Nekromanti Fäktare, visa eder

Genesis

Ni dés ni maître
Så en arbetskamrat håller på med historisk fäktning och jag tänkte "det är ju fräckt". Icke avskräckt av att jag redan tränade kampsport tre dagar i veckan lade jag till två dagar till. Så nu har jag tränat långsvärdsfäktning i några månader (i Örebro) och imorgon skall jag till Linköping och fäkta med folket där i några timmar. Och eftersom jag ju har sett fäktare här på forumet (Herr Nils och Feuflux, till exempel), så tänkte jag höra mig för hur många det egentligen finns, och var. Någon i Linköping, till och med, kanske?

magoo

Hero
Det var länge sedan men en rolig period i mitt liv. Vi var ett helt gäng som tränade fäktning i Umeå, jag tränade halvintensivt i tre år och lite då och då i ett år efter att vår tränare slutade.

Det var en rolig sport men rena döden för fötterna. Ett minus till var alla blåmärken jag fick på armarna, vid flera tillfällen på badhuset fick min man ilskna blickar (det ser ut som fingermärken).

Jag skulle kunna tänka mig nån annan kampsport men fäktningen får nog vara, det blir aldrig detsamma utan vår tränare...

Coffe_Kanon

Swordsman
Det var en rolig sport men rena döden för fötterna. Ett minus till var alla blåmärken jag fick på armarna, vid flera tillfällen på badhuset fick min man ilskna blickar (det ser ut som fingermärken).
Haha, jobbigt läge för honom. :gremgrin:

För övrigt så tog jag första graden i Kendo, men det var länge sen. Dock saknar jag Kendoträningen något oerhört, det är den enda sportaktiviet som faktiskt varit rolig. Men jag var helt enkel tvungen att sluta p.g.a att dojon låg en stad bort, och träningspassen började sträcka ut sig till flera dagar i veckan och på tider som krockade med skolan. Kan även påpeka att Kendo också är rätt mordiskt mot fötter (i synnerhet när man ska sitta ner på japanernas speciella sätt, the pain... oh the pain!)