glittersnus
Veteran
TJENA! ja funderar på att skapa ett rollspel där hela världen e beskriven. I tex DoD vet man bara namnen på länderna och världen... tror ni d funkar me en HELT I DETALJ beskriven värld?
Jag började på en sådan fantasyvärld. Min tanke var att jag skulle beskriva ett land extremt detaljerat (inklusive vilka ostsorter och spritdrycker som tillverkades i olika delar av landet). Efter ett tag insåg jag att hela projektet var mentalsjukt; det går inte att beskriva något så detaljerat. Satsa istället på att hitta på något originellt och beskriv detaljerna efter hand när behov uppstår.TJENA! ja funderar på att skapa ett rollspel där hela världen e beskriven. I tex DoD vet man bara namnen på länderna och världen... tror ni d funkar me en HELT I DETALJ beskriven värld?
Det var ungefär som min ide, men jag tänkte göra dem systemlösa (nöja mig med egenskaper som svag, stark, mycket stark och så vidare). Oftast räcker det.Det vore en idé faktiskt, en programmerad slumpgenerator med många inställningar. Man kan även ha det för städer och andra enheter, sen ställler man bara in det efter ens önskemål, så kan man koncentrera sig på den övriga världsbeskrivningen.
Då skulle nog tryckeriet lyncha dig. Dessutom tror jag att man måste se det som en ren datorprodukt. Det går inte att trycka ett par sidor bakgrundsinfo per person för en hel stad...Man skulle också kunna ha den delen separat och låta datorn slumpa till varje tryckex så alla fick en unik värld.