Nekromanti Evolutionens Barn - layouttråden

Möller

Hubert Hortlax
Cirkeln var jättesnygg.

Kapitel-fyrkanterna är också bra. Spelet är ju liksom inte rött så att variera fungerar bra.

Den blåa är den jag har svårast för. Den känns, jag vet inte, för dassgrå. Den röda är det stuns i, de lila och gröna djup i. Den blå känns tråkig i jämförelse. Men, om ingen annan håller med så har jag fel.

Ram

Skev
Extrem nitpick-kommentar; Jag tycker inte att Avrundning känns som en bra term för fasen mellan Upptrappning och Klimax. Däremot så har jag inga bra förslag på andra ord... Eskalering? Slutskede?

Men det ser riktigt bra ut. Skall lägga mig och fnula på ett scenario senare i natt.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Här och var varierar förstaradsindragets bredd. Se t.ex. s. 29.

Med all sannolikhet beror det på att du råkat få med ett mellanslag i början av stycket.

Just ja, en sak till: Det ska vara mellanslag på båda sidor om ellipsis (…) om det inte används för att indikera ett avbrutet ord (ex. »Men vad i helv…«).

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dante said:
Här och var varierar förstaradsindragets bredd. Se t.ex. s. 29.

Med all sannolikhet beror det på att du råkat få med ett mellanslag i början av stycket.

Just ja, en sak till: Det ska vara mellanslag på båda sidor om ellipsis (…) om det inte används för att indikera ett avbrutet ord (ex. »Men vad i helv…«).
Även i slutet av meningar, alltså? Oki.

Tror jag hittade alla överblivna mellanslag i början av stycken och sådant (och hittade ett förstastycke som inte fått sitt indrag borttaget också), och alla ellipsisar har fått mellanslag kring sig.

Version 6

Tackar!

Dimfrost

Special Circumstances
Min tanke var att hela cirkeln, den som tidigare var svart men helt "fristående", skulle vara färgad. Det är förstås en fråga om hur mycket man vill att färgen ska synas.

Dimfrost

Special Circumstances
Den blåa är den jag har svårast för. Den känns, jag vet inte, för dassgrå. Den röda är det stuns i, de lila och gröna djup i. Den blå känns tråkig i jämförelse. Men, om ingen annan håller med så har jag fel.
Nejdå, jag skrev mycket riktigt att jag inte helt blev nöjd med den blå färgen tidigare. Jag tänkte att någon annan skulle förbättra den, eller något. :gremsmile:

krank

Dimfrost said:
Nejdå, jag skrev mycket riktigt att jag inte helt blev nöjd med den blå färgen tidigare. Jag tänkte att någon annan skulle förbättra den, eller något. :gremsmile:
Om någon annan gör det, så kan jag fixa det på nästan ingen tid alls. Tyvärr är jag själv fortfarande inkapabel att pilla med färg.

krank

Dimfrost said:
Min tanke var att hela cirkeln, den som tidigare var svart men helt "fristående", skulle vara färgad. Det är förstås en fråga om hur mycket man vill att färgen ska synas.
Mjo. Jag ville nog inte ha såpass mycket. Blev rätt nöjd med det (väldigt) diskreta...