Nekromanti Exklusiv bild!

larten

Veteran
Re: Dvärgar med svärd

vadådå? en riktig tvåhandsyxa är väl inget fel, fast jaf föredrar nog en stridsyxa eller en skäggyxa, men jag ser absolut ingetfel med en tvåhandsyxa!

A metall heart is hard to tear apart
//Larten

larten

Veteran

ja där är en sak till, det var knappast trånga gångar, däremot stora salar, vackert och smakfullt uthuggna ur berget

//Larten

larten

Veteran
Re: Möjligtvis det

instämmer fullständigt, inte bara det att det ser hårdare ut, dvärgar skall ha yxor.. de brukar dock ha ett kortsvärd i reserv eller liknande om yxan skulle ryka av, eller om de nu av någon anledning skulle befinna sig i en trång gång

//Larten

Feuflux

omjonasson.se

vadådå? en riktig tvåhandsyxa är väl inget fel, fast jaf föredrar nog en stridsyxa eller en skäggyxa, men jag ser absolut ingetfel med en tvåhandsyxa!

Skäggyxor har stil. Helt klart.

//[color:red]Feuflux säger:
´Nag ach tlawdiau heb iaith achrofynt mar yochliau!</font color=red>

Feuflux

omjonasson.se
Re: Skön bild, men...

1) som jag såg att folk redan kommenterat, dvärgar skall inte ha svärd, de skall ha stora bastanta yxor.

Det är många som kommenterat dvärgar + yxa istället för svärd. Svärd känns mer som människo och alvvapen. Dvärgar har istället yxor eller varför inte stridsgissel? Tror det är i krigarens handbok (eller nåt liknande) där det finns en störtskön bild på en dvärg som slåss med stridsgissel.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ska och ska...

...vadå "ska", var det inte ett himla liv om ologisk "restrikttioner" i DoD6 för ett tag sen?

En dvärg kan väl ha ett svärd, och gå utan ringbrynja, och ha hjälm om han vill.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Sårias

Veteran

Det är inte den i slutet av hjältarnas handbok du menar då? Den där det bara blir småsmulor kvat av en motståndare och skölden den håller i?

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Sårias

Veteran

Precis som du säger...varför har inte folk tillräckligt med fantasi? Vad är det som säger att hans kära yxa inte gått sönder och han helt enkelt tog vad som fanns i detta fall ett svärd. Det skulle iallafall jag gjort helre det än att slåss med nävarna. Jag vet inte hur ni gör men ju fler vapen ju bättre dom har ju en tendens att gå sönder i stridens hetta.

Sårias Halvalv:

larten

Veteran

tyvär har min dvärg aldrig fått tag i en skäggyxa.. men men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =)

//Larten

larten

Veteran

ja vapen tycker om att göra det... jävlar vad jag skrattade när vi spelade sist, en följeslagare hade just funnit ett präktigt tvåhandssvärd, ett Falchion tror jag, iaf, första slaget med det var en klockren träff i huvudet på en orch, andra slaget drog han det i backen så det sprutade flisor.. det var kul, "skadeglädje är den enda sanna glädjen"

//Larten

larten

Veteran
Re: Ska och ska...

visst finns det inga tvång.. men utmärkande för en dvärg är ju hans yxa och en självsmidd rustning..

//Larten

larten

Veteran

ja det eller en skön hammare, dvärgsmeder har gärna hammare har jag fått för mig.. (om de inte har yxa dvs.)

//Larten

Feuflux

omjonasson.se

Det är inte den i slutet av hjältarnas handbok du menar då? Den där det bara blir småsmulor kvat av en motståndare och skölden den håller i?

Vet inte vart det är jag sett den. Trodde det var i krigarens handbok, men om det finns en bild på en dvärg med stridsgissel i hjältarnas handbok så kan det vara bilden därifrån jag tänker på. Träffar mina båda kusiner som äger de flesta böcker till DoD i påsk, får ta och kika runt lite då.../images/icons/smile.gif

Sårias

Veteran
gör det du.

varje sekund man tittar i dom böckerna är värt det.

Sårias Halvalv: