Öh, jahaaa..
För att kunna bygga ett spjutkastartroll i Warcraft III så bygger du en barack och ett sågverk. Klick, klick, klick.
För att bygga ett spjutkastartroll i Age of Mythology så måste man hacka Warcraft, exportera modellen, byta skala på den, hacka Age of Mythology, hacka en existerande enhets beteende och modell till spjukastartrollet..
Med andra ord: Warcraft III
är bättre.
Ifall man gillar troll. Gillar man inte troll så spelar man Age of Mythology istället.
Tycker du seriöst att Age of Mythology är ett objektivt bättre spel? Eller har du bara inte funderat över att olika personer gillar olika spel? Svårt att avgöra, du motiverar ju inte ens.
Eller så kan man vara snäll, och se ditt inlägg som ett vänligt tips som gör att andra människor faktiskt testar ett nytt spel som dom faktiskt gillar..*
*En anledning till att jag har lust att gnälla lite kan vara att jag var på spånhumör på vägen hem idag, triggat av hur jag föreställde mig hur jag såg ut när jag cyklade hem, och spånade fram en clockpunk/modern/fornegyptisk spelvärld där konflikten grundar sig på Överklassen, Intellektuella, Arbetare och de Utanför samhället, bara för att få göra en snygg bild på coola intellektuella. Och intellektuellas "svaghet" var ju då Elitism..