!Paxen said:
Röst: LJSLarsson
Helt klart den mest misstänkte just nu. Men sen är ju inaktiva-klungan klart intressantast.
I övrigt så tänker jag att om Larsson nu mot förmodan är en bybo med den Hunter-förmågan så bör det mest vettiga vara att ta bort den sista millern. Tar inte bort mina siaralternativ, plus att vi inte riskerar ett "tänk om"-scenario senare, där det står mellan Recca-bybon och en eventuell bybo.. Eller Recca-ulven och en ev bybo...
Eller vad tycker ni?
För min del tjänar det inget till att diskutera vem Larsson ska köra sin kraft på för när han outade den så kändes det helt uppenbart att han var ulv. Jag var hyfsat osäker innan den förmågeoutningen, så inte precis bästa taktiken av ulv-Lasse när det gäller mig.
Så om han har förmågan eller ej spelar ingen roll, Larsson och ulvarna har skapat en snackis i byn som upptar vår uppmärksamhet när vi borde jaga kvarvarande ulvar, det är vad jag tror.
Att spekulera kring nattmorden ger sällan någonting. Ditt resonemang att jag är ulv bygger på att du vet att ulvarna skulle ha tagit ut mig om jag var bybo. Det är inte alls säkert. Egentligen är det inte så troligt att jag är det gröna namn som byn får genom väktaren, men det är inte det viktiga. Det viktiga är att vi får ett grönt namn. Visst kan det mycket väl vara som du säger att det är Brynolf som är det gröna namnet, och då förlorar vi ju en grön spelare på planen.
Fast grejen är att vi inte kan utgå från att du är grön och det ÄR ju viktigt att komma ihåg nu när rundorna börjar tryta allt mer.
Mukwa said:
Varför ulvarna ville ha ut Brynolf i R1:
1. Han är en erkänt skicklig spelare. Enligt mig är det han och KK som slåss om förstaplatsen över wrnus bästa spelare.
2. Han låg lågt och kan ha signalerat powerroll
3. Han låg lågt och ulvarna ville ta ut någon som byn inte fått någon användning av
4. Ulvarna skjuter random och lotten föll på Brynolf
5. Brynolf hade sniffat upp en ulv
6. Brynolf var på fel spår och drevade mot bybor, och därför är det bra att ge honom en grön stämpel
7. Något annat
Att spekulera i varför ulvarna dödar vem är helt meningslöst. Det går aldrig att dra några slutsatser kring det (om det inte rör sig om att plocka powerroller då), för det finns för många tänkbara resonemang. Vi fångar inga ulvar på det (det har mig veterligen aldrig hänt, och jag tror inte att det kommer hända heller), och vi får ingen information utifrån sådana analyser.
När jag läste detta först tänkte jag "men va fan säger karln?"
En analys av nattmordet ger INGET? Varför inte?
Och grejen är att i R1 blir Mukwa grön av att nattmordet inte inträffar, det är jag den förste att mena i R1. I R4 blir han ju helt grönad för att Rasmus träder fram och berättar att han skyddade Mukwa i R1.
Alltså, han är ju grön på de flesta listor men om Mukwa är ulv (vilket egentligen inte motsägs av väktandet OM BRYNOLF VAR BULLETPROOF) så är ju nattmordet på Brynolf istället. Rasmus skyddar Mukwa men ulvarna anföll Brynolf i R1, varför? För att Mukwa är ulv och han inte vill riskera att Larsson eller Vimes blir skyddad i R1, så då anfaller de någon som är mer otippad för nattmordet/väktandet istället och eftersom Brynolf tog första träffen så skjuter de på honom igen i R2 eftersom i R2 träder ju siaren fram och ulvarna utgår från att siaren kommer bli väktad nu.
Och Mukwa ger ju oss ett antal skäl till att Brynolf skulle kunna vara hans target för det första nattmordet. Är det så jäkla otroligt att det finns en bulletproof i byn när ulvarna uppenbarligen har ett gäng fördelar (existensen av millers, alibiroller)?
Jag försöker inte säga att Mukwa är röd, absolut inte. Jag tycker att Mukwa ger ett byboigt intryck, han är också drivande i byn vilket är svårt att emulera som ulv (dock så har Mukwa och Konrad Konvalj båda visat att de kan vara drivande som ulvar). Däremot får han inte stå som grön eftersom Mukwa är en erkänt sneaky werewolf och har vi haft otur och Brynolf tog första smällen så kan Mukwa glida på det under radarn genom hela spelet som i Maffialiret.
Med andra ord: Avskriv itne Mukwa från era ulvlistor som omöjlig ulvkandidat.
Med det sagt; av de spelare som inte är siade gröna eller är väktare så är Mukwa helt klart den grönaste.
Mukwa
Grönast av alla möjliga ulvar, ingen jag tänker rösta på, men absolut ingen vi får glömma.
Pix
Här finns faktiskt en del grejer man kan analysera för hen skriver en del inlägg med faktiskt innehåll. Pix är en av de personer jag helst skulle kika på om jag hade tid i helgen.
Xyas
Xyas är en jäkligt illmarig spelare. Skriver lite, följer med strömmen, säger ganska byboiga saker när saker väl sägs. Den enda rödpingen xyas får är att han inte fått igång ulvnosen. Xyas hade för något år eller två sedan en berömd ulvsniffarnos, han gick på magkänsla och knep ulvar till höger och vänster. Det är ju en jäkligt svår grej att emulera om en är ulv, så det finns absolut anledning att misstänka Xyas. Han får en orange färg.
Anth
Det är alltid svårt med spelare som kommer in som ersättare till någon annan. Anth har spelat konsekvent med hur han spelat förr, tycker jag. Dock så har jag alltid varit ganska dålig på att plocka upp scumtells på Anth. Så ingen färg på Anth.
Ruga
Tycker det är svårt att analysera spelare som dels skriver så lite och dels motiverar så dåligt. Hon är en sån spelare som "går på magkänsla" och det blir ju inte så mycket att hugga tag i då. Sen så har hon alltså uppgett att hon inte har tid att spela nu så för mig finns hon lite i limbo. Kan vara ulv, kan vara bybo.
Trasapa
Trasapa är mitt stora frågetecken, här finns en hel del att gräva på. Jag gillar Apan i det här spelet, men det har inte alltid varit så. Han är den spelare som jag har hamnat mest i bråk med i varulvsspelshistorien på WRNU. Grejen är att bägge gångerna vi bråkat så har jag varit varulv. Nu är han liksom jäkligt mys med mig och då tänker jag ju att det kanske beror på att jag är bybo eller att han är ulv.
Jag tycker inte att han ska nattdöda någon eftersom nattdödar, det gör ulvarna. Är han grön så borde han inte ha en mördarkraft och är han ulv så borde han ju absolut inte nattdöda någon, heller - kan vi inte bara kramas istället?
Men,
Det är nu 12 spelare kvar varav 3 är ulvar (med största sannolikhet).
Om vi failar på nästa hängning och ulvarna tar en bybo så blir det 10 spelare varav 3 ulvar.
R5: Fail = 8 spelare, 3 ulvar
R6: Fail = 6 spelare, 3 ulvar. GAME OVER.
Vi kan faila 2 rundor i rad. Om Larsson tar ut en person så betyder det ingenting för våra odds att vinna/förlora som bybor, men potentiellt kan Larsson pricka en ulv och därmed öka våra antal rundor med möjliga FAIL till 3 innan det blir game over. Alltså bör Larsson, skjuta på en spelare när han dör.