Idag tänker jag dra igång en miniserie om tre avsnitt i Evolutionens Barn. Jag tänkte dra planeringen jag gjort inför kampanjen här nu, och sedan fylla på dels med hur jag anpassar kampanjen efter huvudpersonerna och dels med ren krönikeinformation.
Vi kommer också att spela in oss. Det blir ingen podcast, men det blir inspelning av hela spelmöten, som sedan läggs ut som mp3:or. Om inspelningsutrustningsgudarna är med oss, vill säga. (Och då får ni räkna med excessive amounts of töntighet)
Nå, min planering just nu:
Vi kommer också att spela in oss. Det blir ingen podcast, men det blir inspelning av hela spelmöten, som sedan läggs ut som mp3:or. Om inspelningsutrustningsgudarna är med oss, vill säga. (Och då får ni räkna med excessive amounts of töntighet)
Nå, min planering just nu:
Rebellerna under jorden har hackat sig in i den höge chefens huvud för att få honom att sälja cybernetiska delar. De kunde inte wipa honom helt för det skulle dra till sig för mycket uppmärksamhet. Mycket mer användbar som kontrollerad semi-egentänkare.
Mot slutet av första eller mot slutet av andra avsnittet av tre, så ska rollpersonerna ha fått ett antal ledtrådar som pekar mot att det finns hemligheter Sigmatech inte berättar - t.ex saker som "vart tror ni allting produceras" etc. De har fortfarande inte sett några Proleter (som, för den som inte hänger med, är de muterade arbetarna som sköter produktionen bakom EB's utopiska världsstad Metropolis' fasad).
Sigmatech börjar få för sig att de vet för mycket, och börjar skicka olika lönnmördartyper efter dem.
Tanken är att de förr eller senare ska hamna nere i Under (alltså stället där Proleterna lever), och se hur de har det där. Jag funderar på att försöka få till en scen där de blivit tillfångatagna av rebellerna som gör en terroristgrej, alltså hela grejen med videokamera, huvor, etc.
I slutänden vill jag att kampanjen ska handla om rebellernas tveksamma metoder vs. det faktum att de är helt sjukt förtryckta av Sigmatech.
Jag har mao början av första avsnittet hyfsat planerad, med stora hål i vad-som-händer etc. Ska hitta på lite SLP:er som faktiskt vill saker, och tycker saker om rollpersonerna, efter att de skapats men före vi spelar.
Del 2 och 3, liksom slutet av del 1, hålls medvetet osäkra. Jag tänker planera dem utifrån vad som händer, vilka rollpersoner som skapas och hur de agerar.
Mot slutet av första eller mot slutet av andra avsnittet av tre, så ska rollpersonerna ha fått ett antal ledtrådar som pekar mot att det finns hemligheter Sigmatech inte berättar - t.ex saker som "vart tror ni allting produceras" etc. De har fortfarande inte sett några Proleter (som, för den som inte hänger med, är de muterade arbetarna som sköter produktionen bakom EB's utopiska världsstad Metropolis' fasad).
Sigmatech börjar få för sig att de vet för mycket, och börjar skicka olika lönnmördartyper efter dem.
Tanken är att de förr eller senare ska hamna nere i Under (alltså stället där Proleterna lever), och se hur de har det där. Jag funderar på att försöka få till en scen där de blivit tillfångatagna av rebellerna som gör en terroristgrej, alltså hela grejen med videokamera, huvor, etc.
I slutänden vill jag att kampanjen ska handla om rebellernas tveksamma metoder vs. det faktum att de är helt sjukt förtryckta av Sigmatech.
Jag har mao början av första avsnittet hyfsat planerad, med stora hål i vad-som-händer etc. Ska hitta på lite SLP:er som faktiskt vill saker, och tycker saker om rollpersonerna, efter att de skapats men före vi spelar.
Del 2 och 3, liksom slutet av del 1, hålls medvetet osäkra. Jag tänker planera dem utifrån vad som händer, vilka rollpersoner som skapas och hur de agerar.