Oooookej. Åtta-tio timmar tog det ungefär sammanlagt att göra en ny layout till Evolutionens Barn. Tacka gudarna för InDesigns stilmallsgrejs och för InDesign Tagged Text.
Nåja; här är ett första ruffigt utkast. Textändringarna inskränker sig till något ord här och där samt att hälften av de japanska förnamnen och tabellen för svårighetsgradsanpassning till fem spelare försvunnit. De japanska förnamnen var hemskt många - inte i onödan, men de prioriterades bort. jag räknade också med att man ganska sällan har fem spelare i en grupp.
Eventuellt dyker de där grejerna upp på hemsidan sen.
Nå; åtta sidor kortare, tre illustrationer till (och de gamla illustrationerna omstuvade).
Kvar att fixa
- Kontrollera så att alla stycken som följer en rubrik saknar indrag.
- Byt ut alla felaktiga citattecken (InDesign vill ha engelska, jag svenska).
- Fixa sidhänvisningarna (ett flertal "se sid. XX").
- Så var det det här med streck av olika slag, tankstreck etc. Det ska också kollas upp och fixas.
- Svartvita versioner av bilder etc
- Fylla på Tack till-listorna med tillkomna illustratörer etc
Om någon har några andra saker de tycker behöver fixas - this is the time to tell me. Under veckan tänker jag fixa ovanstående och fixa konto på Lulu och innan fredag hade jag tänkt ha beställt några initiala ex (typ ett åt mig själv plus några recensionsex och så).
Innan årsslutet ska det åtminstone gå att beställa EB via mig. Eller mycket dyrare via Lulu. Eller via webbutik, om Publit får igång sin sådan.
Evolutionens Barn v2, wip 1
Nåja; här är ett första ruffigt utkast. Textändringarna inskränker sig till något ord här och där samt att hälften av de japanska förnamnen och tabellen för svårighetsgradsanpassning till fem spelare försvunnit. De japanska förnamnen var hemskt många - inte i onödan, men de prioriterades bort. jag räknade också med att man ganska sällan har fem spelare i en grupp.
Eventuellt dyker de där grejerna upp på hemsidan sen.
Nå; åtta sidor kortare, tre illustrationer till (och de gamla illustrationerna omstuvade).
Kvar att fixa
- Kontrollera så att alla stycken som följer en rubrik saknar indrag.
- Byt ut alla felaktiga citattecken (InDesign vill ha engelska, jag svenska).
- Fixa sidhänvisningarna (ett flertal "se sid. XX").
- Så var det det här med streck av olika slag, tankstreck etc. Det ska också kollas upp och fixas.
- Svartvita versioner av bilder etc
- Fylla på Tack till-listorna med tillkomna illustratörer etc
Om någon har några andra saker de tycker behöver fixas - this is the time to tell me. Under veckan tänker jag fixa ovanstående och fixa konto på Lulu och innan fredag hade jag tänkt ha beställt några initiala ex (typ ett åt mig själv plus några recensionsex och så).
Innan årsslutet ska det åtminstone gå att beställa EB via mig. Eller mycket dyrare via Lulu. Eller via webbutik, om Publit får igång sin sådan.
Evolutionens Barn v2, wip 1