Nekromanti Fältslag

Despoiler

Veteran
Är det någon här som har använt fältslagsreglerna? Vad tycker ni om dem? Själv blir jag lite förtvivlad över tidsåtgången, men vill man köra PBEM-fältslag är ju det inget problem förstås.

(som fotnot kan jag ju nämna förlustsiffrorna vid mitt senaste fältslag: ca. 80% "svårt sårade" (på den vinnande sidan) , varav ca. 80% var helt återställda nästa dag. Så kan det gå.)

pro patria moriquendi

DjeVul

Warrior
Hmmm... Krille får kanske se över reglerna lite... eller vem det nu är som skrivit dom. Jag instämmer om att majoriteten av dom kämpande borde mista livet, i alla fall bli värre sårade än så.

//Martin

Riddaren

Swashbuckler
"Jag instämmer om att majoriteten av dom kämpande borde mista livet."

Hmmm...då vet du inte hur riktigt krig funkar. Normalt så är en skadad soldat kostsammare än en död för fienden.

Förr så var det inte heller så ofantligt många som dog i krig. De flesta soldater som dog var under transporterna till slagen. Dvs, sjukdomar, köldskador och liknande kostade betydligt fler soldater livet än själva det fysiska kriget.

Däremot så blir nog inte så många friska efter ett dygn.

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

Bela

Warrior
Det ända jag tycker är lite dåligt är den grova generaliseringen av olika rasers OV respektive DV. En frakkgûrd med en stulen vedyxa har högre värden än en jargisk Fexiorriddare beväpnad med ett stridssvärd. Men det är inget som inte en SL lätt kan modifiera själv.

Bela