Sådan marknad [spelare], sådana rollspelstillverka
Bah... Sådana populistiska uttalanden har jag inte mycket över för. Jag fattar väl att man INTE kan beskriva ALLT i en grundbok!
Med risk för återupprepning: Det blir heltokigt när rollspelstillverkare eller vad det nu kallas för medvetet skriver att "följande regle finns att hitta i modulen Muppar och baklängesvolter" fast modulen inte skrivits än!
Sen tycker jag INTE alls att ett spel blir bättre ju mer moduler företagen skiter ur sig, för du fattar väl att dom gör de bara för att tjäna pengar. Annars skulle dom lägga ut dom i PDF format på sina hemsidor...
Jag hatar att ha med mig en hel säck med färgglada böcker till spelmötet, som man förövrigt helst ska låta ligga hemma för annars kanske dom exploderar och man får ägna spelmötet åt att springa efter lösa blad.
Bara för att man har rollpersoner av olika yrken och raser så ska det INTE behövas släpas på ett ton böcker "äh tyvärr, du kan inte spela demonmagiker för jag har inte med mig modulen "hopp med hög hatt" "Men har du inte med dig "struthattar och miffon?" "jo, men den handlar inte om något alls egentligen, det är bara 230 sidor ultratråkiga regler som ingen har någon nytta av"
Med en sådan attityd är det väldigt svårt att få det att bli bättre vad man än gör
Precis, det är därför jag spelar dom rollspelen jag gör, jag spelar inte dåliga rollspel bara för att dom är populära, utan för att JAG tycker dom är underhållande...
...Eon är mångfacetterade spel....
Ehhh.... Jag skulle föredra och kalla det för kapitaldussinfantasy. Men nu var det inte Eon vi skulle snacka om här. Ni har erat Eon forum ni kan mysa på...
Nä, problemet återigen med n2 är en fullständig brist på det lilla extra. Jag kan förstå att en värld som är fylld med cyberförstärkta monster känns obalanserad och fånig, men en värld som känns som våran fast år 1987 och i svartvitt där nästan alla snutar är mustachprydda fetingar, och brallisarna ser ut som 80-tals våp med enorma frisyrer som ser ut ett misslyckat labbtest med bomull av Arvid 15 år i klass 8C ger ju inte mig dirket JÄTTElust att lira n2
För mig är layouten på regler, moduler, tärningar, SL-skärmar och hans moster lika viktigt som dess innehåll i text. Om jag tar upp en bok som känns som min biologibok i sjuan så lägger jag ner den. PUNKT. Tar jag senare upp en modul från samma tillverkare och den ser ut som en modern varient av Soldat i fält så kräks jag nästa... Nej, jag gillade inte lumpen.
Jag har en fråga till mästarna bakom Offensiv. Varför i hela världen har ni inga bilder på det ända som känns någolunda hightech i den annars så förvirrande nutids2059världen? Jag pratar om NACA System-3 Combat Armor... Varför? Hade inte FBI eller LAPD sådana bilder att låna ut eller? En simpel bild i den stilen hade förvandlat offensiv från tumörvarning till katastrof, och det är ett rätt stort steg upp i min skala...
MVH
NecTech