Nekromanti Fängelsekampanj

Anchorman

Swashbuckler
Kollade på en film där karaktärerna flyr från ett fängelse och blev satans sugen på att spelleda nåt sånt. Åtminstone ett one shot men gärna något som tar några spelmöten.

Dock vill jag inte skapa detta själv utan jag undrar om det finns nåt sånt här? Helt enkelt nån som har ett tips material?

Kan utspela sig i nutid, i ett rymdfängelse, dåtid whatever.
Nån som kört nåt sånt här?

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Ja, Krille: http://www.rollspel.nu/forum/main-ca...abyss-spoliers.

Jag vet att det fanns ett äventyr i ett nummer av Dungeon till DnD 3.x som handlade om ett fängelse i Underdark, men jag minns inte om karaktärerna var fängslade eller bara råkade komma dit under en utbrytning. Tyvärr har jag det inte tillgängligt, men det kanske finns någon DnD-guru här som vet?

Edit: Äventyret heter "Spiral of Manzessine" och rollfigurerna rymmer inte i de; det kommer till ett fängelse mitt i ett uppror.

Anchorman

Swashbuckler
Tack för länken. Dock verkar enbart första mötet varit i ett fängelse, och dem flydde ganska enkelt.

Jag tänker mig något mer komplex, bilda allianser i fängelset, lista ut när vaktbyten sker, få en vakt på sin sida, hitta svagheter i byggnaden. Den typen av problem

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ett sådant ligger på mitt skrivbord att skrivas, men inte förrän efter jag är klar med Svart svan så tyvärr ingen hjälp för dig. Håller dock tråden noga under observation för framtida skrivande. Den enda personliga erfarenheten som jag har av fängelsekampanjer är tyvärr från andra hållet där rollpersonerna är fångväktare så tyvärr ingen hjälp där.

Lite Off Topic: vilken film?

Anchorman

Swashbuckler
Guardians of the galaxy. Inte direkt en fängelsefilm men en episk flykt från ett iaf

Anchorman

Swashbuckler
Tre solar;n194823 said:
De fördömdas sista hopp till Eon är på en fängelseö:
http://www.svenskarollspel.nu/wikia/De_Fördömdas_Sista_Hopp

Thralls of the Sun (och gratisvarianten Slave Pits of Sippar) är i en slavhåla:
http://drivethrurpg.com/browse/pub/9554/Cyclopean-Games
Kör inte Eon men den kanske går att konvertera. Läste lite av gratisäventyret. Kändes som att det fanns en del bra men också att det skrapar bara på ytan av det jag vill ha.
Men tack för tipsen :)

viggo

Veteran
Kolla på flykten från alcatraz med clintan. Tro att den storyn är typ vad du söker

kwarnberg

Swordsman
Oz the RPG? Jag har ännu bara kollat halva första avsnittet. Men jag skulle vilja spela det.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Guran89;n194951 said:
Oz the RPG? Jag har ännu bara kollat halva första avsnittet. Men jag skulle vilja spela det.
Teveserien OZ är fantastiskt, men den handlar snarare om att sitta kvar i fängelse än att fly från det.

---

Inte vad trådstartaren vill ha, men för den som finner tematiken intressant och vill läsa själv, måste jag rekommendera den gamla bästsäljaren Papillon. Sadism, smuts, slaveri och ett flyktförsök per kapitel.

kwarnberg

Swordsman
Skarpskytten;n194962 said:
Teveserien OZ är fantastiskt, men den handlar snarare om att sitta kvar i fängelse än att fly från det.

---

Inte vad trådstartaren vill ha, men för den som finner tematiken intressant och vill läsa själv, måste jag rekommendera den gamla bästsäljaren Papillon. Sadism, smuts, slaveri och ett flyktförsök per kapitel.
Ah, mitt misstag. Läste första meningen lite slarvigt och hade trådens titel i huvudet när jag skrev mitt svar.
Då har jag tyvärr inte jättemycket mer att komma med. Kanske värt att kolla in datorspelet Prison Architect? Kan tänka mig att det vore kul att bygga upp ett fungerande fängelse som sedan skulle kunna fungera som mall för det fängelse rollpersonerna ska fly ur.

Anchorman

Swashbuckler
Guran89;n194975 said:
Ah, mitt misstag. Läste första meningen lite slarvigt och hade trådens titel i huvudet när jag skrev mitt svar.
Då har jag tyvärr inte jättemycket mer att komma med. Kanske värt att kolla in datorspelet Prison Architect? Kan tänka mig att det vore kul att bygga upp ett fungerande fängelse som sedan skulle kunna fungera som mall för det fängelse rollpersonerna ska fly ur.
Inte så dum ide. Ska nog göra detta :)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Om vi ska bidra med bidrag som inte är färdiga kampanjer, så måste ju första säsongen av Prison Break rekommenderas. Det vore en perfekt rollspelskampanj. Går ju i princip sno rakt av handelsmässigt. ;)

Anchorman

Swashbuckler
Robert Jonsson;n195022 said:
Om vi ska bidra med bidrag som inte är färdiga kampanjer, så måste ju första säsongen av Prison Break rekommenderas. Det vore en perfekt rollspelskampanj. Går ju i princip sno rakt av handelsmässigt. ;)
Ja absolut. Det är ju perfekta exemplet

Anchorman

Swashbuckler
Wow båda dem tipsen verkar jättebra. Speciellt prison planet.
Tack så mycket för tipsen :)