmstjärneutseenden. Liksom; "ikväll tänkte jag att du skulle prova... eh, kan du vara Leif Loket Ohlsson, älskling?"

Det är lite sexigt det också, iofs, på ett skruvat sorts vis. Alltså att vara så on the easy street att man inte ens kittlas av sånt som vanliga människor kittlas av.

Nightowl

Champion
Att läsa snusk-fanfics om Hogwarts är helt meningslöst så länge som det bara är tråk-Harry eller Ron som får stänka på Hermione.
Varför är all snuskfanfic om Hogwarts jag sett Draco/Harry?! :gremfrown:

Helt rätt om Mystique förresten. Vad kallar man förresten någon som kan byta kön och svänger åt bägge hållen - kvadrosexuell?

(Någon protesterade vid något sammanhang mot att Mystique i manlig skepnad skulle vara ihop med Destiny, med motivationen "men jag ville ha dem som ett rent lesbiskt par!", vilket föranledde kommentaren "men det är dom ju, dom är bara garanterade tillgång till en dildo!")

Erik, lyckas heller inte vara platonisk...

Hjalle

Swashbuckler
Lurtz: Urak-hai-bossen från The Fellowship of the Ring. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - han är filmvärldens sexigaste och snyggaste, alla kategorier. Jag är också en sådan som blir kär i tjejer, men den här killen utgör tamejfan ett undantag. Han utstrålar en så jävla brutal sexighet med sitt svarta, stripiga hår, äckliga orchtänder, grymt snygga profil, gula ögon och svällande svarta muskler. Mums. Jag dör.

-Hjalle, vill ha honom i mörkret hos sig.

Pom

Swashbuckler
Baggis

Men jag kan hålla med om att det borde finnas fler bossar som var av kvinnokön.
Som xenit har jag lyckligtvis en rejäl palett att dregla över. Om jag begränsar mig till de som är återkommande och inte bara dyker upp i enstaka avsnitt finns exempelvis dessa:

Callisto: psycho-barbie som leder arméer, mördar barn, blir gudinna.

Alti: shamankan med RÖSTEN som leder arméer, mördar barn och nästan erövrar både världen och det hinsides.

Najara: paladin som mördar allt och alla inspirerad av det goda ljuset.

Livia: bitch of Rome, leder Roms arméer över världen och färgar den vackert röd.

Hope: gudadotter som strimlar folk telekinetiskt när hon inte är upptagen med att föda världsförstörare eller få sin pappa att manifestera sig.

Velasca: amasondrottning som blir gudomlig och tar sig för att spränga allt i sin väg.

Athena: krigsgudinna, visdomsgudinna (och vävningsgudinna), samlar världens alla arméer under sitt banér och leder de olympiska gudarna i fält.

Och förstås Xena: Destroyer of Nations, som härjar i stort sett hela den kända världen och gör goda gudar onda.

Dessa klarar sig alldeles utmärkt utan män.

Hjalle

Swashbuckler
Re: Baggis

Och hur många manliga bossar finns det? :gremwink:

-Hjalle, har en känsla av att det är fler.

Hjalle

Swashbuckler
Nu vet jag inte alls vem Kiefer Sutherland är, men jag håller med. Klart man kan tända på killar även om man inte är honomsexuell, liksom. Jag kan tända på små kattungspojkar, men jag är varken pedofil, zoofil eller homosexuell för det. :gremsmirk: (Nu jämför jag inte homosexuella med zoo- eller pedofiler, om nån nu ville tro det).

-Hjalle, förmodligen bisexuell, fast det är alla. Typ.

Storuggla

Champion
"Klart man kan tända på killar även om man inte är honomsexuell, liksom."

Nä, men mordbrännare :gremwink:

Jasså det är så klart? Då är jag antagligen abnormal eller så har jag bara träffat fel sorts killar hela mitt liv.

