Tja, de kvarvarande "fatsplatsen" (alltså hårdpärmsböckerna som beskriver andra exalts) är trevliga. Förutom det uppenbara (relevant sorts Exalt) beskriver de även:
Lunars - barbarstammar vid världens utkanter, effekterna av Wyld-påverkan.
Sidereals - hur Himlen är uppbyggd med byråkrati och seder och så.
Abyssals - Dödsriket, med en geografisk översikt, information om Deathlords och deras bakgrund, spöken (inklusive vad man behöver för att kunna spela Heroiska Spöken). Notera att spöken inte använder vanliga Spirit Charms utan har sina egna.
Dragon-blooded - du hade visst redan den, men andra kanske är intresserade. Den innehåller information om the Realm, med styrelseskick, maktgrupperingar, Husen, historia, och tips om hur man spelar en dynastisk kampanj. Om jag bara skulle köpa en fatsplat skulle det vara denna.
Sedan finns ytterligare en hårdpärmsbok, Player's Guide. PG innehåller lite ditten och datten, vilket jag förstått är standard för WW. I det här fallet är ditten och datten detsamma som: För-/nackdelar, regler för att spela heroic mortals, god-blooded (avkomma av en ande/exalt/elementar/demon/spöke och en dödlig) och dragon kings (reptilmänniskor som styrde världen innan Primordials skapade människorna, kämpade på gudarnas sida mor Primordials, numera degenererade vildar), regler för dödligas magi (som kan vara intressant även för Exalts), en uppdatering av stridssystemet, tre nya stridskonster (varav en är Terrestrial), samt regler för fältslag (eventuellt har jag glömt någon detalj).
Vad gäller softbacksen har du ju redan Scavenger Sons och Book of Three Circles, så de behöver jag inte nämna (annars brukar de hamna överst på listan). Den sprillans nya Savant & Sorcerer är en ersättning för Bo3C, men kanske inte högst prioritet då du redan har den gamla. Games of Divinity är redan nämnd, men tål att nämnas igen då den är attans bra (framför allt tillsammans med Sidereals, som också behandlar andar/gudar).
Eventuellt kan du vilja ha en mer fokuserad världsbok: Ruins of Rathess (beskriver ruinerna av en gammal stad från första åldern, introducerar Dragon Kings), Kingdom of Halta (trädrike) eller Blood & Salt (har inte läst själv, ska visst ha info om Lintha-piraterna samt ett land som heter An-Teng).
Vill du ha mer information om hur världen fungerar på de dödligas nivå finns Manacle & Coin som beskriver hur ekonomi och handel fungerar, och som även har lite mer detaljerade regler för att handskas med pengar för de som tycker Resources-systemet är för grovkorningt. En annan bok i samma anda är Savage Seas, som har information om skepp och sjöfart, och beskriver det rätt detaljerat (de nämner t ex "oakum", represter som är söndertuggade och blandat med tjära och används till att täcka läckor med, flera gånger).
Sedan finns ju alltid "thinsplatsen", d v s Caste/Aspect books. Solar-böckerna är de klara med, och nu håller de på med Dragon-blooded-böckerna (jag tror den andra, Earth, precis kom ut). Själv tycker jag inte de är några höjdare, även om de har en del matnyttigt (tre av Solars-böckerna har t ex nya stridskonster - Tiger Style i Dawn, Ebon Shadow Style i Night, och Mantis Style i Eclipse).