Nekromanti Expert: Regelboken

Magnus L

Hero
Re: Humlan...

vad faller snabbast mot marken, ett stenblock på fem hundra kilo eller en sten på tio gram?

Typ lika snabbt.. :gremwink: om vi ignorerar luftmotståndet.

Stenen ökar med 9,82 meter per sekundkvadrat..så det så :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Re: Hamlet, akt 1, enligt Storuggla.

Och av det kan man konstatera att varken Storuggla eller Magnus är en ny Shakespeare... :gremgrin:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Men lilla Magnus.. [ant]

...man ska inte fyllesurfa, även om det roar läsarna något oerhört... :gremsmile:

Storuggla

Champion
Re: Hamlet, akt 1, enligt Storuggla.

"Och av det kan man konstatera att varken Storuggla eller Magnus är en ny Shakespeare..."

Men kanske en ny bibelkod? "Om man tar alla felstavningar i Magnus fylleinlägg och läser dem i snabb takt och står upp huvudet samtidigt kan man förutse framtiden! :gremlaugh:

Storuggla, har nu införskaffat hatt för att bekämpa solen

Troberg

Sinister eater
Re: Hamlet, akt 1, enligt Storuggla. [OT]

Storuggla, har nu införskaffat hatt för att bekämpa solen
Bekämpa eller försvara dig mot? Det är skillnad. :gremgrin:

King Kromm

Hero
Luftjet??

Kan det vara så enkelt med flygproblemet som att draken har en otrolig kapacitet att producera metangaser så att han kan uttnyttja dessa som en luftjet som städ till sina vingar vid flygningen??(jmf med vattenjet, vilket säkert inte alls funkar likadant. Eller helt enklelt inte gör det när jag tänker efter)

Troberg

Sinister eater
Re: Luftjet??

Kan det vara så enkelt med flygproblemet som att draken har en otrolig kapacitet att producera metangaser så att han kan uttnyttja dessa som en luftjet som städ till sina vingar vid flygningen??(
Det är något vi helst vill slippa tänka på...

Dessutom finns det en akut risk att draken exploderar om den inte kan hålla trycket på de utströmmande gaserna uppe och flamman går in i draken. :gremshocked:

King Kromm

Hero

Dessutom finns det en akut risk att draken exploderar om den inte kan hålla trycket på de utströmmande gaserna uppe och flamman går in i draken.
Nej, jag tror inte det. Eftersom draken trots allt kan flyga och ingen någonsin sett en Drake explodera så där helt utan anledning så måste Draken ha någon annan sorts metangas än den som exempelvis människan besitter. Fuljaktligen blir det inte Metangas, utan kanske Detangas, som besitter ungefär samma egenskaper och produceras på liknande sett men inte är brandfarlig!

Troberg

Sinister eater

Nej, jag tror inte det. Eftersom draken trots allt kan flyga och ingen någonsin sett en Drake explodera så där helt utan anledning så måste Draken ha någon annan sorts metangas än den som exempelvis människan besitter. Fuljaktligen blir det inte Metangas, utan kanske Detangas, som besitter ungefär samma egenskaper och produceras på liknande sett men inte är brandfarlig!
Är den inte brandfarlig lär det inte bli mycket till jet. Man får inte tillräcklig reaktionsmassa om man inte kan skicka iväg den fort, vilket kräver förbränning.

Möjligen skulle man kunna ha en katalysator som styr förbränningen, ungefär som assblasters i Tremors, men ärligt talat betvivlar jag att en levande organism kan producera/bära med sig de mängder bränsle som behövs för annat än en kort stund, speciellt en varelse av den här storleken. Med andra ord kanske de skulle kunna använda en kemisk jet för att start och få höjd, men sedan måste de glida och förlita sig på termiken.

Sedan så tycker jag att det inte känns riktigt rätt om drakarna har eldkvasten bak...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Sluta! Snälla?

Vad faen har den betarna till?
Skrämmas?

Det verkar vara på modet att diskutera trovärdighet och realism på forumet i dessa tider. Jag tycker att det börjar gå lite överstyr.

