Twitchy
Veteran
Jag har alltid svårt att komma på roliga, intressanta men framförallt interaktiva fällor som man får peta runt på och hitta smarta lösningar för att oskadliggöra.
Jag slänger upp den här tråden för att ta reda på hur andra folk använder sig utav fällor, vad var roligt och fungerade bra för er och för att dela runt lite inspiration.
Det jag letar i en fälla är:
1. Den är inte save or die.
2. Den har flera spakar, knappar och/eller mojänger som man får leka runt med.
3. Den har någon sorts påverkan på dungeon:en förutom att spelarna tar skada. t.ex stänger av eller öppnar upp en rum eller gång.
Exempel:
Längs en rak gång finns en runa ingraverat i golvet och täcker hela gången i ett 3x3m område. I slutet av gången står en staty med utsträckta armar, i dess händer håller den en kristall.
Går man över runan skjuts en blixt längs gången. Runan är på dvärgiska för bokstaven B. Det här är ätten Boringors hallar och om man uttalar namnet högt när man korsar runan så skjuts ingen blixt.
Täcker man över runan med något skjuts ingen blixt.
Hoppar man över runan skjuts ingen blixt.
Om man försöker hugga sönder runan skjuts en blixt.
Om man kan kasta något nog hårt på kristallen för att krossa den så oskadliggörs fällan.
Jag slänger upp den här tråden för att ta reda på hur andra folk använder sig utav fällor, vad var roligt och fungerade bra för er och för att dela runt lite inspiration.
Det jag letar i en fälla är:
1. Den är inte save or die.
2. Den har flera spakar, knappar och/eller mojänger som man får leka runt med.
3. Den har någon sorts påverkan på dungeon:en förutom att spelarna tar skada. t.ex stänger av eller öppnar upp en rum eller gång.
Exempel:
Längs en rak gång finns en runa ingraverat i golvet och täcker hela gången i ett 3x3m område. I slutet av gången står en staty med utsträckta armar, i dess händer håller den en kristall.
Går man över runan skjuts en blixt längs gången. Runan är på dvärgiska för bokstaven B. Det här är ätten Boringors hallar och om man uttalar namnet högt när man korsar runan så skjuts ingen blixt.
Täcker man över runan med något skjuts ingen blixt.
Hoppar man över runan skjuts ingen blixt.
Om man försöker hugga sönder runan skjuts en blixt.
Om man kan kasta något nog hårt på kristallen för att krossa den så oskadliggörs fällan.