Nekromanti Färdigheter i DoD 6.0 (oreviderade)

L337

Warrior
Jag undrar hur fp i början fungerar. Får man t.ex. 7 poäng (14 int) att lägga på alla färdigheter relaterade till int eller lägger man ihop totala poängen (efter tabellen) eller får man t.ex. 7 (som nämt ovan) i alla färdigheter relatarede till int?
jag kanske har uttryck mig luddigt men sig till i sådana fall :gremlaugh:.

förresten
Är alla äventyr till DoD 6.0 kompatibla med reviderade och vanliga upplagan?

Johan K

Gammal & dryg
Jag undrar hur fp i början fungerar. Får man t.ex. 7 poäng (14 int) att lägga på alla färdigheter relaterade till int eller lägger man ihop totala poängen (efter tabellen) eller får man t.ex. 7 (som nämt ovan) i alla färdigheter relatarede till int?
Som jag har fatat det så lägger man ihop alla fp-poäng i en stor hög & sedan sätter ut dem på valfri färdighet.

Är alla äventyr till DoD 6.0 kompatibla med reviderade och vanliga upplagan?
Tror inte det, men det gör inte så mycket...
Har kört en del äventyr som torde vara till den "gammla" utgåvan med de reviderade reglerna & expertboken & det funkade aldeles utmärkt !!

/ Johan K, som känner sig gammal idag.... :gremcrazy:

L337

Warrior
Jo fast det står att färdigheterna påverkas av attributen och sen vid färdigheterna står det bas och under det (itabellen då) står det ett atributs förkortning.
Alltså jag tycker det är VÄLDIGT luddigt skrivet.

Foggmock

Myrmidon
Det är ju inte luddigt alls. För varje grundegenskap får du ett visst antal FP som läggs i en pöl. Den pölen får du varje gång du levlar. FP/YN kallas det på rollformuläret. Att en färdighet är "baserad" på en viss grundegenskap betyder att du inte kan höja färdigheten högre än grundegenskapen är.