Nekromanti Expriment på djur

BuD

Veteran
Jag undrade för ett tag sedan om man kunde korsa något djur med ett annat... det jag menade var om jag kunde få hästens ben med en gris kropp. T ex. Lejonet med två käftar (ser ut som ormar) den kan ju inte vara naturens verk.... eller?

Neogames har gjort det, se bara på alla monster i monster & varelser. Men det finns ingen sådan effekt om det är det du undrar. Jag tror att en mundanamagiker inte kan tänka så långt som hur olika senor ska vara och blodomlopp osv. På medeltiden visste man inte så mycket om hur en människokropp var uppbyggd än mindre ett djurs.

Du kan dock göra massa missfoster innan du upptäcker det. Fy vad hemska de måste se ut!

"I begynnelsen skapade människan Gud"

smaffy

Hero
err..
tycker du inte det verkar lite lätt taskigt att lixxom.. sy ihop ett par djurdelar? får mig att tänka på dendär nazi-menge (mengele) som sydde ihop tvillingar (och inte vanliga människor, utan barn).. mmm.. smarrigt. barnen kallade honom för farbror, för att han var så snäll mot dem, körde runt dem i sin bil på koncentrationslägren och gav dem glass.. mycket snäll gubbe detdär.

stackars djur säger jag bara, missförstå bara inte min lätt nattsvarta humor nu..

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

hatten

Swashbuckler
Genom att använda sig av den magiska Biotropiska effekten "Livsmanipulation" kan magiker foga samman två varelser till en. Som tur var har kunskapen om denna effekt glömts bort på grund av långa krig.
Fast det är ootroligt svårt och nästan omöjligt OM man inte arbetar generationer åt gången med Ungefär samma projekt ( säg mellan 60 till 200 år att skapa en ny livsform )..
Vad som är lättare att göra är genom "livsmanipultation" ge en varelse nya egenskaper som Alvöron till en Dvärg..
Eller att foga samman TVÅ OLIKA Foster till 1 varelse..

Effekten "Livsmanipulation kan hittas på min hemsida som ljust nu är lite ostädad.. ( Håller på att flytta den och har inte tid att ändra alla länkar så några går till min gamla hemsida som även den funkar fast finns på en sämre server)

I en kampanj där spelarna höll på att exprimentera med ljust denna effekt så fixade dom att en fiende Dvärg och en Gris blev ett vilt expriment slog dom samman dvärgen med grisen till en Pigotaure..
Tyvär för Dvärgen så vart det en så att grisen behöll sitt huvud och från Grisens axlar satt en Dvärgs överkropp fast.
Dvärgen i sin tur vart väldigt olycklig Grisen bestämde vart de skulle gå..

http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm

Lite orealistiskt att man kan foga ihop två varelser útan bieffekter. jag tror knappast en magiker har den OTROLIGA makten. Magnituden måste ju ligga på flera tusen! Samma sak gäller när man kan förvandlas till ett djur. Löjligt att det går.

hatten

Swashbuckler
Re: Expriment på djur en förklaring

Sa jag att det var utan nackdelar..
Du borde läsa vad jag skrev.
OM du hade läst så skulle du ha upptäckt att Pigotauren var inte en livskraftig rackare DÅ både grisen huvud och hjärna fanns kvar och styrde varelsens ben och förflytning..
Dvärgens huvud fick nöja sig med att styra armarn och överkroppen sin som hade vuxigt fast mellan grisens axlar..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> en kampanj där spelarna höll på att exprimentera med ljust denna effekt så fixade dom att en fiende Dvärg och en Gris blev ett vilt expriment slog dom samman dvärgen med grisen till en Pigotaure..
Tyvär för Dvärgen så vart det en så att grisen behöll sitt huvud och från Grisens axlar satt en Dvärgs överkropp fast.
Dvärgen i sin tur vart väldigt olycklig Grisen bestämde vart de skulle gå..
<p><hr></blockquote><p>Sen nämde jag även att NORMALT om man vill få livskraftiga fungerande former av liv så skulle det ta generationer att exprimentera fram nya livsformer med hjälp av effekten..
Att skapa monster som svälter ihäl är svårt men att få moster som överlever och kan fortplanta sig DET är otroligt svårt..

