Nekromanti Exploderande Vapen!

Hjalle

Swashbuckler
Re: hm, litet tips

och vadå zombier är föremål, skitsnack, du är SL..du bestämer punkt slut
Ja, han är spelledare och han bestämmer, men spelaren har juh inte fel. Zombier är föremål, liksom andra vandöda, sedan är juh spelledaren självklart helt tillåten att säga att de inte är det. Men det har han inte gjort, uppenbarligen. Vill han det så gör han det.

-Hjalle

Madon

Warrior
Re: hm, litet tips [ANT]

Jag ogillar verkligen då spelare läser i regelböckerna och klagar på det man säger, tyvärr så har några av mina spelare fått tag i boken (jag kunde egentligen inte stoppa dem, lång historia :p), och kan nu många regler (hela vapenmästaren) bättre än mig..

Craygh

Swordsman

heh, våra spelare läser alla regelböcker utom de som uteslutande innehåller hemligheter eller monster :gremlaugh:

Hjalle

Swashbuckler

Medan jag däremot gillar när spelarna har koll på spelvärlden och reglerna. Det... bara underlättar. Jag låter dem dessutom läsa hemligheter och så, det ger ett bättre grepp om Mundana (utom piss-L&H's). Det är bara Ymirs mastodontdrös jag inte låter dem läsa i nuläget (plus-minus litegrann), men det är å andra sidan bland det bättre Eon-material som uppkommit... :gremsmirk:

-Hjalle, inspireras.

Gylf draken

Warrior

Jag är spelare och har läst alla böcker utom:

Drakar
Legender och hemligheter
Sorgernas brunn

Vi brukar säga att vi ska låta bli, men efter ett tag blir nyfikenheten för stor, särskilt då jag köpt vissa böcker själv
(kan inte låta SL köpa alla)
Typ Vandöda och Nekromanti, där jag länge stod och blickade ut över historien i katitlet Hemligheters början, kunde efter ett tag inte slita mig, särskilt då jag visste att andra i gruppen redan läts boken från pärm till pärm.

VH Jens.L "kunde inte heller slita sig från att göra det här inlägget"

Madon

Warrior

Det kanske fungerar för dig och din spelgrupp, men det blir väldigt irriterande då de lägger upp en 5 minuters doktorsavhandling om hur tusan misslan kunde ta Ob14t6..

Se Valine Anar

Veteran
Re: hm, litet tips

definationen av föremål om man bortser från reglerna och ser på det logiska är att det är livlöst och dött....många skulle nog tycka det stämda in på zobier o skelett.
ser det som en tolknings fråga jag ser en sten som ett dött föremål, jag ser inte en zombie som död....allt som rör sig lever enligt min mening orkar inte dra ut en A4 förklaring men jag hoppas du förstår vad jag vill komma fram till

ZaiToh

Warrior
Jag skulle lösa det med att ta bort att effekten Explodera värmer upp föremålet och låta just effekten Värme göra det. På så sätt skulle man kunna se Värme som att man löser föremålets atombindningar och ansätter kinetisk energi genom Explodera som på så sätt orsakar själva splitterskadan. Skulle sedan säga att temeraturen på ett föremål måste vara omkring 300-1000 grader (måste räkna på det först) innan ett föremåls atomer är så uppbundna att det kan frigöras från varandra genom en explotion.