Troberg
Sinister eater
Titta på den här låsningen.
Motiveringen är:
Jag ser en annan potentiell tolkning i anledningarna till låsningen. En moderator (som jag kan låta förbli anonym) deltog i diskussionen och hade målat in sig i ett hörn. En omstart av tråden skulle släppa ut honom ur hörnet. Det är inte bara oren diskussionstaktik, det är också att döda en bra tråd för en småaktig anledning.
De har kommit många bra saker ur tråden, diskussioner om speltest, hur de bäst görs, hur de definieras och när de är meningsfulla, och attityder till dem har kartlagts. Arbetet med att utreda dessa frågor var i högsta grad vitalt och aktivt när den låstes. Det var en opåkallad låsning, och den bör upphävas.
Motiveringen är:
Först och främst var det en intressant, aktiv, givande och civiliserad diskussion. Om tråden dessutom var så dålig att den behöver låsas, kan någon i ansvarig position, utan att fnissa, förklara varför det uppmanas till att starta en ny tråd om ämnet? "Länge sedan" i det här fallet handlar dessutom om minuter, det är inte ens timmar. Inte länge i min bok.Den här tråden har gått på tomgång ett bra tag nu och det var länge sedan som någon verklig diskussion bedrevs därför kommer den nu att låsas. Den som önskar att diskutera frågan om recensioner och forumnormer vidare uppmanas att starta en ny tråd.
Jag ser en annan potentiell tolkning i anledningarna till låsningen. En moderator (som jag kan låta förbli anonym) deltog i diskussionen och hade målat in sig i ett hörn. En omstart av tråden skulle släppa ut honom ur hörnet. Det är inte bara oren diskussionstaktik, det är också att döda en bra tråd för en småaktig anledning.
De har kommit många bra saker ur tråden, diskussioner om speltest, hur de bäst görs, hur de definieras och när de är meningsfulla, och attityder till dem har kartlagts. Arbetet med att utreda dessa frågor var i högsta grad vitalt och aktivt när den låstes. Det var en opåkallad låsning, och den bör upphävas.