Du kan jämföra den med exprimenten som forskare gjorde genom att sy in hjärtan från kor i grisar. Okej grisen överlevde ETT tag sen blev den sjuk och dog...
De flesta livsmanipulations exprimenten kommer sluta med att "patienten" blir sjuk och dör men i bland några få så finns chansen att varelsen blir livskraftig och funktions duglig..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Genom att använda sig av den magiska Biotropiska effekten "Livsmanipulation" kan magiker foga samman två varelser till en. Som tur var har kunskapen om denna effekt glömts bort på grund av långa krig.
Fast det är ootroligt svårt och nästan omöjligt OM man inte arbetar generationer åt gången med Ungefär samma projekt ( säg mellan 60 till 200 år att skapa en ny livsform )..
Vad som är lättare att göra är genom "livsmanipultation" ge en varelse nya egenskaper som Alvöron till en Dvärg..
Eller att foga samman TVÅ OLIKA Foster till 1 varelse..

Effekten "Livsmanipulation kan hittas på min hemsida som ljust nu är lite ostädad.. ( Håller på att flytta den och har inte tid att ändra alla länkar så några går till min gamla hemsida som även den funkar fast finns på en sämre server)
<p><hr></blockquote><p>http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm

Helmgast
Evolution

I Mundana finns ingen evolution, monsterna är skapade av någon busig Gud, som Maktah som skapade grottrollen

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

hatten

Swashbuckler
Re: Evolution Ska finnas

Evulution så blir spelvärden roligare tycker jag..

Tänk på Magi som med strålning Otäcka saker kan inträffa med dom som utsätts för hög magiskbakgrundstrålning.. ( Quadros sänkning, magiska sjukdomar.. )

Och till och med något så osanolikt som permanent tranformering ( mutation ) om magiska strålningen ÄR hög nog..

Krille

Super Moderator
Varför då?

"Evulution så blir spelvärden roligare tycker jag.."

Evolution är en grunka som arbetar i vad Terry Pratchett så träffande kallar "Deep Time". Det vill säga, vi talar inte generationer. Vi talar hundratusentals eller miljontals år. Eftersom de flesta kampanjer arbetar med bra mycket kortare tidsrymder än så, så kommer vare sig rollpersoner, spelare eller spelledare någonsin lägga märke till evolutionens effekter. Således kan man plocka fram Occams stora rakkniv och kapa hejvilt - ingen lär märka skillnaden, speciellt som himmel och jord antas ha skapats av någon allsmäktig tjomme eller en kasse tämligen antropomorfa personifieringar, inte av någon kaosteoretisk konsensus hos generna.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

hatten

Swashbuckler
Re: Evulution VS Mundana

Det har du rätt i angånde hur långt tid evulution har funnits och hur långt tid det tar innan något nytt inträffar.
SÅ ur spelar spelledare synvinkel så spelar det tillsynes ingen roll...

MEN ser man ur magisk synvinkel så spelar det faktist roll..
OM Evulution inte finns kan inte heller monster skapade AV magi genom magisk livsförvrängning existera heller...
Om Evulution inte finns kan inte Batonsk stridshäst heller finnas...
osv..
Nu spelar det inte någon roll annat än för oss SL att få tanke leka lite..
Men en värd utan Evulution negerar på många sätt magiska avlade djur som Hyggelmonster och Mantikora som skapades AV magi enligt legender..

