[quote)LJSL]Jag har en förmåga: Hunter. När jag tas ur spel får jag välja en annan spelare som också dör[/quote] Smutt. Jag vet vem jag tycker att du ska jaga ned, men framförallt. Har du smulat det här? Kan du visa teoretiserande utifrån din roll som visar att du inte bara har kokat ihop det här till R4? Oavsett om du är ulv eller bybo finns det en bra anledning att ta ut dig. Är du ulv får vi en hängd ulv. Är du bybo kan vi ändå ta en ulv när vi röstar ut dig. Jag gillar det. Det är precis en sådan förmåga som är totalt OP när brädet ser ut som det gör
Och det är helt perfekt att en av våra kandidater till hängning har den här förmågan. Håll dig till den person som byn bestämmer sig för, och det ska vara tydligt så att inte väktaren råkar gå in och stjälpa det (om det ens går). Äh, screw it. Det här går i alla fall på tok för sakta.
Jag tycker att du ska plocka Recca. Enda sättet att konfirmera henne är om hon dör och slipper vi ödsla en hängning på henne så är det alldeles perfekt.
Då har vi dessa kvar till R5:
Basenanji
Brynolf
Hastfer
Konrad Kanyl
LJSLarsson (hängd)
Max Raven
Mukwa
!Paxen (nattdödad)
Pix
RasmusL
Recca (nedjagad)
Ruga
Anth
Trasapa
Vimes
Xyas
Det innebär att vi är 9 pers varav 4 är gröna (Basse, Mukwa, RasmusL, Vimes) och potentiella ulvar (Pix, Ruga, Anth, Trasapa, Xyas)
Om Recca (eller den vi till slut bestämmer ska ut) är grön får vi bara ha fel en gång till:
R5 - 9 spelare kvar. 3 ulvar
R6 - 7 spelare kvar. 3 ulvar
R7 - 5 spelare kvar. 2 ulvar
R8 - 3 spelare kvar. 1 ulv
Är den nedjagade spelaren röd ser det istället ut så här:
R5 - 9 spelare kvar. 2 ulvar
R6 - 7 spelare kvar. 2 ulvar
R7 - 5 spelare kvar. 2 ulvar
R8 - 3 spelare kvar. 1 ulv.
Då har vi köpt oss en runda. Att vara ett ojämnt antal i sista rundan är dessutom till fördel för byn, så jag tycker inte att vi ska försitta chansen att mörda någon med LJSLs förmodade förmåga.
------
Vad som dessutom är kalasfint är att vi kommer ha kvar en väktare väldans länge. Ulvarna kommer ta ut siaren nu eftersom de vet att !Paxen fick skydd i förra nattfasen. Det sumpar de förstås inte. Nästa runda kan väktaren skydda sig själv igen och därför kommer ulvarna vara tvungna att gambla kring alla nattmord efter att !Paxy har rykt. Det gillar jag, för det ogillar ulvarna. Det enda som är bättre än att ha en sista runda med tre personer i är om väktaren lyckas pricka in en bybo så att det blir fyra personer varav två är gröna. Då är det 100% chans att hänga en ulv för en av byborna, medan det fortfarande är 50% för de två gröna. Så rent statistiskt är det precis dit vi vill komma om vi måste spela ut alla rundor.