Har det helt plötsligt blivit förbjudet att göra saker för att de är balla? Kan inte ett monster få ha skitstora och läskiga tänder, spruta eld och flyga? Måste verkligen allt ha en trovärdig förklaring eller räcker det med att spelarna ryggar tillbaka om man visar upp framsidan på expert: regelboken och säger "det är en sådan här som hasar sig ut ur grottöppningen"?

Nä, jag är evinnerligt trött på alltings trovärdighet. Varför kan vi inte låta rollspel få vara rollspel ibland? Jag kan inte ge någon trovärdig förklaring på drakar, spöken, jättar, magi, hyggelmonster, PSI-mutanter, nakna flickor med rävsvans eller varför alver lever tills de blir tvåtusen år. Är det så fel att acceptera fantastiska element i fantasy?

Jag vet inte varför Jason Voorheese inte dör när man skjuter honom i skallen med en jättepistol men jag håller ändå utkik efter ny Freddy vs. Jason. Varför? För att jag tycker att Freddy och Jason är balla, och skiter högaktningsfullt i att de inte är trovärdiga på något plan.

/Vulf - som önskar att han inte vore så troberg.. eh trovärdig menar jag

Troberg

Sinister eater
Re: Sluta! Snälla?

Vulf - som önskar att han inte vore så troberg.. eh trovärdig menar jag
Typiskt fall av Troberg-avund. :gremgrin:

Skämt åsido så håller jag med dig. Jag trodde att folk skulle ta en hint när jag överdrev det så att det blev löjligt, men uppenbarligen gäller fortfarende att internet är immunt mot ironi, humor och logik.

Vitulv

Re: Sluta! Snälla?

internet är immunt mot ironi, humor och logik.
Och dessutom fullt av folk som tar sig själva och sin hobby på alldeles för stort allvar. Det är synd, för om vi börjar ta oss själva på för stort allvar så kommer vi snart sluta att ha roligt.

Typiskt fall av Troberg-avund.
Tja, folk har haft svårt att skilja på oss förut :gremsmile:

/Vulf

King Kromm

Hero

Nu har du misstolkat det hela lite, ingen eld i röven här inte, utan bara massa gaser som strömmar ut ur ändan och ger massa fart(jmf vattenjet vilken suger in enormamängder vatten och "skjuter" ut det igen i en viss riktning för att få fart.)

Vitulv

Nu har du misstolkat det hela lite, ingen eld i röven här inte, utan bara massa gaser som strömmar ut ur ändan och ger massa fart(jmf vattenjet vilken suger in enormamängder vatten och "skjuter" ut det igen i en viss riktning för att få fart.)
I så fall måste draken dessvärre vara utrustad med impeller istället för lungor. Typ. :gremwink:

/Vulf

King Kromm

Hero

I så fall måste draken dessvärre vara utrustad med impeller istället för lungor. Typ.

Nej nej enj...! Impellern e ju till kylsystemet, och det behöver draken ingen. Den skär liksom inte ihop så lätt. Och sen har den en otrolig produktion av sin Detangas, och stora utrymmen att lasta denna i...!

Troberg

Sinister eater

Inte en chans. Inte ens en turbinjet skulle klara det utan förbränningens utvidgning av gaserna. Insuget skulle vara så stort att det skulle orsaka mer luftmotstånd än vad man får i fragkraft. Dessutom måste du ha någon mekanism för att accellerera gasströmmen, förbränning är det som används i jetmotorer, möjligen skulle en kapslad propeller kunna funka, men det känns inte direkt drakaktigt...

King Kromm

Hero

Inte en chans. Inte ens en turbinjet skulle klara det utan förbränningens utvidgning av gaserna. Insuget skulle vara så stort att det skulle orsaka mer luftmotstånd än vad man får i fragkraft. Dessutom måste du ha någon mekanism för att accellerera gasströmmen, förbränning är det som används i jetmotorer, möjligen skulle en kapslad propeller kunna funka, men det känns inte direkt drakaktigt...
Klart det skulle funka...! Och sen så har draken till stöd vingar och magi! Där det även är magin som hjälper till där du vill ha en inkapslad propeller! Så det så, nu har jag löst hur en drake flyger. Punkt slut