SÅ nu säger en del MAGI har inte något med evulution att göra..
*Blaj* och avföring säger jag MAGI har lika mycket med evulution som bakgrundstrålningen har med Evulutionen på jorden att göra..
Den orsaker lite kaos och nya slumpmässiga DNA strängar och *Vips* har vi en nya varelser..
Mundanas Evulution kanske inte kryper fram som våran utan kan då och då ta rejäla kliv då en ENORMT kraftig magisk urladdning har inträffat och nya varelser uppstår och dör. Säg att 99% av de varelserna som uppstår DÖR på grund av att de saknar livskraft/blir föda/duger inte så finns ändå 1% som kan överleva.
En sådan "magisk" urladdning behöver inte vara så står säg att flera små laddningar under loppet av miljoner år har lika stor chans att ändra livets bana och SMÅ laddningar som dem finns i naturen.. ( Filament som man kan hitta naturligt på vissa ställen bevisar att Magiska urladdningar sker ofta )
Så Evulutionen är nog inte så olik den i vår värd förutom att då och då kan extremt många nya djur upstå och dö utan att lämna annat än skelettspår i jordavlagringarna.

DenOndeGuden

Veteran
Re: Evolution Ska finnas

Jag tycker din Teori är bra.
Stora magiska katastrofer borde kunna mutera djur och människor. Tex Ärke Magikern Cosrever har hållit på och alstrat magiska filment i två vygn till något extremt.
Men plötslig fumlar han och katastrofen är ett faktum!
Såna händelser borde kunna mutera mudanas varelser

Det är inte det jag säger. Att grisen bestämmde vart de skulle gå är inte realistiskt. Hela besvärjelsen borde bara gå åt helvete eller helt enkelt inte funka. Det att han blev en grismänniska tog väll inte flera tusen år eller? att de fortfarande levde efter det är icke troligt. Det är det jag menar med nackdelar. Att varelserna fortfarande kunde göra något är FEL.

Primas Antonio

Veteran
Re: Evulution VS Mundana

"Om Evulution inte finns kan inte Batonsk stridshäst heller finnas..."

Nu hänger jag inte med. Måste evolution finnas för att det finns gener? Är det inte så att avel och evolution är skilda saker? Såsom jag förstått det är avel då man korsar djur med en god egenskap för att få fram avkomma med denna. Evolution är då en slumpmässig mutation gör ett djur bättre anpassat til sin omgivning, vilket gör att det överlever bättre, får fler ungar etc. Och då tillräckligt många ändrats tillräckligt mycket uppstår en ny art. Survival of the fittest...

Bara för att man ärver egenskaper behöver inte ärvandet av spontana fel i arvsmassan vara det som driver utvecklingen framåt... Jag vill därför hävda att Mundana mycket väl kan sakna evolution.

/Antonio

hatten

Swashbuckler

Nej det tog inte flera tusen år det tog kortare tid än 24 timmar..
Men fakta var att spelarna hade lyckats bli snuskigt rika och köpte snuskigt många filament som de använda för att sänka den svåra otroligt svåra magnituden på Biotropisk Livsmanupulation Så de gjorde ett jobb som normalt skulle ta några generationer av sakta bit för bit föra över arvsmassa tills en "Piggotaur" blev till...
Tyvär så blev resultatet ETT för spelarna underhållande med i längden kortlivad varelse då den fysiskt och genetisk inte fungerade.
En varelse med två huvuden ett grishuvud som hade kontroll över griskroppen och ett Dvärghuvud som kontrollerade armarna på den Dvärgiska överkropp som satt fast ovan skulderbladen och ovan grisens normala huvud...

Det som jag säger Allt de gjorde var att foga samman två varelser bara för att varelsrna sitter samman så betyder det inte att den skulle ha överlevt.
Imunförsvariet på både dvärgdelen och Grisdelen skulle ha gjort att "Piggotauren" dog tyvär så han inte varelsens egen kropp döda den då Dvärgdelen såg till att ta sitt eget liv....
( En av magikerna som gjorde exprimentet var en Tirak magiker som INTE verkligen INTE gillade dvärgar )
I mina kampanjer om man vill skapa en ny varelse så måste man sakta föra över de egenskaper som man vill att varelsen ska ha risken vid varje transferering är att dåliga egenskaper inträffar och ju längre i från orginallet en varelse är destå störe chans att varelsen dör..
I exemplet på Piggotauren de gjorde så är chansen att den skulle överleva i mer än 7 dagar efter samanfogningen mindre än 0,001% enligt mig..
Men om de instället långsamt långsamt börjat med dvärgafoster coh gris foster som de fogade samman inte allt på en gång utan lite i taget del för del genom magi och exprimenterade med hundratals prototyper i några hundra år..
DÅ skulle de kunna skapa en livsduglig "Piggotaur"

