Nekromanti färdighet

trinker

Warrior
måste man vänta den lång tid som gäller när man ska lära sig en ny färdighet...?? för det är ganska tråkigt tycker jag om man ska vänta 2 veckor i spelet.. vad gör dom andra då.??

Bäver

Veteran
Re: Övning ger träning!

Visst du kan dra ned på tiden...men tänk! blir det realistisk....NEJ, det blir det inte, och vad de andra gör när Lars tränar är deras problem....förslagsvis är att man tränar mellan äventyren och sedan ökar rollpersonens ålder...om det är nödvändigt....

Bards you are,
Bards you will be,
Bards you have alwayls been!

Ymir

Liten kantbaron
Re: Argh2

Argh...inför IQ-gräns på frågorna nångång...

Nej, men allvarligt- kan du verkligen inte lista ut det själv? Andvänd fantasin, som du säkerligen har nånstans djupt inne i skallen.

- Ymir, trött på fundamentalt triviala frågor av dylik typ

Lycan

Hero
Hmm...

Jag skulle säga att jag inte hade kunnat hålla med mer, om det inte vore för min rädsla att bli bannad...eller något.

- Lycan

Bjorn

Hero
Ett alternativ

Ett icke officielt alternativ som jag ibland tillåter är att man kan få använda ett av sina bonuskryss för att försöka lära sig en ny färdighet som man har kommit i "kontakt" med under äventyret. (T.ex. kan man om man har åkt båt få lägga ett kryss på att försöka lära sig sjömanskap, även om man kanske inte har tränat de 40h som krävs.) Chansen blir då som vid "misslyckad" undervisning, ob4t6 mot psy om jag inte missminner mig.

/Bjorn

Wille

Veteran
Du har en del alternativ:

A. Lättast. De tränar mellan spelomgångarna och blir äldre samt fattigare.

B. Du spelar kampanj. RP tränar och de andra hittar på ngt annat, t.ex. hänger på ett värdshus, läker skador, eller varför inte, tränar?

c: Min personliga variant
Jag blandar B med lärdom per automatik. Detta innebär att jag belönar RP med färdighetsökning i de färdigheter de använt. Desto sämre färdighetsvärde desto högre belöning. Observera att jag som SL bestämer vad de höjer och när.
Exempel: Pågående kampanj i Vampire Dark Ages. En karaktär har 2 i Auspex (typ magisk förmåga med olika levlar för den som inte vet) Sedan bestämmer jag att det är dags att höja. Spelaren får inte veta detta utan kommer under ett ögonblick av behov att kunna utföra förmågan under Auspex 3. Han/hon kommer undra vad som hände. Sedan kommer han/hon kunna använda förmågan under allt mindre behov tills den kan urtföras när som helst. (Fungerar lite som i Eddings och Jordans böcker.)
Sedan kan de givetvis träna vad de vill men åldern ökar...

Allt du inte gillar kan du göra om!

Mederian

Warrior
Med risk...

...för att verka tjatig:

Na'esanane anemavé

*återgår till felyan*

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte