Nekromanti Exploderande bensinstationer

Organ

Out of time, out of mind
Re: Exploderande bensinstationer (OT)

Gör du inte annat än läser tidningar? :gremgrin:

/Anders

Troberg

Sinister eater
Mythbusters har testat samma sak och kommit fram till ungefär samma resultat. Det är praktiskt taget omöjligt att spränga en bensinstation med en mobiltelefon. Om jag minns rätt så försökte de till och med tjuvkoppla telefonen så att den skulle gnistra som ett tomtebloss, utan framgång.

Bensin är helt enkelt för kinkig med blandningsförhållandet med luft för att vara riktigt otäckt i sammanhanget, något alla som improviserat bensindrivna PET-raketer märkt. En droppe är lagom, blir man girig och tar två så funkar de uselt.

En metanolstation däremot, den behöver bara en ursäkt för att antända. Det är därför metanol är populärt i pulsjets. Har dock inte testat metanol i en PET-raket än.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Gör du inte annat än läser tidningar?
Jo, jag gör min egen tidning också. :gremcool:

Skämt åsido, jag ansvarar för omvärldsbevakningen här på jobbet och det ingår i mina arbetsuppgifter att läsa utländska nyhetswebbsajter ett par timmar om dagen. Ankan om de exploderande bensinstationerna har faktiskt med jobbet att göra, eftersom mobilstrålning är ett av myndighetens områden.

Organ

Out of time, out of mind

[ QUOTE ]
jag ansvarar för omvärldsbevakningen här på jobbet och det ingår i mina arbetsuppgifter att läsa utländska nyhetswebbsajter ett par timmar om dagen.

[/ QUOTE ]
Här tänkte jag nästan dra nått skämt om vilket soft jobb du har om du får betalt för att sitta och läsa tidningar hela dagarna, fast jag lät bli när jag tänkte på hur putt jag själv blir när folk säger till mig "Öhh...du har väl inget ansträngande jobb, stå och hänga över en disk med en kaffekopp i handen och lyssna på plattor hela dagarna". :gremgrin:

[ QUOTE ]
Ankan om de exploderande bensinstationerna har faktiskt med jobbet att göra, eftersom mobilstrålning är ett av myndighetens områden.

[/ QUOTE ]
Den har jag hört talas om, fast jag hade för mig att det hade nått med gnistbildning att göra och inte med strålning.

/Anders (som faktiskt äger ett paraply som det står SSI på)

Troberg

Sinister eater

Den har jag hört talas om, fast jag hade för mig att det hade nått med gnistbildning att göra och inte med strålning.
Inte bara det, frågan om strålning från mobiler har aldrig handlat om strålning, det man pratar om är elektromagnetiska fält. Det är ungefär lika besläktade som en ficklampa och en trebuchet.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Här tänkte jag nästan dra nått skämt om vilket soft jobb du har om du får betalt för att sitta och läsa tidningar hela dagarna, fast jag lät bli när jag tänkte på hur putt jag själv blir när folk säger till mig "Öhh...du har väl inget ansträngande jobb, stå och hänga över en disk med en kaffekopp i handen och lyssna på plattor hela dagarna".
Nyhetsläsandet är inte fullt så kul som man skulle kunna tro. Ibland, när det blir alltför trist, langar jag in någon kul länk här på forumen.

Jag gissar att skivsäljandet också har sina beiga stunder.