Den största nyttan de hade av Biotropisk livsmanipultion är att de kunde göra förbättra grundegenskaper genom att träna och träna Exempel: STY, TÅL under på verkan av "Biotropisk livsmanipulation" och då snabbare och lättare öka i STY och TÅL..
Givet viss finns det nackdelar med det sättet att träna också för ideer tänk DOPING..

hatten

Swashbuckler
Re: Expriment !!

Ooooja men spelaren spelade en Tirak magiker som verkligen verkligen ogillade Roghan Dvärgar *skrattar* och han hade lärt sig den besvärjelsen och tänkte "Hur förolämpar man Roghan Dvärgar BÄST"
Och tillverka en eller flera Piggotaurer lät som ett bra sätt att göra Roghan galna....
Dessutom kända han Roghan dvärgen som han exprimenterade på det var en Dvärg som hade försökt döda honom några gånger i spelet tills Tiraken lyckades ta honom till fången och i sagorna förvandlar magiker folk till grodor och djur när de blir förbannade Tiraken brukade i och för sig göra det ( sen misshandla och sälja till slakteri )
Men han tänkte denna gång göra något permanent..

Evil Peter

Hero

Jag spelar en taupisk magiker som också har ett stort hat mot dvärgar. Mitt enda möte hittills med en dvärg mynnade dock bara ut i lite hätsk konversation och att jag fick en ny fiende. Synd att en annan RP behövde viktig information från honom...

Och tillverka en eller flera Piggotaurer lät som ett bra sätt att göra Roghan galna...

Ja, han själv verkar ju redan vara det... /images/icons/wink.gif Men vad har han emot grisar? /images/icons/smile.gif

C

Så han slösar fera hundratusen silver på att göra dvärgarna sura. Vilken idiot. Varför inte döda honom, lägga honom i en löjlig ställning och färgar hans skägg blått.

hatten

Swashbuckler

Ja han slösade flera tusen silver..
Att döda dvärgen var inte SÅ roligt han ville förnedra dvärgen och dvärgens familj och släkt INTE låta dvärgen få enchans att dö i strid utan genom skam.......

Och det var inte idiotisk det var GRYMT genom att göra så fick han dvärgen att ta sitt eget liv..
samt att denna Tirak magiker HAR rakat Skägget på många dvärgan som förolämpat honom utan orsak.
Han har genom magi tillfälligt förvandlat Dvärgar till djur som han sen sålde till slakteri eller skickade iväg med skepp...

Celofan

Veteran
För att:

Ibland är man itne sugen på havregrynsgröt utan på prickigkorvsmörgås. Vitsen var inte specifikt att göra [dvärgar] överlag sura utan mer att få den specifika [dvärgen] på dåligt humör. Att andra dvärgar också blir arga är mer en bonus. Som vi alla vet är dvärgar tacksamma "jävlings"objekt.. specifikt är skägg en bra måltavla.

Att det skulle kosta 100-tusentals silver på kongelerade filament är ju givetvis upp till spelledaren och man får ju försöka jämföra graden av effekt mot andra effekters verkningar och vad dom har för "magnitud" så man inte bara på slump höftar till med ett "Det behövs 217 magnituder!" .. men det är ju bara en.. åsikt.. givetvis.

Varje spelledare är ju fri att göra som han (eller hon) vill. (osv osv.. med alla detaljer ifyllda)

(nej det var inte jag)