Nekromanti Extrema reanimationer

Belkor

Veteran
När man reanimaterar vandöda så tar varje magnitud 12 timmar(!), vilket betyder att man är väldigt begränsad om man inte har en assistent. Om man ska göra ett skelett på rang 5 så måste man vara vaken i 60 timmar, eller kan man avbryta en reanimation för att sova och sen fortsätta nästa dag?

G

Guest

Guest
Om man animerar ett skellett på rang fem, i fem steg, finns det ingen risk att en femtedel går iväg varje gång också då?

Man kan väl droga sig och assistenten till att inte bli trött förän efter 48 timmar iallafall, eller något liknande.

Men seriöst, om alkemi är likt dagens kemi ör det mycket möjligt, så länge man har konstruerat processen så att du har någon typ av avslut varje dag, dessutom skulle det vara lite suspekt om en person försvann i två och ett halft dygn, och detta skulle nog inte funka bra med ens täckmantel.

Gastono

Hero
Jag har förstått det som att man måste göra allt i ett sträck med tanke på att utmattning och liknande nämns så mycket och då stämmer det att utan assistent är man mycket begränsad men då får man väll skaffa ett par stycken...

lijat

Swordsman
varför ska man jobba utan asistenter? dom är ju till för att man ska kunna gå och sova lite emmelanåt.

Belkor

Veteran
Jag vet inte hur ditt mundana fungerar men i mitt så är det inte bara att gå ut på stan för att hämta en alkemist som är kunnig in nekromanti. Dessutom så vill dom ha pengar för att dom arbetar och pengarna behöver man VÄLDIGT mycket själv!
Altenativet kvarstår dock att lära upp något gatubarn man det tar ju sin lilla tid också...

Belkor

Veteran
Jag hänger med i ditt tänkande. Jag menar liket ska väll kunna ligga och suga i sig själv några timmar. Det kan väll vara på sin olats med ett tur slag för att se om prossesen klarar sig själv några timmar.

Gastono

Hero
Det är inte lätt att fixa assistenter men livet är inte en dans på rosor.. speciellt inte i en nerkomants värld.
När jag behövde assistenter så tror jag att jag tog någon annans (levande) assistent, dödade denne och gjorde en Belial av honom så han behåller tidigare färdigheter..
När han är odöd lyder han även minsta vink utan att man behöver oroa sig för att de skall smita..
Och förutom de så är de billiga i drift då de inte behöver mat :gremsmile:

Föresten, grattis din äventyrare, själv passerade jag nyligen krigare nivån :gremtongue:

Belkor

Veteran
När jag behövde assistenter så tror jag att jag tog någon annans (levande) assistent, dödade denne och gjorde en Belial av honom så han behåller tidigare färdigheter..
Det va ju en bra idé, men det gäller fortfarande att hitta någon som det är värt att lägga ner mödan på :gremgrin:

Phelan

Hero
Ett litet laboratorium till en nekromantiker ger -Ob2T6 i Labbmod och kräver INGA assistenter. Räkna på att använda de tärningarna till att balansera ut svårighetsökningen av att halvera tidsåtgången en eller flera gånger (varje halvering ger +Ob1T6 på svårigheten för processen).

Dessutom så krävs det färre assistenter till nekromantiska processer än till vanlig alkemi, så det finns faktiskt inte så mycket att klaga på. Vanliga alkemister har det värre, även om de kanske har lite lättare att hitta assistenter. Sen behöver väl assistenten bara kunna Alkemi också? Tror inte kunskap om nekromantiska processer är ett krav förutom för den huvudansvarige, dvs du/din RP/din SLP.

Mvh / Phelan

Belkor

Veteran
Eventuell labbmod måste jag erkänna att jag glömt, Det gör ju det hela bättre :gremlaugh:

Men assistenterna måste väll kunna prossesen i fråga? I alla fall om han ska hanskas med prossesen själv när "huvudledaren" sover.

Phelan

Hero
Men assistenterna måste väll kunna prossesen i fråga? I alla fall om han ska hanskas med prossesen själv när "huvudledaren" sover.

Nein. Han behöver bara behärska Alkemi för att hålla grytorna kokande. Även om chefskocken sussar. Däremot så slår ju alla inblandade, alkemist/nekromantiker plus assistenter, mot Alkemi med samma svårighet, så de assistenter man har måste vara tillräckligt kompetenta. Om du inte med Labbmod får ned svårighetsgraden såpass att slaget blir väldigt lätt, vill säga.

Mvh / Phelan

Marcus J

Hero
Faktum är att ingen "kan" en alkemistisk process. Man har den nedtecknad och läser den under processens gång.

/Marcus, kommer ihåg att det bara är besvärjelser och effekter man memorerar.

Sedjem ash

Veteran
Om int annat kan man väl ha sitt slott närbeläget ett lämpligt träsk där Igor kan plasera liket medan man vilar sig några timmar. För övrigt är det fullt möjligt att jobba 15 timmar i sträck om man bara får lite vätska o en bulle eller nått.

(Säger jag som litter i lumpen och har ibland kvällstjänst till kl 22.00(06.00-22.00=16 timmar)).

Gylf draken

Warrior
De måste väll inte kunna processen, Bara Alkemi tror jag.
Då "Huvudalkemisten" ger assistenterna specifika instruktioner, typ rör i grytan försiktigt blanda i en näve av detta var sjätte timme.

Jens.L "Tror att jag läste det någonstans"

Archelon

Veteran
Om man går vidare i de här med extrema reanimationer, vad är det mäktigaste man kan fixa åt sig(Som inte är för svårt) om man är en hyfsad nekromatiker? .Dvs ligger runt 15-18 i sina FV:en. Vad behöver man för lab, prylar, assistenter osv?