skapa egna
jag är inte så hängd i själva rollspelsskapandet(eller själva rollspelandet heller för den delen, men jag skall f*n lära mig ordentligt, GothCon känns som en bra start) men egentligen så borde det väl inte vara så svårt att skapa sådana regler själv... eller?
jag har nu inte spelat fältslag men jag ahr kört lite warhammer och skall försöka ta exempel från båda... om det nu går
tex. först måste man ju se vad det är man skall spela, skall man leda hela fältslaget? är man medelmåttiga underofficerare? är man soldater? eller är man kockens katt?
när väl detta bestämts så får man ju gå efter de egenskaperna, är man ledare för hela fältslaget så måste man ju leda diverse underofficerare, man måste tänka på själva logistiken(hur långt kan vi förflytta oss?, finns det mat? osv.), sedan måste möten hållas för att kolla upp streategier man måste ta reda på vart man skall möta fienden osv. osv.
är man underofficerare så skall man ju lyda och var undermånig och ta alla skit om något inte fungerar man skall även ge order, utföra ordrar, vara överjävlig mot soldaterna osv. osv.
är man en skiten soldat så skall amn bara äta, röra på sig och slåss.
är man kockens katt så skall amn sova, jama, äta och akta sig fårn att bli uppäten.
när denna delen väl är klar så skall man ju få fram likadana uppgifter om motsåndar armén och hur den är uppbyggd, man måste även planerar sin armé, se över den, hålla tack tal osv.
nu är ju jag itne så bra på detta så jag kan ju ha fel, men det vet jag ju att jag inte har
//Netfeed, som anser att det borde vara lättare att spela WH eller så