Storuggla, inte hela världen väl

Ulfgeir

Swashbuckler
Från Xena finns ju alltid Callisto. Klart mer intressant än de ganska tråkiga Xena och Gabrielle.

Och från Buffy den underbara Drusilla. Så vacker, men så förvirrad.

Annan härlig ond skurk är från BBC tv-serien Barnabas the Vampire. Skurken var en tjänarinna som kunde vodoo (och var den som orsakade att Barnabas blev vampyr).

Och jag bifaller definitivt inlägget om Milady de Winter.

Hmm. Onda men vackra kvinnor är sexigt. :gremtongue:

Och skall man ha klassiskt onda skurkar så måste man ju ge en eloge till Mr Croup och Mr Vandemar från Neverwhere. menar de här killarna är genuint onda, och de njuter av det. edit: Nej, dessa herrar är inte det minsta sexiga (i mina ögon i alla fall), men de är de perfekta filmskurkarna.

/Ulfgeir

Pom

Swashbuckler
Nix!

Och hur många manliga bossar finns det?

-Hjalle, har en känsla av att det är fler.
Onda män som är ledare för andra ondisar i flera avsnitt?

Vänta med jag går och kollar...

Draco: vanlig warlord

Ares: manipulativ krigsgud, helt klart en värdig boss, även om Athena i serien besegrar honom i både närstrid, politik och one-liners.

Caesar: med all rätt storhetsvansinnig världserövrare.

Poseidon: grälsjuk naturkraft.

Dahak: übergud som skrämmer slag på olympierna.

Ming T'ien: riktigt elak kejsare.

Pompey: odräglig kejsarwannabe.

Mephistopheles: Hin Håle själv.

Odin: girig gud.

Yodoshi: själsätande überande.

När jag nu gör en noggrannare genomgång inser jag att jag bör lägga till en del tjejer:

Furies: lättklädd trio som kontrollerar folks hjärnor vid de olägligaste tillfällen.

Pao Ssu: kejsarwannabe och magikerwannabe.

Waltraute: riktigt sur valkyrieledare.

Gränsfallet Aphrodite - hon är knappast ond, men ligger bakom knepiga problem i en hel del avsnitt.

OK, rätta mig om jag har glömt någon - och jag vill påminna om att jag bara har tagit med de som är onda bossar i fler än ett avsnitt - men annars leder kvinnobossarna med 13 (14 med Aphrodite) mot 10.

Jag hävdar att vill man se aggressiva och handlingskraftiga kvinnor (pluralis) är Xena oslagbar i västerländska media.

Rosen

Myrmidon
Totalt förutsägbart utvik

Kunzite Sailor Moon, live-versionen i alla fall Förutom att han är den enda av shitennou som ifrågasätter både sin före detta chef och sin nuvarande (kan NÅN ta Beryl på ALLVAR?!), och således både har sunt förnuft och stake, är han den enda som inte ser löjlig ut i sin Liberace Warrior-outfit.

Kan förstås inte låta bli att inflika att det enbart gäller live-versionen; hans blonda tecknade alter egon har enkla och strikta militäruniformer, och i synnerhet anime-Kunzite är nog den shitennou som är mest trogen anime-Beryl - som iofs har klart mer klös i den versionen.
I animen är nog Kunzite ändock den sexigaste av de fyra, i tät konkurrens med anime-Nephrite (som där är den mest olydige, och klart smartaste).

Ska jag nämna nån kvinnlig baddie så blir det väl drottning Nehelenia från Sailor Moon SuperS. Hon är inte bara ond, hon är seriöst kuslig; hon lever bakom en spegel, det växer spindelväv varhelst hon är, och hennes hår struntar totalt i gravitationen.

--
Åke

Hjalle

Swashbuckler
Jasså det är så klart? Då är jag antagligen abnormal eller så har jag bara träffat fel sorts killar hela mitt liv.
Jupp, såärefaktiskt. :gremwink: Eller så är det bara jag som tror att alla är som jag. :)

-Hjalle, gissar.