Nekromanti Exalted 2nd ED. Smyginfo.

Erik_N

Warrior
Jag diggar Exalted hur mycket som helst, men det är verkligen i behov av en reviderad upplaga. Mitt första intryck är att det ser lovande ut, men att dom inte kommer att rensa tillräckligt för att snygga till systemet.

Nej du har nog rätt i detta. White-Wolfs system är alltid lite halvdana, men på något sätt fungerar det i ST spel, som enligt min mening skall vara väldigt öppna och böjliga.

Tick-systemet tycker jag verkar bli bra, det är nog mest det jag ser fram emot, samt självklart revideringen av charms.

PAX

Jordisk Äventyrare
Tick-systemet verkar ju inte speciellt banbrytande med tanke på att liknande system redan finns eller har funnits i andra rollspel. Att ha en flytande stridstid utan rundor är kanske dock något mer intressant i Exalted. Vad vet jag. Själv känner jag dock att som spelare har jag gått varvet runt när det gäller olika former av stridstid. Numera fungerar stridsrundor alldeles utmärkt för mig.

När det gäller WoD i övrigt (inte bara Exalted) så saknar jag viss detaljerad information i striden. Reglerna är för odetaljerade helt enkelt. Samma sak med D20.

Till slut kanske det beror på vilket sätt man helst spelar och lever sig in i handlingsresolutionen.