Hej Krank!
Fy fan vilken göttig känsla att du förstod vad jag menade.... Jag har funderat hela dagen (inte kunnat vara vid en dator...) på hur jag skulle förklara vad jag menade med mina inlägg så att du inte trodde jag sågade ditt spel eller ens värderade det, varken positivt eller negativt...
Men, men, nu har jag tänkt en massa hela dagen så här kommer en massa självklarheter...
Jag tänker ju så klart att den enda som har rätt att säga om en text är bra eller dålig är författaren som kan vara tycka att ens text är lyckad eller mindre lyckad.
Mina inlägg är alltså inte- det här var bra/ det här var dåligt- jag tycker det är helt meningslöst när folk säger sådana saker, och jag tycker det är sorgligt som fan när författare låter andra avgöra sådant om deras texter...
Jag tänker också att det man har nytta av när man lägger ut en text för läsning inte är smak, dvs det här faller mig på läppen, eller det faller mig inte på läppen...- vad fan ska man som författare göra med en sådan kritik... Jaha, du gillar alltså inte Noir-filmer... och du tycker mitt spel Noir suger... jaha... vad göra, vad göra.... Det ger liksom ingenting- så det var alltså inte heller utslag av smak (för sakens skull kan jag säga att jag avskyr animé och manga...)
Det jag ville göra, vilket du verkar ha fattat, är att spegla dig, vad ser andra i den text du skrivit... Jag tänker mig att det är det enda man har nytta av som författare... man frågar runt bland folk, får "speglingar" och ser sedan om dessa stämmmer överens med textens intention...
Att jag tycker dina arketyper passar bra till ett mer glättigt spel kanske passar asbra in på att du har en annan del av regelsystemet som för in "oglättiga grejer"... fast det kan ju inte jag uttala mig om... inte heller om fenomenet arketyper är bra eller dåligt... eller om de passar så som du skrivit dem, det beror ju på vad du vill åstadkomma...
Däremot tycker jag att det är jävligt starkt när en text är konsekvent och mångsidig, vilket jag tyckte din text var, den håller samma linje och ton rakt igenom, de varierar utan att röra sig utanför sitt område...
Sen tycker jag det är roligare med invävda teman i en sådan text- men där var jag ute och valsade i smak, vilket jag kanske borde ha sagt...
Nåja, ett meningslöst inlägg det här, eftersom du redan fattat detta..
Det hela kan summeras med: jag var rädd att du blivit osugen på ditt skrivprojekt eftersom jag mfl sågat din text, när jag vöerhuvudtaget inte värderat den...- och dessutom tycker det verkar vara som att du är på väg att spela ett jävligt häftigt spel som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att spela, trots att det faller helt utan för min smak..
Egentligen vill jag bara säga- kör på för fan! Det är på väg att bli jävligt bra! (smak, smak, smak..etc)