Re: Exalted - efter 6:e Augusti ?
"Den dagen du lyckas övertyga mig om att det inte finns minmaxare bland vampyrspelare fryser helvetet till is."
Det finns minmaxare bland alla spelare. Och? Betyder det att alla som spelar Vampire är minmaxare?
"Om du vill kan du ju själv prova att skapa ett par optade vampyrer som enbart är byggda för att ge varandra så mycket våld som möjligt."
Tja, om man använder reglerna så upptäcker man rätt snart att det är omöjligt. En karaktär med 5 i Brawl och 5 i Strength eller Dexterity kan inte rulla mer än 11 tärningar för att träffa (10 för färdighet och attribut, +1 för slag).
Ingenstans mångdubblar man detta antal. Potence ger automatiska successes, inte tärningar. Dessutom kan man inte använda Potence för att träffa, endast skada.
"Det är inte särskilt svårt, och du lär faktiskt upptäcka att nittio slagna tärningar (eller däromkring) per runda är fullt möjligt att uppnå med en nybörjarvampyr, om man bara vill regelopta tillräckligt mycket."
Du menar hitta på egna regler? Reglerna i boken tillåter definitivt inte så många tärningar.
"Och ska vi sänka oss ner på nivån personligt smutskastande så undrar jag om du inte är hypnotiserad, mutad eller anställd av White Wolf för att vara så totalt ovillig att se bristerna i deras system."
Jag är mycket väl medveten om bristerna i deras system. Varför tror du jag bytt till Trinity-systemet? Men, som vanligt hittar du på och övertygar dig själv om din egna moraliska oöverträfflighet...
Sen när är det personangrepp att påvisa jäv? Min farbror var skolpolitiker en gång i tiden, han uppvisade alltid jäv i diskussioner om hur skolan funkade...han tog inte det som ett påhopp, snarare accepterade han det.
Tack för debatten. Jag tror jag övergår till att debattera med vuxna i fortsättningen.
"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.