Nekromanti Exalted avslutningsstrid

Hellmer

Veteran
Hallå. Tillsammans med några vänner har vi spelat en Exalted-kampanj. (Man spelar som extrem kraftfulla personer, mäktigare än en del gudar). Nu har vi kommit fram till sisat äventyret som ska avslutas med en stor och förhoppningsvis episk strid. Dock känner jag mig lite fantasilös så jag tänkte be om lite tips.

Rollpersonerna har tagit sig i närheten av ett område där en ritual kommer utföras som kommer förmörka hela världen. Förhoppningsvis kommer de kunna stoppa den. Har ni idéer på hur jag kan lägga upp det bra så att det inte bara blir: Där är bossen, vi dödar honom! Okej, han dog. slut.

Jag vet inte helt än vad som ska hända så associera gärna fritt.

God45

#PrayersForBahakan
The Unconquered Sun är så upprörd över den här planen att han sliter sig från the games of divinity för flera sekunder och beordrar sina underhuggare att ta The Dawnstar (dödsstjärnan som är solen) och förinta hela området där ritualen äger rum. Spelarna måste inte bara stoppa ritualen men måste också hindra the Dawnstar från att överreagera och förvanda flera tusen kvadratmil av skapelsen till glas.

Cybot

Mest spelbar
Förstadiet i ritualen är en enorm medveten varelse av rök och mörker som har omfamnat hela ritualområdet.

Ritualledaren har länkat sitt medvetande till mörkervarelsen och med dess hjälp så skapar han en labyrintinskt mardrömsområde. Med mörkervarelsens hjälp så skickar han kopior av sig själv (skapade utifrån mörkervarelsens aska och dunkel) för att terroriseera och fördröja spelarna.

Fördelen är att spelarna får personlig kontakt med bossen genom hela slutencountern, men de kan bränna och explodera hur många askkloner som helst utan att de får ut mer än ett hånfullt skratt.
Det är inte förrän de överlistar mörkermästaren som de kan grilla honom (eller explodera, mindwipa eller vad de nu gör med genomonda kultledare).