OK en genomgång av Anth/Drakungen.
Börjar väl helt enkelt med drakbarnets första och enda inlägg i runda ett.
Shaithans enda inlägg
Finns väl inget att hämta där direkt. Det enda jag kan fånga, och detta med extrem paranoia på och särskilda ulvglasögon, är denna lilla detalj:
Drakbarnet said:
Men om jag läser mitt roll-pm med foliehatten på så kan jag inte se att lag eller pryl skulle ha någon riktig funktion men jag kan absolut ha fel
Lag eller pryl, har han ingen sysselsättning? Som sagt sjukt mycket paranoia ska till för att läsa något av det och troligen så var han inte så noga i att skriva.
Sen kommer Anth in. Har ett "hejpå" inlägg där han lovar att läsa ikapp och återkomma. När han så gör det (
#2 ) så håller han med mig att han också läst in från introtexten att vi hade en DTF. Mumlar lite om det, mest intetsägande sammanfattningar om olika spellägen. Däremot så verkar han utgå ifrån att vi har någon av följande två scenarion:
1, Ulvar inga alibi, vi har en siare.
2, Ulvar har alibin, vi har tre "detalj" siare.
Han menar också att om nu båda millrarna är gröna så kan vi ju faktiskt ha flera siare eller mer konstiga roller. Han tycker dessutom att ingen av dem spelat ulvigt. Rösten hamnar på mig från det blå, med motivering att jag var för hurtig.
Det enda som pingar är vad som kommer efter Anths inlägg egentligen.
Pix tycker att Anth kommer in bra och att jag kommer in ok men att jag är skum.
Pix nämner anth
Sen tycker även K.K att Anth är med i spel och släpper honom helt. Sedan får jag en redig skopa ovett i samma inlägg där han går igenom mina inlägg.
Bland annat säger han så här:
K.K said:
Du lade din första helt omotiverade röst på Mukwas och nu röstar du på Vimes med motiveringen att han sprider brus genom att tom-rösta på dig. Alltså, rösta utan motivering.
Jag får alltså skit för att jag röstat utan motivering enligt K.K, men Anths "magkänsla" att jag är för hurtig är helt ok och Anth är med i spel!
Kan vara ett sätt för två ulvar att starta ett drev mot en bybo, eller random.
Anth är för massoutningar. Och har helt plötsligt ingen info om DTF så Basse har fel i sina teorier.
Anth ändrar sig
I runda två lägger Anth en slentrian röst på mig igen med motivationen att han vill se något vettigt från mig. Konkel mannen gör en liten anmärkning angående anth att han kom in bra i spel men slump röstade på mig, på detta svarar anth:
Anth said:
Vad då slump?
Jag har förklarat att den enda som pingat röd för mig är Trasapa.
Jag har också förklarat att jag inte hunnit sätta mig in i spelet ännu.
(att Trasapa har givit en förklaring till sitt beteende ändrar inte faktumet att han är den ende som har pingat röd för mig)
Ska jag rösta på den som jag tycker är röd? Eller ska jag rösta den du vill? Eller skulle jag kanske ändrat min röst till "ingen"?
Detta berörs inget mer och känns löjligt.
Ok jag tänker stanna där. För de största tells jag egentligen får på Anth är inte vad han skriver utan vad folk skriver, eller snarare inte skriver, om honom.
När K.K är påväg till stupstocken så avslutar han ett långt inlägg angående väven med detta:
Konkel said:
Jag utifrån väven i nuläget så har jag följande alternativ:
anth
Ruga
Larsson
!Paxen
Alltså, från att inte ha berört Anth under hela spelet annat än att säga hur bra han har kommit in i spelet så är han helt plötsligt på den röda listan(tillsammans med Larsson). Är detta ett sista desperat försök att ta avstånd från sina kompisar?
När jag sitter och läser runda 1 och 2 så förbluffas jag faktiskt av hur lätt K.K låter Anth komma undan hela tiden. Konkel som ändå är notorisk att bita på smågrejer såsom dåligt motiverade röster och inaktivitet. Vore Anth grön så har ulv-kk haft många tillfällen att starta drev mot en bybo på helt legitima grunder men skiter i det.
Så, jag kan väl inte säga rätt ut att Anth är ulv vid en första anblick eftersom att han varit så pass lågprofil. Men det som faktiskt började gnaga lite var just avsaknaden av reaktioner mot honom. Han flyger under radarn mer eller mindre hela spelet trots att det finns gott om småbitar att tugga på.
Ulvar kan man såklart hitta lite överallt och på många olika vis. Mitt problem är att om jag börjar granska en spelare så ser jag lätt päls överallt. Ni får avgöra om jag är helt ute och sneseglar såklart. Men jag skulle vilja påstå att om Larsson visar sig vara ulv så blir Anth rödare.