Bakgrund: För typ fem månader sedan eller så kontaktade jag en oerhört duktig mangatecknare i syfte att få henne att göra en framsida till Evolutionens Barn. För tre månader sedan (typ) betalade jag henne i förskott. För en och en halv månad sedan klämde hon ur sig att hon ville att jag skulle sätta ihop en skiss, så att hon kunde se ungefär hur jag tänkt mig (efter att från början ha hävdat att hon jobbade bäst med fria händer). Nå, jag kan inte rita för fem öre, men jag kan hantera datorer - och jag ville ha en ursäkt att öva på Illustrator.
Detta är första halvan av resultatet. Som synes suger jag på att rita huvuden, det vet jag redan. Benen är helt keff, men det skyller jag på Poser, som stod för originalmodellen jag byggde bilden på. Vänsterhanden är inte heller så snygg. Överlag inte en särdeles lyckad bild, men med lite tur nog som skiss till illustratören.
Nästa bild blir en man som ska stå utan vapen, med korslagda armar. De tu ska kombineras med en suddig utopisk stadsoutline till en komplett skiss.
Detta är första halvan av resultatet. Som synes suger jag på att rita huvuden, det vet jag redan. Benen är helt keff, men det skyller jag på Poser, som stod för originalmodellen jag byggde bilden på. Vänsterhanden är inte heller så snygg. Överlag inte en särdeles lyckad bild, men med lite tur nog som skiss till illustratören.
Nästa bild blir en man som ska stå utan vapen, med korslagda armar. De tu ska kombineras med en suddig utopisk stadsoutline till en komplett skiss.
Attachments
-
51.4 KB Views: 200